• Anonym (Tvåan)

    Syskonförsök på gång

    Har kikat i flera trådar för bim, äl, syskonförsök m.m. Ingenstans kan jag skriva anonymt så nu får jag väl lov att starta en egen tråd att ventilera i ;)


    Vi har bestämt att det är dags för vår son att få ett syskon nu. Är ganska säker på att vi prickat äl denna månad så nu är det bara att sitta och vänta till början av juli.. Nån fler som sitter och väntar på bim eller äl?

  • Svar på tråden Syskonförsök på gång
  • Anonym (2:a)

    Här är vi också igång med syskonförsök. Det tog sig på första ordentliga försöket men slutade tyvärr i missfall. Jag blöder fortfarande lite grann men hoppas det är klart snart så vi kan se framåt och försöka pricka nästa äl. Läste någonstans att äl brukar komma igång två veckor efter blödningen slutat. Så blir till att börja testa med äl-test om typ 10 dagar eller nåt.

  • Anonym (Tvåan)

    Vad kul med flera :) Hoppas blödningen snart ger med sig då. Här är det också första lite mer seriösa försöket.

  • Anonym (Tvåan)

    Märklig mellanblödning av nåt slag har jag haft de senaste dagarna, har dock slutat nu.. Tycket det borde ju vara alldeles för tidigt för nån nidblödning och det borde vara 10 dagar kvar tills mensen ska komma ännu...

  • Anonym (2:a)
    Anonym (Tvåan) skrev 2015-06-27 23:24:46 följande:

    Märklig mellanblödning av nåt slag har jag haft de senaste dagarna, har dock slutat nu.. Tycket det borde ju vara alldeles för tidigt för nån nidblödning och det borde vara 10 dagar kvar tills mensen ska komma ännu...


    Är du säker på när du hade äl? Annars kan du ju ha haft den tidigare än vad du trott och då är det ju inte helt omöjligt att det är en nidis. Kan ju vara ägget som har fäst tidigt också. Hade du någon nidblödning när du väntade sonen så du känner igen det?

    Jag blöder fortfarande men igår kom det ut en ganska stor klump. Är rätt säker på att det var själva embryot med hinnor så nu hoppas jag verkligen arr det slutar blöda snart. Är inne på dag 9 med färskt blod och snart har det gått en månad sedan första tecknet på mf började...
  • Anonym (Tvåan)

    Ganska säker eftersom jag fick fullt utslag på äl-testet i tisdags. Med sonen hade jag inga som helst symptom innan mensen uteblev. 10 dagar kvar till bim idag, skulle nästan vara för bra för att vara sant om det verkligen tagit sig *hoppas*

    Låter som om det borde börja vara slut nu då. Säkert jobbigt att bara vänta utan att kunna påverka desto mer..

  • Anonym (Nymis)

    Jag håller tummarna för er!

    Här försöker vi också med et syskon till sonen som är 2 år.
    Hur gamla är eran etta?

    Jag har oregelbunden mens och långt mellan varje, så det är svårt att beräkna. Ganska frustrerande. Nästa BIM är inte förrän i slutet på augusti.

  • Anonym (Tvåan)

    Välkommen med! Vår kille är också 2 :)

  • Anonym (2:a)

    Välkommen! :)

    Vår son fyller 2 år nästa vecka. Förstår verkligen din frustration över att vänta på bim. Jag hoppas, hoppas, hoppas att jag slutar blöda nu och att jag har turen att få en ägglossning innan nästa mens. Har förstått att det är vanligt att ägglossningen inte kommer igång förrän efter första mensen när man har fått missfall men att det inte är så för alla. Tycker liksom att jag kan få ha lite tur nu! Annars blir det nog inte bim förrän i augusti för mig heller...

  • Anonym (Tvåan)

    Sitter och funderar ännu... Efter lite googlande nu har jag kommit fram till att det måste varit en äl-blödning jag hade. Stämmer bra in på tidpunkt och beteende. Nån av er som haft nåt sånt någon gång?

Svar på tråden Syskonförsök på gång