• LillaLolita

    Vilket av dessa namn?

    Vilket av dessa namn gillar du mest?

    Olympia?

    Tiara?

    Samt vad tycker du om namnen?

  • Svar på tråden Vilket av dessa namn?
  • Elderberry

    Gillar Olympia mer än Tiara, känns starkare. Får mig att tänka på namnet Maxima som är fint

  • Aniiee

    Olympia är i alla fall ett namn. Tiara är ett smycke, inte ett namn....


    I can't imagine a man really enjoying a book and reading it only once. - C.S. Lewis
  • LillaLolitan

    Tack för alla svar. Olympia tycks vara favoriten här.

    Ni får gärna utveckla svaren mer. Skriv gärna varför eller varför ni inte tycker om namnen.

  • LillaLolitan
    Erizajo skrev 2015-06-13 22:08:09 följande:

    Gillade inget av dom tyvärr


    Varför? Fel " klass" för dig eller? Vad heter dina barn? Har du något annat förslag på flicknamn?
  • fluu

    Olympia - Så vackert, men ack så "mycket" och pompöst. Det känns svårburet. Dock starkt, annorlunda, men inte konstigt. Gillar Olympe(stumt e) bättre.

    Tiara - Nej. Bara prinsessigt och vekt.

    1. Olympia
    2. Tiara.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • MallaL

    Egentligen vackra namn, men det känns dom att de ställer höga krav på bäraren, inte vem som helst skulle kunna heta så. Och det skulle nog låta bäst med ett passande, typ internationellt efternamn.

  • fluu
    MallaL skrev 2015-06-14 17:19:42 följande:
    Egentligen vackra namn, men det känns dom att de ställer höga krav på bäraren, inte vem som helst skulle kunna heta så. Och det skulle nog låta bäst med ett passande, typ internationellt efternamn.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • charlie00

    Gillar inget av namnen men blir jag "tvungen" att välja får det bli Olympia. Tiara är inte fint någonstans, såg att det finns en flicka med namnet Tindra-Tiara och sen dess har jag varit allergisk hehe...

Svar på tråden Vilket av dessa namn?