• tulip79

    Utslag

    Någon som vet vad detta kan vara för utslag? De sitter under midjan på min dotter som snart är 18 månader. Hon har bara prickar/små blåsor här, ingen annanstans på kroppen. De var först röda men nu verkar en del vara vätskefyllda. Hon har haft feber sedan i söndagskväll (tror utslagen kom då med). 

  • Svar på tråden Utslag
  • Liten till

    Jag tycker INTE der ser ut som vattkoppor ser ut som feberprickar, får sonen ofta i samband med feber. Har hon blöja där? Tänkte att det kanske blir väldigt varmt med blöja och feber = värme utslag?

    Avvakta någon dag och boka sen tid på vc om de är kvar. Eller BVC. Blir de mycket värre skulle jag ringa och rådgöra.

  • tulip79

    Utslagen sitter precis innanför blöjan (syns inte med blöja på). Själv misstänker jag vattkoppor eftetsom några utslag är vätskefyllda. Ska ringa vårdcentralen imorgon o höra med dem. Det går inte vattkoppor på dagis o jag vet ingen som har det nu. Förutom feber o utslag har hon hosta om det kan spela in.

  • tulip79

    Idag ser prickarna mer ut som finnar, inte blåsor. Pratade med vårdcentralen som trodde på virusprickar. Avvaktar o ser hur det utvecklar sig. Hon har iaf inte feber längre.

Svar på tråden Utslag