• Fläderpärlan

    Hur ofta och hur mycket ska ett gravtest stegra egentligen?

    Någon som har erfarenheter av graviditetstest? Jag tror inte mina "stegrar som de ska". Vill gärna höra solskenshistorier... Har testat varannan dag och det kanske är liiiiiite starkare mellan gångerna men knappt så att man ser det. Kan tillägga att jag har använt mig av billiga testers stickor...

  • Svar på tråden Hur ofta och hur mycket ska ett gravtest stegra egentligen?
  • Fläderpärlan

    För att se om hcg-hormonet ökar... Har tidigare haft missfall och då brukar testerna "stannat av" för att sedan bli svagare... Är rädd att det ska hända igen :(

  • Ego Lovers
    Fläderpärlan skrev 2015-06-12 11:57:43 följande:

    För att se om hcg-hormonet ökar... Har tidigare haft missfall och då brukar testerna "stannat av" för att sedan bli svagare... Är rädd att det ska hända igen :(


    Det där stämmer inte alls. Jag fick missfall i v 6 och tre veckor senare hade fortfarande hcg inte gått ur kroppen.
  • linnn89
    Fläderpärlan skrev 2015-06-12 11:42:52 följande:

    Någon som har erfarenheter av graviditetstest? Jag tror inte mina "stegrar som de ska". Vill gärna höra solskenshistorier... Har testat varannan dag och det kanske är liiiiiite starkare mellan gångerna men knappt så att man ser det. Kan tillägga att jag har använt mig av billiga testers stickor...


    Hoppas att fler svarar då jag är i samma sits :(

    Har haft ma tidigare o rädd att det händer igen..

    I måndags gjorde jag ett test som visade ganska svagt plus men tydligt o sen dess har jag testat o det blev liiiiite starkare o inget mer. Alltså ändå ganska svaagt nu blir den inte starkare :(
Svar på tråden Hur ofta och hur mycket ska ett gravtest stegra egentligen?