• Anonym (Liten)

    Laxerat inför koloskopin och diarren slutar inte HJÄLP!

    Är detta normalt?

    Tog laxeringsdos ett kl 7 och dos två kö 19 enligt order från sjukhuset. Enligt pappret skulle det ske tarmtömning upp till sex timmar efter första dosen och upp till tre timmar efter andra dosen. Jag sprang på toa i 2 1/2 timme tätt och sedan lite då och då under dagen. Efter dos två blev det ett par vändor direkt och sedan var 30 minut. Och under natten har jag fått vara i väg med 1-2 timmars mellanrum.

    Det kommer gaser, och vätska. Magen bubblar extremt. Och då menar jag EXTREMT.

    Har druckit nästan 4 liter klar dryck mellan 7-22:45 igår och är sedan 22:45 helt fastande. Ska sövas och därmed fastan.

    Men diarren borde inte den sluta?
    Någon som gjort detta och kan berätta hur det var för dig.

    Är orolig att något är fel. Och fattar inte hur jag ska ta mig till sjukhuset (40 minuters resa bort) med denna mage.

  • Svar på tråden Laxerat inför koloskopin och diarren slutar inte HJÄLP!
  • Anonym (.)

    Jag hade liknande men tog första dosen på kvällen och andra på morgonen. Magen var igång men jag hade iaf hyfsad kontroll över den. Sista gången jag gick på toa var typ 10 min innan undersökningen men då kom det knappt nåt. Men bajsnödighetskänslan fanns där ändå. Jag kände mig dock inte bekväm med att åka tunnelbana/buss till sjukhuset så min pappa skjutsade mig. Jag satte i en binda och hade med ett par extra trosor för säkerhets skull.

  • Anonym (Liten)
    Anonym (.) skrev 2015-05-27 06:15:38 följande:

    Jag hade liknande men tog första dosen på kvällen och andra på morgonen. Magen var igång men jag hade iaf hyfsad kontroll över den. Sista gången jag gick på toa var typ 10 min innan undersökningen men då kom det knappt nåt. Men bajsnödighetskänslan fanns där ändå. Jag kände mig dock inte bekväm med att åka tunnelbana/buss till sjukhuset så min pappa skjutsade mig. Jag satte i en binda och hade med ett par extra trosor för säkerhets skull.


    Jag får världens knip och måste akut på toa. Det som kommer är gaser och vätska med små bitar i.

    Tack för ditt svar! Kanske inte är så onormalt att det fortfarande kommer vätska.
  • Anonym (Liten)
    Anonym (.) skrev 2015-05-27 06:15:38 följande:

    Jag hade liknande men tog första dosen på kvällen och andra på morgonen. Magen var igång men jag hade iaf hyfsad kontroll över den. Sista gången jag gick på toa var typ 10 min innan undersökningen men då kom det knappt nåt. Men bajsnödighetskänslan fanns där ändå. Jag kände mig dock inte bekväm med att åka tunnelbana/buss till sjukhuset så min pappa skjutsade mig. Jag satte i en binda och hade med ett par extra trosor för säkerhets skull.


    Hur var det för dig efteråt?

    Fick du behålla det du åt eller blev det diarre?
  • Anonym (.)
    Anonym (Liten) skrev 2015-05-27 06:35:29 följande:

    Hur var det för dig efteråt?

    Fick du behålla det du åt eller blev det diarre?


    Det tog ju ett tag innan jag kunde äta igen. Jag fick lugnande och sov ett tag efter undersökningen så då hann magen lugna ner sig och när jag väl åt fick jag behålla det. Men magen var uppblåst och gasig hela dagen.
Svar på tråden Laxerat inför koloskopin och diarren slutar inte HJÄLP!