• Gert

    58% tycker att invandringen är för stor!

    Enligt en ny undersökning tycker en majoritet, 58%, att invandringen till Sverige är för stor.

    Vinden har äntligen vänt! Glad

    www.mynewsdesk.com/se/pressreleases/demoskop-undersoekning-svenskarna-anser-att-invandringen-aer-foer-stor-1167279

    www.dnv.se/wp-content/uploads/2015/05/Allm%C3%A4nheten-om-invandringens-omfattning-f%C3%B6r-publicering.pdf


    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Svar på tråden 58% tycker att invandringen är för stor!
  • mr me

    Vinden har väl inte "äntligen vänt"? Det har funnits ett massivt invandringsmotstånd i Sverige ända sedan tidigt 1990-tal.

    Dessutom betvivlar jag starkt att 42% verkligen tycker att de nuvarande volymerna är rimliga.

  • Gert
    Nerfherder skrev 2015-05-26 20:16:13 följande:

    Ok, och vad skall då dessa 58% göra åt saken?


    Rösta på SD. Hahaha!!!
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Gert
    mr me skrev 2015-05-26 20:18:14 följande:

    Vinden har väl inte "äntligen vänt"? Det har funnits ett massivt invandringsmotstånd i Sverige ända sedan tidigt 1990-tal.

    Dessutom betvivlar jag starkt att 42% verkligen tycker att de nuvarande volymerna är rimliga.


    Vinden har vänt i den bemärkelsen att en majoritet tycker i en undersökning att invandringen är för stor. Det är den så kallade tysta majoriteten som nu vågar säga vad dom egentligen tycker.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Gert
    Nerfherder skrev 2015-05-26 20:21:21 följande:
    Mmm om det existerar vid nästa val...
    Med dagens nivåer på invandringen lär SD existera vid nästa val. 
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Gert
    Den negativa inställningen till invandringen har vuxit både hos regeringspartiernas och allianspartiernas väljare. Bland regeringspartiernas väljare har den grupp som anser att invandringen är för stor ökat från 35 till 40 procent; bland allianspartiernas väljare har densamma ökat från 48 till 60 procent.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Gert
    Nerfherder skrev 2015-05-26 20:27:16 följande:

    Gert: varför hatar du invandrare så mycket?


    Det gör jag inte. Du måste lära dig skillnaden på sak och person. Du kanske tror att 58% hatar invandrare nu?
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • mr me
    Gert skrev 2015-05-26 20:21:15 följande:
    Vinden har vänt i den bemärkelsen att en majoritet tycker i en undersökning att invandringen är för stor. Det är den så kallade tysta majoriteten som nu vågar säga vad dom egentligen tycker.
    Så var det som sagt redan på 1990-talet. Alla minns vi väl Expressen-löpsedeln:

    nydemokrati.files.wordpress.com/2010/06/expressen.jpg
Svar på tråden 58% tycker att invandringen är för stor!