• Anonym (Mona Tumba)

    Be era ungar att sluta skrika!!!

    Detta är en uppmaning till er föräldrar som har barn över 3 år som skriker primalskrik i högan sky ute på den gemensamma innergården dagar i ända. Våra balkonger är några meter ifrån era gapiga ungar och även om dom är utomhus betyder det inte att dom inte stör (eller hörs). Är tortyr att behöva lyssna på dessa höga ljudtoner och inte kunna utnyttja sin balkong när solen är framme. Många gånger har jag fått gå in i den mörka lghten eller bege mig långt bort från huset för att slippa detta gapande och jag tycker inte det är helt rättvist. Visst ska ungar få leka och ha roligt men att gallskrika bara för gapandets skull är inte ok! Vi är fler som vill kunna utnyttja våra balkonger, det räcker nog med att man inte kan vistas på innergården då den överbefolkas av ungar o föräldrar. Sverige är ett land som ger enorma förmåner till barnfamiljer men tänk lite på oss som inte har barn som bara vill leva ett anständigt liv där vi också har chans till återhämtning. Så skriker dom för skrikandets skull.... be dom TALA MED SMÅ BOKSTÄVER tack. Det fick jag höra som barn.

  • Svar på tråden Be era ungar att sluta skrika!!!
  • Anonym (lugn)

    Har du testat att prata med barnen? Prata, inte skälla!

    Köp ett par coola hörlurar och lyssna på fågelkvitter när du sitter på balkongen.

    Sätt upp lappar ang ljudnivån. En trevlig lapp. Otrevliga brukar få motsatt effekt.

    Prata med föräldrarna.

  • Madmoiselle
    Anonym (lugn) skrev 2015-05-29 00:53:32 följande:

    Har du testat att prata med barnen? Prata, inte skälla!

    Köp ett par coola hörlurar och lyssna på fågelkvitter när du sitter på balkongen.

    Sätt upp lappar ang ljudnivån. En trevlig lapp. Otrevliga brukar få motsatt effekt.

    Prata med föräldrarna.


    Fast föräldrarna borde väl själva fatta att man säger till sina barn om de gapar för mycket. Det tillhör vanlig uppfostran.
  • Jw83

    Barnskrik är otroligt påfrestande. Man kan föreslå öronproppar eller hörlurar .. Eller så kan man uppfostra sina barn till att visa omtanke inför sin omvärld.

    Tänk på att ca20% av alla människor har någon form av hörselnedsättning/hörselskada. Då måste öronen få vila. Utan vila så orkar inte hjärna och det är oerhört plågsamt med höga ljud flera timmar om dagen.

    Man är inte alltid grinig om man säger ifrån. Det kan handla om ens egna hälsa!

    Själv flyttade jag ut på landet och kan njuta av lugnet. Jag har bara min make och vårt barn här och vi visar alltid hänsyn till varandra

  • Anonym (b)

    Håller helt med dig ts.
    Det är elakt att inte lära sina barn socialt hyfs.
    Social kompetens bygger väldigt mycket på hänsyn till andra.
    Ungar både hörs och syns och det måste dom få göra men att stå och gallskrika i timmar är inte att visa hänsyn och det ska dom klara av att låta bli med.
    Den förälder som inte lär sitt barn det gör sitt barn en rejäl björntjänst.

  • MatsMats

    I tråden om katter ursäktade sig alla utekattägare med att det ligger i katters naturliga beteende att bajsa i andras sandlådor, riva på andras möbler m.m. Det ligger i mina barns naturliga beteende att skrika och jag kommer inte göra något åt detta!

  • Anonym (Störande ungar)

    Håller med dig ts, det är jättestörande med ungar som skriker istället för att prata. Bor precis vid en skola och jag måste stänga fönstren för att jag orkar inte höra oljudet, när ungarna har rast. Demon

  • Anonym (....)

    Håller med dig. Är asdrygt med ungar som vrålar och skriker hela tiden. Lika i affärer m.m och föräldrarna bryr sig inte. Jag vill inte lyssna på massa jävla barnskrik.. Uppfostra era barn bättre.

  • Anonym (överlag)

    klart att de ingår i vanlig hyfs att man inte skriker bara för att man är ute på gården ! respekt gentemot sina medmänniskor kallas de

  • Anonym (tinnitus)
    MatsMats skrev 2015-05-29 07:38:50 följande:

    I tråden om katter ursäktade sig alla utekattägare med att det ligger i katters naturliga beteende att bajsa i andras sandlådor, riva på andras möbler m.m. Det ligger i mina barns naturliga beteende att skrika och jag kommer inte göra något åt detta!


    Ja, och det är i psykopaters natur att göra illa folk. Enligt ditt resonemang är det också ok i så fall. 

    För min sambo som har tinnitus är dessa skrik inte bara obehag. De kan dessutom orsaka en livslång försämring. Redan idag får han kämpa för att orka jobba heltid och då och då kommer försämringarna pga att han utsatts för ett högt oväntat ljud och inte hunnit skydda sig. Men det skiter ju slappa föräldrar i... Bara de slipper fostra sina barn som de valt att skaffa. 
Svar på tråden Be era ungar att sluta skrika!!!