• Äldre 14 Jun 23:00
    15109 visningar
    274 svar
    +1
    274
    15109

    BF våren 2016 Linköping

    Tänkte se om det finns fler gravida i Linköping med BF våren 2016. Hoppas vi kan bli ett gäng. :)

  • Svar på tråden BF våren 2016 Linköping
  • Äldre 15 Jun 12:06
    #1

    Här har du en som väntar smått i januari 2016

    Jag väntar mitt andra barn!


    Emma-plutt ska bli storasyster
  • Äldre 15 Jun 12:26
    #2
    Lakritsbatar skrev 2015-06-15 12:06:09 följande:

    Här har du en som väntar smått i januari 2016

    Jag väntar mitt andra barn!


    Åh vad kul, Välkommen! :) 


    Jag väntar också mitt andra barn. Har en flicka på snart 2 år. Är beräknad i februari. :)

  • Äldre 15 Jun 12:30
    #3

    Mysigt!!

    Hur mår du då?

  • Äldre 15 Jun 14:31
    #4

    Jag mår bra än så länge. Dock började symtomen tidigt denna gång. I vecka 5 kom tröttheten och morgonillamåendet och är kvar nu i vecka 6, 7 på fredag. Inte behövt kräkas nångång ännu som tur är. Har en hel del molande värk i livmodern med som ibland får mig nojig då det kan göra riktigt ont. :P 


    Hur mår du ? Vilken vecka är du i ?

  • Äldre 15 Jun 15:55
    #5

    Graviditeter kan ju tydligen variera oerhört!

    Med dottern, som är 5 år nu, mådde jag hur bra som helst, inget illamående, bara lite tröttare än vanligt. Dock hade jag blödningar från ca v22-v34, då pga lågt sittande placenta (moderkaka) de försvann runt v34 och hon är född v38+1, men kroppsligt mådde jag bra! Var mest jobbigt psykiskt, med alla blödningar och så.

    Nu är jag i v9 (8+4) enligt egna uträkningar, ska på ul 13 juli!

    Jag har mått övervägande bra hittills, lite småilla nu och då och en liten blödning för några dagar sedan men som inte var någon fara.

    Men så kom det, som ett brev på posten! För några dagar sedan kom Illamåendet ordentligt! ???? och denhär gången kräks jag (eller ja, hulkar, för det är tidigt på morgonen, så det finns inget att få upp) bläääää! Men jag tar det som ett gott tecken! Någonting därinne ger mig alla "illamående-hormoner" ????

  • Äldre 16 Jun 11:11
    #6

    Åh nää vad tråkigt att illamåendet och kräkningarna kom nu. Hoppas de går över fort.

    Väldigt intressant att se hur greviditeterna skiljer sig åt tycker jag. Jag hoppas jag slipper kräkas, skulle inte funka så bra på mitt jobba. Jobbar på äldreboende och funderar ofta på vart jag ska ta vägen om jag måste kräkas när jag hjälper nån boende. :P

    Spännande med ul om inte ens en månad :) ska ni göra kub?

  • Äldre 16 Jun 16:46
    #7

    Jisses, vilken pers jag varit med om..;

    Igår vid 18 tiden började det sippra tunn blödning som återkom ungefär varje halvtimme, så jag tänkte ju, att nu är det kört. Så sambon körde med ilfart till akuten, och som du kanske vet så ör sjukvården inte den snabbaste.. Vi kom dit strax efter 18, och ett farande hit och dit osv och efter ett himla väntande kom vi äntligen in, kl 22.30, läkaren gjorde sina kontroller, blodtryck, känner på livmodern osv och till sist ultraljud.. Många tankar hann gå i min hjärna, men där fanns minsann ett liiiiitet litet pickande hjärta hihi.

    Men nu är det stränga förbud på att lyfta/bära tungt, går ju sådär med mitt jobb (är lastbilschaufför)

    Jaa vi tänkte göra kub ni då?

  • Äldre 16 Jun 17:46
    #8
    Lakritsbatar skrev 2015-06-16 16:46:19 följande:

    Jisses, vilken pers jag varit med om..;

    Igår vid 18 tiden började det sippra tunn blödning som återkom ungefär varje halvtimme, så jag tänkte ju, att nu är det kört. Så sambon körde med ilfart till akuten, och som du kanske vet så ör sjukvården inte den snabbaste.. Vi kom dit strax efter 18, och ett farande hit och dit osv och efter ett himla väntande kom vi äntligen in, kl 22.30, läkaren gjorde sina kontroller, blodtryck, känner på livmodern osv och till sist ultraljud.. Många tankar hann gå i min hjärna, men där fanns minsann ett liiiiitet litet pickande hjärta hihi.

    Men nu är det stränga förbud på att lyfta/bära tungt, går ju sådär med mitt jobb (är lastbilschaufför)

    Jaa vi tänkte göra kub ni då?


    Men oj! Vad läskigt. Vet de vad blödningen berodde på?  Mysigt att få se att det var ett litet pickande hjärta. Blir lite mer verkligt också. :) Jag vill göra ett tidigt ul i v 8-9 men vet inte var man kan vända sig. Sist gjorde jag privat men de har stängt igen.  Vi ska med göra kub, den 30/7. Känns som en evighet kvar :)


    Ajdå, nä det är ju inte så lätt att låta bli att lyfta/bära. Har du berättat på jobbet eller väntar ni tills efter kub?

  • Äldre 17 Jun 06:58
    #9

    De vet inte till 100 varför, men det kunde bero på att bebisen byter matkälla, från gulesäcken till moderkakan.. Men de visste som sagt inte.. Men jag är bara glad att allt är bra!!

    Tanken var att vänta att berätta till efter ul, men nu när det blev som det blev, plus att jag inte får lyfta någonting, så berättade jag för gubbarna igår och de var så snälla, jag behövde inte lyfta ett finger knappt ^^ hihi

  • Äldre 17 Jun 10:14
    #10
    Lakritsbatar skrev 2015-06-17 06:58:26 följande:

    De vet inte till 100 varför, men det kunde bero på att bebisen byter matkälla, från gulesäcken till moderkakan.. Men de visste som sagt inte.. Men jag är bara glad att allt är bra!!

    Tanken var att vänta att berätta till efter ul, men nu när det blev som det blev, plus att jag inte får lyfta någonting, så berättade jag för gubbarna igår och de var så snälla, jag behövde inte lyfta ett finger knappt ^^ hihi


    Så skönt att det gick bra iallafall! :)


    Skönt att ha berättat också kan jag tänka mig fast det blev tidigare än tänkt och kanon att de tog det bra med och är hjälpsamma. :)


    Idag har jag en sån dag där allt känns som det går i snigelfart. Vill bara att det ska bli vecka 13 och att risken för mf ska bli mindre, och att vi kan får berätta för familj, släkt och vänner. Har svårt att njuta av den här första tiden. Har en hel del kraftig molvärk som känns precis som mensvärk, blir så nojig varje gång. 

Svar på tråden BF våren 2016 Linköping