• Stardust88

    Gå ned i vikt med iaso - te och- eller hcg droppar/ vlcd diet

    Jag ska under veckan som kommer börja med iaso-te. En produkt som fått så stor uppmärksamhet i dess moderland USA, att fabriken va tvungen att stoppa försäljningen för att förfrågan var för stor så de hann inte tillverka tillräckligt med te. "loose 5 pounds in 5 days" (2,3 kg på 5 dagar) är deras motto för produkten plus att det ska vara en massa andra hälsofördelar, i form av detox. Jag har bestämt mig för att prova detta te. Lägger in text från min blogg här för å slippa skriva en massa:
    ********************************************************************************************


    Gällande iaso-teet, så väntar jag på leveransen. Hoppas den dyker upp på måndag. Blev skickad i torsdags. Då ska det anlända två påsar med te, som då ska motsvara 4 liter drickfärdig te (2dl efter lunch och två efter middag). Den andra beställningen som kommer direkt från USA, innehållande HCG-dropparna och ytterligare tepåsar (som jag också beställde i torsdags) beräknas ta en vecka innan det kommer. Planen är då att börja med bara teet, i 10 dagar, sen hoppa på HCG-dropparna tillsammans med te. Då gäller det även att lägga om kosten.
     
    500 kalorier om dagen under de dagar som man tar dropparna. När man går på så lite kalorier ihop med dropparna, ser HCG-hormonet till att äta av de lagrade fettet som finns i kroppen utan att musklerna kommer tyna. Plus att detta hormon ska dämpa hunger och sötsug (fördel för mig som är sockerberoende). Man ska då få mer energi av teet som fungerar som detox. Många tungmetaller och annat finns i det lagrade fettet, när HCG förbränner fettet hamnar föroreningarna i blodet som sen med hjälp av teet rensas ut ur kroppen. Därför är dessa två komponenter - enligt den grundande fadern för denna diet - menade att arbeta tillsammans. Gynnar varann så att säga.
     
    Denna 500 kalori-diet ska då vara som LCHF fast utan fett. Så det blir ju ingen större omläggning för min del:) Jag kommer fortsätta undvika allt med mycket stärkelse, potatis, bröd, pasta, ris osv men skippa grädden å smöret å så. Motion ska man vara sparsam med, å det förstår man ju, 500ckal kan man ju inte köra nån hårdare träning på. Men man får gå promenader och cykla kortare sträckor :)
     
    Tar man dropparna tre gånger om dagen ska en flaska räcka 30 dagar. När den perioden är över måste man låta kroppen "vila" och fylla på energidepåerna med vanlig mat osv i 6 veckor innan man tar nästa period med droppar, om man nu inte gått ned den övervikt som var nödvändigt.

    **********************************************************************************************

    Så jag hade tänkt prova detta, någon annan som tänkt samma sak eller håller på med iaso och- eller Hcg?? välkommen att följa med på resan:)

    Jag kommer väga mig varje dag och mäta/fota mig en gång i veckan :)

    Jag har för tillfället 19 kg som jag gärna skulle vilja bli av med.

    min blogg hittar du här: www.norskan.blogg.se

    //Becca "Norskan"
  • Svar på tråden Gå ned i vikt med iaso - te och- eller hcg droppar/ vlcd diet
  • Långbenopluto

    Men snälla nån!

    Sluta med alla sorters dieter, dom funkar ett tag, sedan går du upp i vikt igen!

    Det enda som funkar är mindre mat och mer motion!

  • Stardust88

    det beror på vad du tror på. jag tror inte på kalorier in ---> kalorier ut. Skulle det vara hela sanningen vore jag smällfet eftersom jag äter LCHF och får i mig mer kcal än vad jag gör av med eftersom jag bara cyklar/ promenerar ibland... jag går ned i vikt ändå.  LCHF är ingen diet, det är en livsstil.

    Denna tråd hade syftet att vi som provar iaso -te och HCG droppar ska kunna följas åt, Inte att få folk som stör sig på nya metoder för detox och viktminskning ska kunna beklaga sig.

    Negativa inlägg undanbedes. Tack!

Svar på tråden Gå ned i vikt med iaso - te och- eller hcg droppar/ vlcd diet