• Anonym (Mammatilltre)

    Varför skriker ni när ni föder barn?!

    Läste precis att det är som att jobba under en rockkonsert när mammor skriker. Tänk alla stackars barnmorskor! Lider så med dem när ni inte kan behärska mig! Att folk låter kan jag väl förstå men att gallskrika när andra är intill är totalt obegripligt! Jag har inte kunnat få smärtlindring med någon av mina och hur ont det än gjorde var jag tyst. Förstår inte varför man skriker? Det hjälper ingen och verkligen inte barnet eller dig själv. Och jag har hört "ja, men de får skylla sig själva som jobbar med det!" Ärligt? Ska de behöva ha hörselkåpor? Värst är de som skriker bara för att som har all bedövning man kan tänka sig. Så, förklara för mig vad som ger dig rätten att förstöra hörseln på alla barnmorskor.

  • Svar på tråden Varför skriker ni när ni föder barn?!
  • Anonym (sommarlov)

    Det här kommer att bli ett långt sommarlov

  • Anonym (Ja)
    Anonym (Mammatilltre) skrev 2015-06-02 21:47:50 följande:

    Ärligt? Ska de behöva ha hörselkåpor?


    Ja, det kan de väl ha, eller små öronproppar istället, som man brukar ha på konserter. Vad är problemet? Det finns många jobb med höga ljud där personalen använder skydd av olika slag.
  • Anonym (Mammatilltre)

    För de har valt att arbeta på ett sjukhus? Visst att folk låter men varför gallskrika? Förklara gärna

  • Anonym (nej)

    Alla är olika. Alla hanterar smärta på olika sätt. Vad ger dig rätt att döma nån? Alla som väljer att bli barnmorska på förlossningen är mycket medvetande om att många kvinnor kommer att skrika. Många arbeten är högljudda.

  • Påven Johanna

    Prova att dra underläppen över huvudet. Gör det tyst.

  • Dixie
    Anonym (Mammatilltre) skrev 2015-06-02 21:47:50 följande:

    Jag har inte kunnat få smärtlindring med någon av mina och hur ont det än gjorde var jag tyst. 


    så du menar att alla bör göra precis som du gör!? gäller det i alla situationer? 
  • Anonym (troll)

    Är du på riktigt TS? I så fall, stackars dina barn! Säger du till när dom slår dig illa att inte skrika/gråta för högt för att det ändå inte hjälper? " stackars mammas öron"

  • Anonym (Mammatilltre)

    Självklart kan man gny till men gallskrika? Det förstår jag inte. Är alltid en viss typ av kvinnor som gör det.

  • Anonym (Mammatilltre)
    Anonym (troll) skrev 2015-06-02 22:32:38 följande:

    Är du på riktigt TS? I så fall, stackars dina barn! Säger du till när dom slår dig illa att inte skrika/gråta för högt för att det ändå inte hjälper? " stackars mammas öron"


    Så du ser inte skillnaden på VUXNA människor som borde kunna behärska sig någorlunda med BARN?! Stackars dig! "Lille Olle kan du deklarera åt mamma? Barn är ju precis som vuxna" jösses...
  • Anonym (alltså)

    Ja alltså jag märkte inte ens att jag skrek fast jag visst gjorde det. Vad borde jag gjort annorlunda!? Fokuserat på att reflektera över skrik eller fött fram ungarna. Du lär ju va bästa mamman genom tiderna ts. Hur ska någon komma upp till din nivå??

Svar på tråden Varför skriker ni när ni föder barn?!