• Pyltet

    Vi med BF i Feb-Mars 2016 i Uppsala/Stockholm

    Jag hoppar in här, helt ny på FL. Plussade äntligen idag efter vår andra ivf försök. Vi gick på Huddinge kliniken. Om jag räknat rätt är vi snart i v. 5.

    Grattis till era +

  • Pyltet

    Nu sitter jag här o velar. Vilket barnmorskemottagning ska man välja? I Stockholmsområdet ska det vara.

    Tacksam för tips!

  • Pyltet
    camilla1979 skrev 2015-06-25 20:13:31 följande:

    Åh,har ingen koll alls på stockholms barnmorskor men härligt att du hittat ett ställe som känns rätt :)


    Tack, det återstår att se om personkemin stämmer.
  • Pyltet
    HerrNilsson skrev 2015-06-26 17:23:56 följande:

    Jag gick har varit där och träffat både barnmorskor och gynekologer, alla har varit jätte bra och trevliga!

    Jag skulle också vilja gå där, men jag har inte lyckats komma fram på hela veckan! Jag trodde nästan att de stängt av sina telefoner. Men om du har lyckats kan det ju inte vara så ;)

    Nu känner jag att jag inte kan vänta längre, vill skriva in mig innan semestern så det blev BB Stockholm Kungsholmen. Vet ingeting om det alls, men det ligger mitt emellan jobbet och hemmet, så tänkte att det var smidigt. Någon som har erfarenhet av dem?


    De har 1 timmes telefontid mån, ons och fre. 13-14 Tror jag. Kolla deras hemsida, kul om man råkar träffa varandra utan att veta om det :)
  • Pyltet
    Ringen skrev 2015-06-28 21:22:35 följande:

    Hej! Får jag vara med här? Jag är gravid med vårt tredje barn. BF 25 februari om jag inte har räknat alldeles tokigt. Vi bor i en av Stockholms södra förorter. Jag har inte riktigt haft tid att förstå att det är en liten i magen men nu har jag semester så nu kanske jag kommer att ha tid att inse det (eller inte med två vildingar som springer runt...)


    Välkommen och grattis till plusset :)

    Hur gamla är dina andra två?
  • Pyltet
    Ringen skrev 2015-06-29 00:05:30 följande:

    Tack Plytet! Jag har två tjejer sedan tidigare. En ettåring och en nybliven fyraåring. Vi kommer alltså att ha tre barn under fem år när lilla föds. Har du barn sedan tidigare?


    Ja jag har två stora pojkar, en 10 åring och en 12 åring. Så vi väntar en sladdis :)
  • Pyltet

    V


    Life_as_supermom skrev 2015-07-01 22:18:43 följande:

    Det är helt normalt det har jag haft med båda mina förra två graviditeter och de höll i dig ganska länge på mig. Börjat fått lite svagt nu i v.5 men jag skulle ärligt känna mig mer gravid med riktigt molvärk jag är istället nojig nu när jag känner så lite :O får gärna komma lite mer symtom :p


    Min senaste graviditet för 2 år sen slutade med MA i v.17. Så allt gör mig nojig.
  • Pyltet
    Life_as_supermom skrev 2015-07-01 23:05:43 följande:

    Åh nej vad hemskt..beklagar verkligen :( förstår varför du är extra nojig den här gången då. Men man får försöka tänka att man väntar barn och inte missfall (försöker även jag göra då jag vart med om ett missfall fast ett tidigt) ha positiva tankar att man faktiskt har ett liv växandes i sig just nu <3 kommer du gå på tidigt vul så du går se hjärtat ticka på? Kanske lugnar lite mer.


    Ja vi försöker vara positiva hemma :)

    Eftersom vi gjorde en ivf- behandling så får vi en gratis Vul, men eftersom kliniken har sommarstängt så blir det först 3/8. Inskrivningen har vi dock 30/7 och där får de väl känna o ta blodprover eller var de nu gör :)

    Jag var lite orolig förresten när jag vaknade imorse utan att känna nåt i magen eller brösten, fick äta upp min oro när jag kom till jobbet. Fick världens illamående attack. Nu börjas det antar jag, gick in i vecka 7 igår.
  • Pyltet
    Lantlollan skrev 2015-07-03 10:21:59 följande:

    Jag hoppar in här jättetidigt. Har erfarenhet av mf (två) sedan tidigare och inga barn (försökt lääänge och detta är via IVF). Det är med andra ord lite kluvet (glad och hoppfull, men vågar inte ta ut något)! Bor i Tyresö och har BF 13/6.


    Hej,

    Jag fick 3 missfall varav 1 MA i v 17. Alla den naturliga vägen. Sen började vi med ivf, lyckades på andra försöket. Är nu i v.7

    Vilken klinik har ni varit på?
  • Pyltet
    Lantlollan skrev 2015-07-03 10:58:23 följande:

    Vi går hos IVF-kliniken Stockholm. Tycker att de är bra och lyhörda där. 


    Vad skönt att ni hittade en bra klinik. Jag trivs jättebra med personalen i Huddinge. De har varit så hjälpsamma.

    Nu håller jag tummarna att barnmorskan jag ska träffa är lika trevlig och lyhörd.

    Har du skrivit in dig nånstans ännu eller väntar du?
  • Pyltet
    Lantlollan skrev 2015-07-03 15:12:36 följande:

    De tyckte att det var väääääääääääääääääääääääääääääldigt tidigt att skriva in sig, tydligen. Det ska inte göras förrän i augusti.  Så nej, jag har inte fått skriva in mig än.  När skrev du in dig?


    Jag ringde barnmorskemottagningen ca 3 dagar efter TD. Jag meddelade ju kliniken samma dag jag testade, men tog ett par dar att smälta det. Hur som helst jag fick tid för inskrivning 30 juli då är jag nog i v.10-11. Lagom om man ska hinna med kub.
  • Pyltet
    Lantlollan skrev 2015-07-03 16:32:32 följande:

    Vilken barnmorskemottagning har du valt?


    Läkarhuset i Odenplan
  • Pyltet
    Blåblomman skrev 2015-07-04 21:17:27 följande:

    Hoppar in här. Bor i Bromma, är 37 år och Gjorde ett ET i maj på Fertilitetskliniken. Vi fick ett fint plus på vår testdag 3/6. Är nu i vecka 10. Förra veckan gjorde vi VuL och allt såg jättefint ut. I nästa vecka har jag inskrivning på mama mia.


    Hej,

    Vad roligt, stort grattis till plusset.

    Vilket försök var ni på? Vi fick ett plus efter vår andra Ivf försök :) och nu är jag i v7
  • Pyltet
    Blåblomman skrev 2015-07-05 08:12:08 följande:

    Hej tack! Och grattis själv! Vi lyckades faktiskt på första försöket. Hade vi aldrig förväntat oss!


    Vad roligt att höra, håller tummarna nu att allt går bra :)
Svar på tråden Vi med BF i Feb-Mars 2016 i Uppsala/Stockholm