• Anonym (uutibv)

    Är min man otrogen?

    Jag har inte hittat något i hans telefon eller dator, har varken sett läppstift på kragen eller sett rester av könsvätskor i hans kalsonger. Inga misstänkta utekvällar, telefonsamtal eller så heller, inga vänner har sagt något. Utan enbart en känsla jag har av att något är fel som jag fått genom hans beteende. Jag tror att han är otrogen. Jag tror verkligen det.

    Vår bakgrund är som så att vi har ett väldigt sparsamt sexliv. inte till en början, men efter att vi fått barn. Någon/några gång om året har vi sex kanske. Utan att gå in på det närmare så är det som så att jag vill inte särskilt ofta längre och han har vart väldigt frustrerad av det.

    Han har tjata, ältat och vi har till och med gråtit ihop pga. av det. Jag har ställt upp ibland för husfridens skull men i de fallen blir det sällan bra. Han märker att jag inte vill och slutar. Han har tjatat och varit irriterad. Försökt få mig på humör I perioder har han handlat dyra presenter, blommor och uppvaktat med att städa och städa precis som jag vill. Lagat min favoritmat och åkt iväg med barnen över helgen så att jag får vila. Verkligen varit underbar och ställt upp (i hopp om sex) varvat med att vara tjurig.

    Men nu är han helt förändrad. Han rör i mig mycket, pussar, kramar och så, säger att han älskar mig, så har han alltid gjort (även när han är tjurig). Det gör han fortfarande. Men han har helt slutat med att kyssa mig på halsen, kyssa mig öht, tafsa och annat sexuellt. inga sexuella närmanden alls. varken tjat eller försökt muta mig med vänligheter. Båda dessa beteenden är som bortblåsta. han försöker helt enkelt inte få mig i säng längre. Han pratar inte ens om det längre.

    Det är som att han helt gett upp och tappat attraktionen och sexlusten till mig. han älskar mig nog, det tror jag, men han åtrår mig inte längre. Han verkar så tillfreds och rofylld på något sätt som han inte ens bryr sig längre och har gett upp om vårt sexliv. 

    Han brukade titta på mig ibland när jag var naken, men nu säger han bara "jaha, skall du duscha" - utan några förslag på sällskap i duschen eller kommentarer om att jag är snygg. Han kan säga att jag är vacker ibland...men inte med den där blicken som samtidigt säger att han är kåt. Den blicken är som bortblåst. Han verkar inte ens tänka på mig på det sättet längre.

    Jag saknar faktiskt hans försök. Även om de var jobbiga så kände jag mig alltid sexig och jag kände att han åtrådde mig, men nu försöker han inte ens. Jag tror att han helt enkelt får sex av någon annan, därför har han gett upp.

    Jag skulle bli helt förkrossad om han var otrogen (kalla mig självisk, gör det, men jag vill ändå inte att han är otrogen. Jag är helt ärlig, vi har sällan sex, men jag vill inte att han har det med någon annan heller. Det är "fel" men det är så jag tycker- det är inte frågan här) 

    Har han bara tappat sexlusten, tappat de sexuella känslorna för mig eller är han otrogen?  

  • Svar på tråden Är min man otrogen?
  • Upptagenmeninte
    Anonym (uutibv) skrev 2015-06-26 15:02:27 följande:

    ...vi har ett väldigt sparsamt sexliv...  jag vill inte särskilt ofta längre och han har vart väldigt frustrerad av det.

    Han har tjata, ältat och vi har till och med gråtit ihop...  Försökt få mig på humör I perioder har han handlat dyra presenter, blommor och uppvaktat med att städa och städa precis som jag vill. Lagat min favoritmat och åkt iväg med barnen över helgen så att jag får vila. Verkligen varit underbar och ställt upp (i hopp om sex) varvat med att vara tjurig.


    Först måste jag bara säga att min första reaktion var... WTF, är det min fru som är här och skriver??? Sedan inser jag att det inte är så, trots allt.

    Angående citatet ovanför, så säger jag: Nej, ni har inte ett sparsamt sexliv. Ni har ett förtorkat, strypt och sexuellt frustrerat halv-lik till sexliv. 

    Han har alltså gjort allt... Han överöser dig med kärlek, och får kalla handen. Han försöker vara dig till lags, försöker med allt... men får NEJ, JAG VILL INTE till svar.

