• Anonym (kännersigdum)

    Vem e troligast pappa ?

    Usch, fy, panik :( !


     


    Vill inte ha några onödiga påhopp hit o dit, utan vill ha ett svar på vad ni tror och vad som kan vara troligast i frågan :). Så därför lämnar jag inga saftiga detaljer som e oviktiga här.

    2:e Maj.....mensens första dag

    8:e Maj.....mensens sista dag (väääldigt lite de 2 sista dagarna)

    9:e Maj.....hade sex med (killen vi kallar) X (mitt sunda förnuft borde sagt åt mig att det egentligen inte finns något som heter säkra perioder!!!!!)

    15-16:e Maj...ÄL

    27:e Maj....negativt gravtest

    29:e Maj....svagt positivt gravtest

    Borde få/fått mensen i morgon 30:e Maj. Har en menscykel på 27-29 dagar

    Har haft sex med pojkvännen regelbundet innan o efter den 9:e och speciellt runt ÄL, då jag e som kåtast =P och även efter.

    Detta handlar inte om att jag varit otrogen mot min pojkvän, han e fullt medveten.
    Dock vet han inte att jag testat positivt än, men ska givet berätta fortast möjligt! Det lutar åt abort oavsett, då det ändå e svårt att avgöra vem som e pappan. Men känns pisstråkigt att behöva göra det då oddsen ändå pekar mot att det kan va pojkvännens barn =(. Men givet ska han få va med o avgöra och säga sin mening i frågan innan några beslut tas.

    Vore tacksam över lite spekulationer, funderingar, era egna uträkningar och så vidare. Många svar önskas, så vi kan dividera här hemma om hur vi ska ta ett beslut!

    Tack på förhand


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-29 21:14
    Ska påpekas att jag redan dagen efter den 9:e började få ont i brösten och det har ökat under hela den här tiden =O, känt yrsel, men det kan bero på andra saker.
  • Svar på tråden Vem e troligast pappa ?
  • Anonym (kännersigdum)

    Nej, jag tempar inte. Men har alltid väldigt tydligt känt av min ägglossning och brukar alltid börja känna av den 13-15 dagar efter mens. Har 4 barn sen innan och har alltid timat ganska bra där.

  • TantAgda

    Om pokvännen vet att du har haft sex med X och han är ok med det, spelar det någon roll vem som är pappan? Bara lite nyfiken, du behöver.inte svara om du inte vill.

  • Anonym (kännersigdum)

    Jo jag vet att det egentligen bara går att göra gissningar här tyvärr =(


    Men hur stor chans är det att spermier överlever 6-7 dagar ? Finns det några siffror över hur troligt det är ? 

    Sen e ju grejen det att jag har för tillfället svårt att bli gravid pga slängar av bakteriell vaginos (som jag inte lyckas bli av med!), har folat- och B12brist, följt av  järn- och blodbrist. Trodde INTE jag skulle bli gravid nu och under dom omständigheterna =/

  • Anonym (kännersigdum)

    TantAgda

    Inga frågor e dumma och vill jag inte svara så behöver jag ju inte ;)

    Men jo, det e klart att det spelar roll, då han vill bli pappa (han har inga innan) och då väldigt troligt att han föredrar att bli det biologiskt.
    Sen skulle jag själv inte kunna leva med lögnen =(

  • Anonym (kännersigdum)

    Önskar fler spekulationer från er snälla =/

    Googlar o lever på nått sorts hopp som egentligen inte finns, känns det som =( Verkar vara väldigt ovanligt att spermier överlever så länge, men e ju icke omöjligt.
    Ledsen över att då behöva göra abort i vetskapen om att det kan va pojkvännens barn =(.
    Usch, önskade att jag aldrig hade hamnat i den här situationen =,(

    Nån eller några med egena erfarenheter som kanske har nått att berätta...bra som dåligt ?

Svar på tråden Vem e troligast pappa ?