• Anonym (rutan)

    mina syskon ville inte jag skulle få barn.

    Jag är den yngste av 4 syskon, jag har en "äkta" syster, och två halvsyskon. 
    för fem veckor sedan kom min lilla ängel till världen, som jag älskar mer än allt annat. 
    men det finns en sak som stör mej, och som har gjort att jag har känt mej ledsen största delen av min graviditet, och känner mej ledsen än idag när jag skriver detta. 
    När jag blev gravid hade jag det väldigt svårt, tufft illamående, jag var sjukskriven p.g.a att jag hade ramlat och skadat mej svårt, samt att hormonerna tog mej lite "på sängen" så att säga och jag grät största delen. 
    Jag berättade åt mina föräldrar att jag var gravid, och min sk. "äkta" syster såg ju det på mej eftersom vi umgås ganska mycket. 
    Jag har aldrig haft mycket kontakt med min äldsta halvsyster, men min halvbror och jag har alltid haft en nära kontakt, eftersom vi bor väldigt nära varann, men vi hade inte träffats på ganska länge eftersom han jobbat på annan ort. 
    nu till problemet. 
    En dag ringer min mamma åt mej och berättar att min halvsyster är superarg på henne, ringer och skriker om att mamma aldrig har köpt någonting nytt åt henne, utan bara köpt presenter second hand, och att min mamma struntar i sina barnbarn. Samma dag lag min bror ut på nätet att min mamma inte bryr sej om sina barnbarn, och påstod att min mamma inte ville vara deras farmor/mormor längre. 

    vilket absolut inte är sant. 

    jag försökte få tag i min syster, men hon bara lag på, senare skickade hon ett meddelande " hör aldrig av dej åt mej igen" . 
    Jag ringde min bror och började gråta när jag pratade med honom, men han var bara arg och tog min systers parti. 

    Senare fick jag reda på att min mamma samma dag hade berättat av misstag åt min äldsta syster att jag var gravid och hon hade blivit arg. 
    Varför vet jag inte riktigt, antar att det hade något att göra med presenterna som tydligen var ett stort problem just då. 

    Jag blev väldigt ledsen, men trodde nog innerst inne att de skulle komma över det tills det att mitt barn var fött, det var ju ändå 7 månader kvar. 
    Ack vad fel jag hade. 
    Efter graviditeten blev jag väldigt sjuk, äter ännu stark antibiotika och är inte riktigt i skick, och har hela tiden väntat på att någon av mina halvsyskon åtminstone ska skicka ett mail och fråga hur jag mår, eller gratulera mej till mitt barn, men nej, ingenting. 
    Jag mötte min bror igår i butiken, hade min lilla bebis med mej, han såg varken på mej eller mitt lilla barn. vilket sårade mej något enormt. 

    Jag antar att meningen med denhär tråden är att jag ska få någon utomståendes syn på saken, hur det kan ha gått så fel. vill tillägga att alla mina andra syskon också har barn, men det är endast min riktiga syster som gläds över min son, men mina andra syskon tycker om min systers barn, men mitt var inte välkommet. 

    Jag förstår liksom bara inte....

  • Svar på tråden mina syskon ville inte jag skulle få barn.
  • sextiotalist

    Har inte dina halvsyskon en egen mamma som kan vara farmor/mormor, eller är din mamma den enda som finns.

    De beter sig fruktansvärt illa

  • Anonym (g)

    Det måste ligga mer bakom detta. Hur har det sett ut när ni växte upp?

    Min familj är också väldigt turbulent och mycket konstiga reaktioner. Men vi mår alla dåligt pga vår uppväxt som inte varit stabil, och där ett par personer fortfarande försöker dra igång nya konflikter, precis sm då.

  • LFF
    sextiotalist skrev 2015-06-02 08:03:13 följande:

    Har inte dina halvsyskon en egen mamma som kan vara farmor/mormor, eller är din mamma den enda som finns.

    De beter sig fruktansvärt illa


    Det kan ju vara mamman som är den gemensamma föräldern.

    I övrigt håller jag med om att de beter sig otroligt illa och omoget.
  • Anonym (HopingForSolutions.)

    Jag blir ledsen när jag läser detta för att det är svårt att förstå. Detta här är obegripligt.

    Dem är kanske besvikna över något som har med dig att göra och dem vill kanske inte säga vad det är. Det är kanske därför dem visar det genom att ignorera dig total... detta här är bara mina spekuleringar.

    Iallafall så hoppas jag verkligen att fadern till barnet stöttar er. Önskar er lycka till.

  • Anonym (-)

    Kanske är det faktiskt så att din mamma, av någon anledning, värderar ditt barn högre än de andra barnbarnen. I så fall är det ju naturligtvis inte ditt fel, men man kan ändå förstå att dina halvsyskon kan tycka att det är svårt att ha med dig att göra.

  • Anonym (rutan)

    När jAG Föddes, var båda mina halvsyskon myndiga och flyttat hemifrån. Så vi har inte vuxit upp tillsammans egentligen. Och jag har alltid trott att vår relation har varit bra' i mina tonår bodde jag nästan hos min bror, och såg upp till honom likt en idol.

    Därför kan jag inte förstå varför min son, kunde vända hans åsikt om mej på det viset.

    Och min mamma kan ju inte särbehandla ett barn som inte ens var fött. Min mage hade ju knappt ens börjat växa.

    Jag hade en svår förlossning och var väldigt sjuk efteråt, och behövde verkligen mina syskons stöd. I stället får jag detta...det knäckte mej totalt...

  • Anonym (g)
    Anonym (rutan) skrev 2015-06-02 18:50:28 följande:

    När jAG Föddes, var båda mina halvsyskon myndiga och flyttat hemifrån. Så vi har inte vuxit upp tillsammans egentligen. Och jag har alltid trott att vår relation har varit bra' i mina tonår bodde jag nästan hos min bror, och såg upp till honom likt en idol.

    Därför kan jag inte förstå varför min son, kunde vända hans åsikt om mej på det viset.

    Och min mamma kan ju inte särbehandla ett barn som inte ens var fött. Min mage hade ju knappt ens börjat växa.

    Jag hade en svår förlossning och var väldigt sjuk efteråt, och behövde verkligen mina syskons stöd. I stället får jag detta...det knäckte mej totalt...


    Sa du till dem att du behövde dem? Ibland måste man vara tydlig tyvärr.

    Jag har en lillasyster som vår mamma alltid brytt sig mest om, men jag har i vuxen ålder slutat bry mig om hur min mamma agerar. Men ofta är jag osäker på om denna lillasyster ens bryr sig om oss andra syskon (vi har inte en så bra relation med mamma, därför hamnar vi lite utanför). 

    Tycker inte det är ok hur de agerar, men det kan finnas fler sidor än du tänkt på.
Svar på tråden mina syskon ville inte jag skulle få barn.