• Mooomin

    Stämmer "pojkmage/flickmage"?

    Det jag har hört är att en "pojkmage" är smalare och står ut mera och inte syns bakifrån, medan en "flickmage" är bredare och plattare.. Jag är jättenyfiken på huruvida detta stämde för er eller inte!

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Stämmer "pojkmage/flickmage"?
  • viseversa

    Haha nej hur skulle det stämma? HUR skulle man kunna se på magens form vad barnet i den har mellan benen? Det är bara skitsnack inget annat.

  • Mascaraklumpar

    Nej, det ligger ingen som helst sanning i någon av de gamla myterna om kön (hjärtslag, magform, hur pendeln svänger och allt vad det är). Inte ens kinesiska kalendern stämmer!

  • Mooomin
    viseversa skrev 2015-05-27 15:41:45 följande:

    Haha nej hur skulle det stämma? HUR skulle man kunna se på magens form vad barnet i den har mellan benen? Det är bara skitsnack inget annat.


    Vissa menar på att pojkar o flickor skulle ligga olika i magen. Det är ju det jag frågar här!? Hur folk upplevt.. :)
  • Katta1

    Jag hade pojkmage med klassiskt sträck längst med magen som man tydligen kan få när man väntar en pojke.

  • Mascaraklumpar
    Mooomin skrev 2015-05-27 16:08:37 följande:

    Vissa menar på att pojkar o flickor skulle ligga olika i magen. Det är ju det jag frågar här!? Hur folk upplevt.. :)


    De ligger inte olika.
  • tulip79

    Tror inte på det, men ... jag hade pojkmage med sonen o flickmage med dottern. Så på mig stämde det. Magarna ser helt olika ut när jag tittar på mina gravidbilder.

  • Jag är bara jag

    När en vän till mig väntade femte barnet trodde nästan alla att det var en tjej-de 4 första var pojkar och då hade hon gått upp massor och haft putmage. Den 5:e gick hon upp mindre,var bredhäckad och magen såg eljest ut-ut kom en pojke. Glad

  • Mooomin

    Det framgår inte om du fick en pojke..?!


    Katta1 skrev 2015-05-27 16:12:55 följande:

    Jag hade pojkmage med klassiskt sträck längst med magen som man tydligen kan få när man väntar en pojke.


Svar på tråden Stämmer "pojkmage/flickmage"?