• Anonym (Visionär!)

    Vad har DU för samhällsvisioner?

    Jag vill alltså höra DINA ideologiska resonemang bakom de idéer just DU tror på, inte t ex sakpolitiska frågor DU är engagerad i för tillfället.

  • Svar på tråden Vad har DU för samhällsvisioner?
  • Anonym (Visionär!)
    Dr Nail skrev 2015-05-29 23:48:40 följande:

    Har inga.


    So let's die, right?!?
  • Dr Nail
    Anonym (Visionär!) skrev 2015-05-30 00:08:42 följande:

    So let's die, right?!?


    Nej, varför?! Let's njuta av livet.
  • Anonym (Visionär!)
    Dr Nail skrev 2015-05-30 00:10:58 följande:

    Nej, varför?! Let's njuta av livet.


    Ett liv utan visioner, bara för att poängtera det.
  • Tom Araya

    Min vision är att Sverige uppnår en enorm styrka, utveckling, framgång och makt politiskt, demokratiskt, tekniskt, industriellt, ekonomiskt, militärt, socialt och i vårt samhälle.

    Med det menar jag inte att vi ska starta krig och erövra andra länder, förslava andra folk eller klappa folk på huvudet, men att vi kan hävda oss själva, vår frihet och demokrati, att folk och länder världen över ser upp till oss, tar oss på allvar, lyssnar på oss i internationella sammanhang och ser oss som en framgångsrik förebild i alla hänseenden.

  • Anonym (Visionär!)
    Tom Araya skrev 2015-05-30 01:00:36 följande:

    Min vision är att Sverige uppnår en enorm styrka, utveckling, framgång och makt politiskt, demokratiskt, tekniskt, industriellt, ekonomiskt, militärt, socialt och i vårt samhälle.

    Med det menar jag inte att vi ska starta krig och erövra andra länder, förslava andra folk eller klappa folk på huvudet, men att vi kan hävda oss själva, vår frihet och demokrati, att folk och länder världen över ser upp till oss, tar oss på allvar, lyssnar på oss i internationella sammanhang och ser oss som en framgångsrik förebild i alla hänseenden.


    Låter som en god vision. Låter som du tagit med en del liberalt tankegods där?
  • Dr Nail
    Anonym (Visionär!) skrev 2015-05-30 00:35:50 följande:

    Ett liv utan visioner, bara för att poängtera det.


    Haha, jag har massor med visioner angående mig själv! :D
  • Anonym (Visionär!)
    Dr Nail skrev 2015-05-30 08:01:57 följande:

    Haha, jag har massor med visioner angående mig själv! :D


    Det är inte de visioner som efterfrågas här, utan nämligen de samhälleliga dito.
  • Dr Nail
    Anonym (Visionär!) skrev 2015-05-30 13:55:57 följande:

    Det är inte de visioner som efterfrågas här, utan nämligen de samhälleliga dito.


    Jaha, ok. Det får politikerna sköta. Deras jobb :)
  • Anonym (Visionär!)
    Dr Nail skrev 2015-05-30 15:07:41 följande:

    Jaha, ok. Det får politikerna sköta. Deras jobb :)


    Är det inte litet vanskligt att överlåta ett så stort ansvar till ett gäng idioter?
  • Dr Nail
    Anonym (Visionär!) skrev 2015-05-30 15:42:20 följande:

    Är det inte litet vanskligt att överlåta ett så stort ansvar till ett gäng idioter?


    De representerar bara sitt folk :) Just därför överlåter jag ingenting till dem; jag tar allt mitt ansvar själv :)
  • Anonym (Visionär!)
    Dr Nail skrev 2015-05-30 15:58:25 följande:

    De representerar bara sitt folk :) Just därför överlåter jag ingenting till dem; jag tar allt mitt ansvar själv :)


    Ja, så kan man ju också se det...
  • Tom Araya
    Anonym (Visionär!) skrev 2015-05-31 19:52:56 följande:
    Vad har det med tråden att göra?
    Ett exempel på en annan vision som i alla fall jag tar till mig.
  • Anonym (Visionär!)
    Tom Araya skrev 2015-05-31 23:34:16 följande:

    Ett exempel på en annan vision som i alla fall jag tar till mig.


    Jahapp...
Svar på tråden Vad har DU för samhällsvisioner?