• Mandis13

    BF februari 2016- Stockholm

    Hej!

    Här samlas vi som är gravida med BF februari 2016 och bor i Stockholm. Det skulle vara kul om vi blev några stycken som följs åt under graviditeten.

    Jag är själv 31 år och väntar andra barnet med BF 23/2. Har en dotter som är två år.

    Hoppas vi blir fler! :)

  • Svar på tråden BF februari 2016- Stockholm
  • gruvan

    Hej.

    Jag har bf den 11/2 med andra barnet. Har en son som fyller 2 år om en månad och själv är jag 28 år.

    Jag har haft bruna flytningar sedan ett par dagar efter jag plussade och oroar mig för missfall. Är dock supertrött och har börjat må illa på morgonen/förmiddagen vilket jag ser som ett gott tecken. Dessutom tog jag ett test idag igen och teststrecket blev i princip lika starkt som kontrollstrecket. Känner mig lugnare efter det men oron kommer nog ligga och gnaga i bakhuvudet ett tag till.

  • Mandis13

    Hej!

    Välkommen hit! Håller tummarna för att dina flytningar inte beror på att MF är på gång. Är de fortfarande kvar eller har de lagt av? Precis som du säger är det säkert ingen fara eftersom du fortfarande har andra symptom. Kan det vara en blödning för att ägget fäster?

    Vad kul, då måste vi fått första barnet ungefär samtidigt, fick själv första barnet i juni 2013 :).

    Jag fick ett svagt streck igår på stickan och känner mig konstant sötsug, molvärk och lätt illamående. Har BIM imorgon så tänkte testa mig igen och hoppas på starkare streck då. Var i Stockholm bor du?

  • gruvan

    Ja de kommer fortfarande tyvärr, men olika mycket varje dag. Ibland är det bara några droppar, typ när jag torkar mig, och ibland måste jag ha trosskydd. Men det har aldrig kommit färskt blod som tur är. Ringde barnmorskan som sa att det kunde gå åt vilket håll som helst men att det var bra att graviditetstesten blir starkare och att det "bara" är gammalt blod. Så bara att hålla tummarna och vänta och se!

    Jag plussade för första gången för två veckor sedan på bim -1 så det känns som det är lite väl långt sedan ägget fäste för att det skulle vara en nidblödning som håller i sig. Hade en liknande blödning i två dagar på äl +7 och 8 så tror det var då ägget fäste.

    Men då lär du ju få starkare plus nästa gång du testar! Mina test från bim -1 och bim var typ lika svaga men på bim +1 var det klart starkare. Efter det gick det fort att få starkare test. Jag har tagit typ 7 test sedan första plusset pga av flytningarna... Jag kanske bara borde inse att jag är gravid, haha! :)

    Jag bor på Söder, du?

  • NovemberRain

    Hej tjejer!

    Jag väntar mitt första barn, beräknad storkleverans runt 1/2. Går in i v 8 idag.

    Har gjort ivf så jag oroar mig konstant för att det inte ska ha lyckats eller att något kommer att gå fel.. Har dock ganska kraftiga symptom på graviditet vilket känns lite lugnande.

    Ska på VUL imorgon och då hoppas jag på att få se ett tickande hjärta!

    Är 30 år och bor en bit söder om Sthlm. Kul att följas här!

  • LillasysterC

    Hej!

    Jag följer också gärna med här. Jag väntar andra barnet och är i v 6. Har en pojke som är drygt två år. Vi bor strax norr om stan. Jag testade för två veckor sen och såg två tydliga streck men det känns fortfarande overkligt! Har nästan inga symptom denna gång medan jag mådde jättedåligt hela min förra graviditet.

    Hur går det för er alla?

  • gruvan

    Kul med fler! :)

    Jag har pratat med min bm idag (igen) om de bruna flytningana jag har och frågade om jag kunde få göra ett vul för att se hur det är där inne. Hon tyckte det var för tidigt (är i v 5+5) för risken är att de inte ser nåt även om det är bra. Tyvärr tyckte hon att det lät som att det är ett missfall på gång. Ska på inskrivning om en vecka och om det fortsätter som det gör nu fram till dess ska jag fråga om vul igen. Då är jag ju nästan i v 8. Säger de fortfarande nej då kommer vi göra ett privat. Kommer det en större blödning innan dess blir det nog gynakuten. Usch, det här är inte roligt alls. Väntan och ovetskapen är 100 gånger jobbigare nu än mellan äl och bim! :(

    Är det någon av er som har liknande eller som har haft det vid en tidigare graviditet? Eller kanske fått ett missfall som började såhär? Känner mig verkligen nere idag...

