• pcosfru

    behöver råd omgående

    hjälp oss komma vidare för många år sen var allt bara bra i sängen och vi hade sex över allt vi har varit tillsammans i 19 år i år jag 38 och maken 40. de jag funderar på är vad de kan vara att de är så tråkigt i sängen vi kör av 10 gånger så är 9 i oftast i samma ställning . vi kysser eller kelar inget jag saknar det som de var förr, jag har lust men de är så trist när de inte händer ngt roligt i sängen maken har gått upp en hel del i vikt medan jag går ner,jag blir inte lika våt längre och jag tror de är de att de är så lika hela tiden . vi behöver hjälp vi kommer inte vidare hur vi än gör men ofta får jag höra att jag sällan tar första steget , men jag vet att de inte händer så mycket , vi har sexleksaker och handbojor men dom ligger i lådan och dammar. sorry om jag klagar men jag vet ej vad som är fel , vi har inga barn . vi behöver hjälp  av er snälla svara gärna 

    HAR INGA BARN PGA AV PCO 

  • Svar på tråden behöver råd omgående
  • Anonym (Anders)

    Du skulle kanske kunna få några svar om du skriver korrekt Svenska. Ditt inlägg är tyvärr helt obegripligt.

  • Anonym (Anders)

    Du behöver skriva ut punkt och stor bokstav tex

  • Anonym (???)

    Men spelar roll hur ts skriver??! Gick väl att läsa ändå?! Det enda råd jag har o komma med är att prata, prata och prata. Tror kommunikation är enda sättet att få ett bra sexliv. Försök ta upp det utan att skuldbelägga, ta det lite mer lättsamt. Annars kan det ju lätt bli sårade känslor och så blir inget löst. Tror det är viktigt att ha roligt i sängen det behöver inte vara så allvarligt, har hänt många gånger här att det har slutat i vrålskratt i varsin hög för det där vi skulle testa inte var nån höjdar ide om man inte va elitgymnast hahaha

    Lycka till

  • muffinsmagen

    Har ni testat familjerådgivning? Det kan man gå på även om man inte har barn.

    Ni har levt tillsammans i många år och det är lätt att fastna i invanda beteenden då även om det inte är roliga beteenden. Att bryta tar tid och är jobbigt. Är ni överens om att något måste förändras? Pratar ni med varandra utan att lägga skuld på varandra?

    Mitt tips är familje- eller äktenskapsråsgivning men båda måste vara lika inställda på hårt arbete om det ska bli bra i slutändan

  • Ben66

    Familjerådgivning är en bra idé.
    Kanske hjälper det inte, men det kan är värt att prova.
    Jag och frun ska själv besöka en terapeut efter sommaren.
    Det finns speciella sexualrådgivare, men de är dyrare.

  • muffinsmagen

    I Göteborg finns sexualrådgivare inom landstinget på sexualmedicinskt centrum....har tyvärr jävligt dåliga erfarenheter av just den mottagningen men det beror nog på att situationen var extremt komplicerad och inte något som terapeuten hade någon direkt erfarenhet av. Så bor ni i Göteborg så kolla på det. Finns säkert på andra ställen också

Svar på tråden behöver råd omgående