• Anonym (asdf)

    Gamla vänner som kommenterar massa skit, varför?

    I samband med att man publicerar olika bilder och inlägg genom sociala medier brukar gamla vänner kommentera innehållet om det avviker från den bild dem har haft av mig sedan förr. Man flyttar till en annan stad, får ett nytt liv, åren går och man slutar höras. Livet utvecklas och särskilt en själv och av någon anledning ska ens äldsta vänner som man trodde stod en närmst hålla på och kommentera massa strunt. Det är inte nödvändigtvis något personangrepp, men det har ändå en dömande underton.

    Exempelvis: Jag har aldrig varit tränad, aldrig idrottat eller dy. Sedan några år har jag börjat träna och ser idag rätt så vältränad ut. När jag publicerar något träningsrelaterat kan det vräkas ur en kommentar som "trodde du bara spelade datorspel, gick på soss och åt panpizza, hahahahahahah!".

    VARFÖR? IDIOTER.

  • Svar på tråden Gamla vänner som kommenterar massa skit, varför?
  • SpanskaFlugan

    Bara att blocka dem på FB så att de inte kan se dina inlägg. Då är ni fortfarande vänner i "systemet" men de kan inte se eller kommentera.


    Egentligen ska man inte klaga över allt hat vi får från SDtrollen. Tänk så mycket värre det skulle vara att få deras godkännande
  • Kensy

    Jag brukar ta bort såna "kompisar". Hyvla bort all negativitet liksom. Har man inget positivt att säga så håller man tyst!  :)

  • Anonym (asdf)

    Jag undrar varför, vilka psykologiska mekanismer beror beteendet på? Jag vill alltså vara beredd på konfrontation, jag är inte konflikträdd.

  • Kensy
    Anonym (asdf) skrev 2015-05-29 22:31:50 följande:
    Jag undrar varför, vilka psykologiska mekanismer beror beteendet på? Jag vill alltså vara beredd på konfrontation, jag är inte konflikträdd.
    Jantelagen
  • Anonym (wtf?)
    Anonym (asdf) skrev 2015-05-29 22:25:25 följande:

    Exempelvis: Jag har aldrig varit tränad, aldrig idrottat eller dy. Sedan några år har jag börjat träna och ser idag rätt så vältränad ut. När jag publicerar något träningsrelaterat kan det vräkas ur en kommentar som "trodde du bara spelade datorspel, gick på soss och åt panpizza, hahahahahahah!".

    VARFÖR? IDIOTER.


    Den där kommentaren är ju så pinsam att jag har svårt att se hur man ens ska kunna kommentera den med värdighet. Skriver folk sådant på riktigt? *skämselkudde*
  • Anonym (Väck!)

    Blocka de bara. Ingen förlust anser jag. Jag har f.ö en sån där gammal bekant som gått ner i vikt och börjat träna-har inte sett en enda negativ kommentar om det. Det är ju bara kul tycker folk så du verkar ha missunnsamma "vänner".

  • Anonym (Eh)
    Anonym (asdf) skrev 2015-05-29 22:31:50 följande:

    Jag undrar varför, vilka psykologiska mekanismer beror beteendet på? Jag vill alltså vara beredd på konfrontation, jag är inte konflikträdd.


    Det är ju så de känner dig(?) så det är ju inte så konstigt tycker jag. 
    Föreställ dig själv i deras situation istället? 

  • Anonym (Me)
    Anonym (Eh) skrev 2015-05-29 23:17:32 följande:

    Det är ju så de känner dig(?) så det är ju inte så konstigt tycker jag. 

    Föreställ dig själv i deras situation istället? 


    Nej, bara nej. Det ts gamla bekant skrev var bara oförskämt.
  • Anonym (..)

    Fick jag en sån kommentar skulle jag skrivit: Nej nu har du nog förvirrat till det det var ju du som  gjorde så.. Typ.

    Men folk är väl avis för dom själva är lata, halvfeta och bor kvar i samma stad med ett tråkigt jobb och en otrogen make. Typ.

  • Anonym (tellus)
    Kensy skrev 2015-05-29 22:44:15 följande:
    Jantelagen
    Haha stämmer nog, rätt bra.
    Eller Svensk avundsjuka
  • MsFry
    Anonym (asdf) skrev 2015-05-29 22:31:50 följande:

    Jag undrar varför, vilka psykologiska mekanismer beror beteendet på? Jag vill alltså vara beredd på konfrontation, jag är inte konflikträdd.


    Jag tror att det handlar om att de själva inte har förändrats något så därför finns det inte i deras begreppsvärld att andra har gjort det.

    Jag har en släkting som är så där. Ett exempel: När jag var typ sju år gammal blev jag rädd när en katt hoppade fram helt oväntat framför mig. Det har lett till att den här släktingen ALLTID kommenterar hur konstigt det är att jag nu har två katter eftersom jag är så katträdd.... Hon reflekterar inte över att det gått typ 30 år sen händelsen med den framhoppande kattungen. Sjukt irriterande men å andra sidan har hon själv inte förändrats ett jota så jag förstår att hon inte fattar att andra har gjort det.
  • Anonym (asdf)
    MsFry skrev 2015-05-30 09:09:44 följande:
    Jag tror att det handlar om att de själva inte har förändrats något så därför finns det inte i deras begreppsvärld att andra har gjort det.

    Jag har en släkting som är så där. Ett exempel: När jag var typ sju år gammal blev jag rädd när en katt hoppade fram helt oväntat framför mig. Det har lett till att den här släktingen ALLTID kommenterar hur konstigt det är att jag nu har två katter eftersom jag är så katträdd.... Hon reflekterar inte över att det gått typ 30 år sen händelsen med den framhoppande kattungen. Sjukt irriterande men å andra sidan har hon själv inte förändrats ett jota så jag förstår att hon inte fattar att andra har gjort det.
    Haha! Exakt sånt kan det handla om, fy fan vad det stör mig.
    Anonym (Eh) skrev 2015-05-29 23:17:32 följande:
    Det är ju så de känner dig(?) så det är ju inte så konstigt tycker jag. 
    Föreställ dig själv i deras situation istället? 
    Eh, så om jag känner något för någon så ska jag ha rätt att vräka ur mig den gallan jag känner för den personen? Har jag en kompis som alltid brukade gå upp kl 11 på förmiddagen för att han spelade datorspel så mycket och sedan lägger upp bilder från när han tar tidigare morgonpromenader, så är det alltså förståeligt att jag ska ifrågasätta varför han inte sover som - han brukar - bort halva dagen? "Typ som om vad fan är det med dig, sådan är inte du! Du är en idiot som sover bort halva dagen.".

    Jävla WT-beteende.
  • fluu

    För att de är idioter och inte kompisar. Ta bort kommentaren och skit i dem.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Fiona M

    Nån som skriver en sån kommentar blir ju sedd som en idiot, är inte det straff nog?

    Allvarligt talat, varför ha kvar dem sim "vänner"?

  • Anonym (Jodå)
    Anonym (asdf) skrev 2015-05-29 22:31:50 följande:

    Jag undrar varför, vilka psykologiska mekanismer beror beteendet på? Jag vill alltså vara beredd på konfrontation, jag är inte konflikträdd.


    Avundsjuka, eller oförmågan att kunna unna någon annan framgång.. Det lyser igenom och blir bara pinsamt för dom. Skit i sånt o plocka bort dom. Inte värt att slösa energi på.
Svar på tråden Gamla vänner som kommenterar massa skit, varför?