    Varje gång han försöker, och hur han än försöker, så ger du honom kalldusch på kalldusch. Jag tycker synd om honom.... fuckin been there and done that. Stackars karl. :(
    Anonym (uutibv) skrev 2015-06-26 15:02:27 följande:

    ... han har helt slutat med att kyssa mig på halsen, kyssa mig öht, tafsa och annat sexuellt. inga sexuella närmanden alls. v... han försöker helt enkelt inte få mig i säng längre.... 

    Det är som att han helt gett upp och tappat attraktionen och sexlusten till mig. ...Han kan säga att jag är vacker ibland...men inte med den där blicken som samtidigt säger att han är kåt. Den blicken är som bortblåst. Han verkar inte ens tänka på mig på det sättet längre.


    Är du förvånad? Det fungerar dels lite som en skyddsmekanism. Om han inte föreslår eller tar upp sex överhuvudtaget, så slipper han bli besviken på ett NEJ, i alla fall. Han slipper nobben, han slipper få en kall hand i ansiktet som visar att du inte tänder ett dugg på honom i alla fall.

    Hans hjärta har bultat för dig, glödande het kärlek. Men för varje kalldusch han får, så blir det hjärtat lite kallare. Till slut kommer det att svalna helt, och ni blir bara "som kompisar" som bor ihop. 

    Varför ska han ösa kärlek och heta känslor över dig, om de aldrig blir besvarade och han bara får nobben? De känslorna kommer att svalna. Om de inte redan har gjort det, så är det bara en tidsfråga.

    F*ckin been there and done that. Blir så trött på sådana här dumheter! Vad fan tror du, att hans ska hålla sina känslor som en glödbädd helt automagiskt, utan att du hjälper till att skyffla på lite kol på glödbädden då och då?
    Anonym (uutibv) skrev 2015-06-26 15:02:27 följande:

    Jag saknar faktiskt hans försök. Även om de var jobbiga så kände jag mig alltid sexig och jag kände att han åtrådde mig, men nu försöker han inte ens. 


    Du saknar att han förgäves öser kärlek över dig, bara för att du ska kunna värma dig lite i hans närmanden och försök, och sedan kunna neka honom? Du vill bli åtrådd och känna dig sexig, bara för att kunna neka den åtrån att få utlopp för kärleken?

    Du är tamigfan en kallhjärtad kvinna.
  • Anonym (Sofie)

    Det skulle vara intressant med en reaktion från dig TS. Men det är förmodligen svårt att ta till sig alla inlägg. Jag hoppas du, även om det är en hel del hårda ord, ändå kan ta till dig och se din egen roll i hela situationen. Försök också tänka dig in i om det hade varit ombytta roller mellan dig och din man. Hur hade det känts då? Om du verkligen vill rädda ditt förhållande så krävs det att du gör ngt. Omgående. Hoppas att det inte är försent.

  • dopingkontroll

    Skulle tro att han är glad för att han hittat ett annat sätt att få utlopp för sin sexualitet och därmed blivit av med en stor portion frustration. Kanske en älskarinna, knullkompis eller en prostituerad. Han kanske har insett att det är helt lönlöst att försöka hoppas på att få tillbaka en sexuell relation med dig igen och har helt enkelt gett upp. Den psykiska plågan är över och han kan böja leva, fast med dig som vän.
    Ofta är det en stor befrielse när man väl fattat ett svårt beslut. För när beslutet är fattat kan man förhålla sig till det. Det är mycket värre att leva i ovisshet.

  • HäckHäxan

    Låter som han har gett upp eller resignerat. Sen om det innebär att han är otrogen eller ej, känner jag att jag inte kan uttala mig om. Men om han har mått dåligt av sexbristen innan och nu verkar vara en gladare människa rakt igenom, så lutar väl oddsen mot det. 

    Hur tänker du gällande dig själv, du vill inte ligga med honom, du har ingen lust till sex med honom men du vill att han skall tråna och vilja ha dig? Bara för att få nöjet att rata honom? Hur många gånger tror du att en person står ut med att bli ratad av den den älskar och vill ha utan att det till slut gör så ont att man ger upp?

