• Aichan

    Barnvagn under vintern - vilken är bäst?

    Har ni nå tips på någon bra barnvagn under vintern? Gärna billig med, men vill gärna mest bara ha tips på några bra. =) Vad bör man tänka på? Vår plutt kommer i november, så önskar någon bra och lätt körd vagn under vintern och med allt snö. Och vad är bäst, lufthjul eller hårda hjul? Tänkte i snön osv.

  • Svar på tråden Barnvagn under vintern - vilken är bäst?
  • FrunIHuset

    Lufthjul är att föredra när det är snö. Punkteringsfria hjul samlar lätt på sig snö.

    Hade en Bozz Duo Kombi med Lufthjul bak och Punkteringsfria swirvelhjul fram. Den samlade snö fram på hjulen.

    Bytte till Emmaljunga Nitro med Punkteringsfria hjul och swirvelhjul fram. Körde aldrig den på vintern men sett många där de samlade snö.

    Köpte ett Emmaljunga chassi med 4 fasta Lufthjul och jag tog mig fram överallt i vintras! Helt underbart :)

    Så jag rekommenderar Lufthjul. 4 fasta är att rekommendera om man bor på landet, i stan så är ju svängbara hjul fram lättkörda och oftast är de lite smalare så de tar inte så stor plats i tunnelbana osv...


    Mamma till L 2013 och bebis 2016
  • Forsythia

    Urban Jungle Mountain Buggy plöjer rakt igenom alla snövallar och är extremt lättkörd på alla underlag. Jag skulle ALDRIG släpa runt på en tungstyrd vagn med enbart fasta hjul när det finns bättre alternativ!

  • Forsythia

    Bugaboo Buffalo funkar nog lika bra som Mountain Buggyn i snön men har fördelen med en vändbar sittdel. Donkeyn är bra om man planerar syskon hyfsat tätt då den kan byggas ut till syskonvagn.

Svar på tråden Barnvagn under vintern - vilken är bäst?