  • Blivandeungmamma94

    Hoppar även jag in här. Väntar mitt första barn , är i v7. Så bf 7/2 :)
    Mått så fruktansvärt dåligt ock kräkts flera dagar i rad, provade tillslut åksjuketabletter, och känner mig som en människa igen, som kan äta och få behålla maten! :D såå skönt att kunna lägga sin energi på annat än att bara må illa. :)

  • LillasysterC
    gruvan skrev 2015-06-17 22:23:09 följande:

    Kul med fler! :)

    Jag har pratat med min bm idag (igen) om de bruna flytningana jag har och frågade om jag kunde få göra ett vul för att se hur det är där inne. Hon tyckte det var för tidigt (är i v 5+5) för risken är att de inte ser nåt även om det är bra. Tyvärr tyckte hon att det lät som att det är ett missfall på gång. Ska på inskrivning om en vecka och om det fortsätter som det gör nu fram till dess ska jag fråga om vul igen. Då är jag ju nästan i v 8. Säger de fortfarande nej då kommer vi göra ett privat. Kommer det en större blödning innan dess blir det nog gynakuten. Usch, det här är inte roligt alls. Väntan och ovetskapen är 100 gånger jobbigare nu än mellan äl och bim! :(

    Är det någon av er som har liknande eller som har haft det vid en tidigare graviditet? Eller kanske fått ett missfall som började såhär? Känner mig verkligen nere idag...


    Jag har fått ett tidigt missfall förut men det var inte alls så där utdraget. Det pågick bara 1-2 dagar och då kom det ordentligt med blod. Är förhoppningsvis inget missfall för din del. Många har ju blödningar iaf. Håller tummarna!
  • Mandis13

    Hej! Var ett tag sedan jag var inloggad här, hur mår ni nu? Gruvan, hur gick det med blödningarna? Verkar vara svårt att få folk att hitta hit, skulle vara kul om vi blev fler. Har ni något tips? Eller känner ni till om det redan finns någon tråd/facebookgrupp för mammor med BF feb 2016 i Stockholm?

  • moooish

    Hej
    Jag hoppar gärna in här.
    Jag har bf runt 18 feb och är i vecka 7 just nu. Vi har en dotter som blir 2 i augusti sedan tidigare.

  • gruvan
    Mandis13 skrev 2015-06-30 07:10:19 följande:

    Hej! Var ett tag sedan jag var inloggad här, hur mår ni nu? Gruvan, hur gick det med blödningarna? Verkar vara svårt att få folk att hitta hit, skulle vara kul om vi blev fler. Har ni något tips? Eller känner ni till om det redan finns någon tråd/facebookgrupp för mammor med BF feb 2016 i Stockholm?


    Hej.

    På kvällen på midsommardagen började jag blöda färskt blod. Under natten blödde jag som en vanlig mens men sen avtog det dagen efter. Åkte ändå in till gynakuten på kvällen där jag fick göra ett vul och de kunde se att det tyvärr var missfall. Fick med mig tabletter hem som jag tog förra måndagen men inget hände. Var på gynakuten i tisdags igen och gjorde ett nytt vul där de kunde se att det inte var så mycket kvar. Blödde färskt blod i 9 dagar innan en stor klump kom ut och sedan dess (i förrgår) har jag i princip slutat blöda helt. Tog ett gravtest i morse. Det är fortfarande positivt men ganska svagt. Tog även blodprov i fredags för att se hur mycket hcg jag har kvar i blodet. Ska få svar på det idag. Jag hoppas att äl kommer igång snabbt så vi kan försöka igen. Så nu blir det till att börja med äl-tester igen...

    LillasysterC, när kom äl igång efter ditt missfall?

    Jag önskar er alla stort lycka till med era kommande bebisar och hoppas att jag får hoppa in i en liknande tråd så snart som möjligt!
Svar på tråden BF februari 2016- Stockholm