• Nellie75

    Är i akut behov av tips gällande bra privat klinik för IVF i Sverige eller utomlands!!!!!

    Kram till er alla som kämpar för att bli gravida med hjälp av IVF!!!

    Vi har försökt bli gravida flera år, gjort IVF försök via landstinget, men ej lyckats. Det närmaste vi kom var ett tidigt missfall i v 7. Vi planerar att göra fortsatta försök på en privat klinik. Känner smått panik att tiden börjar rinna ut för oss! Jag fyller snart 40. Har haft mellan 1 och 9 ägg vid äggplock men med dålig kvalitet. Har även fått höra att jag har endometrios (chokladcystor) och ganska lågt AMH-värde (2,5 för ett år sedan, är nog lägre nu).

    Har ni snälla något tips på bra privata IVF-kliniker i Sverige alt. utomlands? (vi bor i Stockholm)

    Ni som går igenom samma sak som jag- kan vi följas åt och stötta varandra och dela varandras erfarenheter?

    STOR KRAM!!!
  • Svar på tråden Är i akut behov av tips gällande bra privat klinik för IVF i Sverige eller utomlands!!!!!
  • Sammet

    Jag fick som 39-åring ett trepack på IVF Falun,54.000 totalpris för tre, sparade mycket pengar.
    Hade samma AMH som du.
     Första omgången embryon var av sämre kvalite, sattes på en kur Prasteron, sen blev det mycket bättre. Bytte även från Puregon till Menopur, vilket de trodde kunde ge mig bätttre ägg.
     Fick Predinisolon och Intralipider före o efter, samt Fragmin efter insättning.
     De gav även akupunktur för o efter insättning.

    Har embryo i frysen vilket är en skön extraförsäkring, men är annars gravid i v 36 nu. :)
    Gillar att den kliniken är väldigt flexibel på sina behandlingar och skräddarsyr efter behov. Klart värt att åka extra för. Finns billiga lägenheter/rum att hyra privat via turistbyrån för ett par hundra om man vill komma dagen innan.

    De odlar embryona i en slags fotografilåda som kontinuerligt plåtar av dem, vilket gör att man kan få se en söt liten film på hur ens embryon delat sig och utvecklats.
    (vitsen är egentligen att de ska slippa pilla med embryona utan låta dem växa ifred men ändå under övervakning..men  det är jättekul att se sina små embryon växa)

  • Siri30

    Vi har gjort försök på Storkkliniken i Köpenhamn. Underbar personal och en hemtrevlig känsla där. Rekommenderas!

  • Nellie 75

    Är ledsen att jag inte kunnat svara förrän nu. JÄTTETACK och KRAM för era tips om kliniker! Det värmer verkligen att få era svar.

    Sammet: Hur länge åt du Prasteron? Gjorde du undersökningar (ultraljud och likn) på din hemort eller i Falun? Vad underbart att du snart får en liten!!

    Siri30- Gjorde ni även försök i Sverige? Upplevde du, i så fall, någon skillnad i upplägget av behandlingen mellan Sverige och Danmark?

    Kram!!

  • RME
    Hej, hur har det gått för dig? Har du hittat någon klinik?
    Jag är i precis samma situation som dig och har precis börjat fundera på om och hur jag ska gå vidare privat och känner mig väldigt förvirrad. Kanske kan vi peppa varandra! 
  • Mella79

    Hej ! Jag är en liknande situation ! Har gjort två försök via landstinget ! Äggen blev befruktade men klarade inte sig både gångerna ! Alla äggen 4 och 6 som de plockade ut ! Ska göra mitt sista försök i kan och därefter är vi också där ni är just mu ! Jag har börjat kolla på äggdonation vet inte om det är känt att försöka med ivf ?!?!

Svar på tråden Är i akut behov av tips gällande bra privat klinik för IVF i Sverige eller utomlands!!!!!