    Jag kan berätta att det gör ont, på riktigt, långt in i själen faktiskt. Det gör ont att ge upp också, men någonstans når nog de flesta en gräns där de bara inte orkar med. Man orkar inte försöka, man orkar inte bli ratad. Jag gav upp i en relation, jag slutade ens försöka få min partner i säng, vi hade så olika lustnivå och jag gav upp, jag kände att jag inte fixar att känna mig så lite värd, det var första gången i mitt liv som jag någonsin känt mig ful och äcklig på riktigt, högst obehaglig känsla. Bråkade bort det och kom till rätta med mig själv, men det tog lite tid. Var aldrig otrogen, men slutade engagera mig på det planet i min partner, jag satsade på onani i duschen istället och jag nekade sex också till slut när min partner närmade sig mig de få gångerna han hade lust. Inte av elakhet utan för att jag redan tagit hand om mig själv och inte var sugen helt enkelt. Ändå bedyrade han alltid att jag var vackrast i världen och jag tror honom, det var så han kände, men vår lustnivå var helt olika. Det spelar ingen roll hur vacker han tyckte att jag var eller sexigast i stan, har man lägre lust så har man, det bara är så. Den andra hamnar i läget där den ett lär sig acceptera det och leva med det, två, är otrogen och tillfredsställer den delen av närhetsbehovet på annat håll, tre, där man helt enkelt gör slut till slut för man inser att man inte kan och inte vill leva såhär.


    Jag bevisar härmed min existens. Jag skriver på FL, alltså finns jag.
  • Anonym (uutibv)
    MS skrev 2015-06-26 19:46:56 följande:

    Hur länge sen är det ni fick barn?


    15-20 år sedan.
  • Anonym (uutibv)

    Jag kan inte bara ställa upp. Han märker när jag inte vill som jag redan sagt och då vill inte han heller. Efter att ha läst era svar i tråden vill jag bara sjunka under jorden. Jag är en hemsk människa som inte ger min man sex. Jag trodde jag skulle få råd och tips men blir bara kritiserad och känner mig värdelös. Tack för det, jag lämnar tråden med det.

  • Upptagenmeninte
    Anonym (uutibv) skrev 2015-06-29 01:10:59 följande:

    Jag kan inte bara ställa upp. Han märker när jag inte vill som jag redan sagt och då vill inte han heller.


    Nej, sex blir och är rätt trist om den bara önskas och utövas från ett håll. Då kan man lika gärna strunta i det.
    Anonym (uutibv) skrev 2015-06-29 01:10:59 följande:

    Efter att ha läst era svar i tråden vill jag bara sjunka under jorden. Jag är en hemsk människa som inte ger min man sex. 


    Sjunk inte under jorden. Tänk efter, resonera och argumentera. Med oss, men ännu hellre med dig själv och med din man. Hur förväntar du dig att hans åtrå ska överleva, om den i princip aldrig blir besvarad?

    Utan att prata och ta upp det här med honom kommer ni aldrig att kunna hitta någon lösning. Och då tror jag dessvärre att par-kärleken mellan er kommer att sakta men säkert bytas ut mot en kompis-kärlek.

    Efter tillräckligt många kallduschar kallnar åtrån och de heta känslorna. Talar av egen erfarenhet här, tyvärr.
    Anonym (uutibv) skrev 2015-06-29 01:10:59 följande:

    Jag trodde jag skulle få råd och tips men blir bara kritiserad och känner mig värdelös. 


    Det här är ju bara början. Klart du blir kritiserad, om någon tycker att det finns något att kritisera i ditt agerande. Håller du inte med, kom med motargument. Varför tycker du det är "rätt" att dels neka honom sex, och sedan kräva att han inte ska vilja ha sex med någon annan heller?

    Du tvingar en viril man att bli munk. Det är inte ett dugg kul för honom, och inte så troligt att det blir hållbart i längden.

    Känner du dig värdelös, ändra på det och ta kontroll över situationen.

    Vad har vi för konstruktiva tips att komma med då? Ja, du kommer förmodligen inte att "bli kåtare". Inte om du inte vill, och du verkar inte särskilt intresserad av det, ärligt talat. 

    Kanske dags att låta honom få sex på annat håll? Du kan ha kvar honom som en sexlös partner, ni får ha vardagen ihop och så. Och så får han ha en älskarinna vid sidan av. En riktigt kåt tjej/kvinna som han kan få utlopp för sin sexdrift med.

    Varför inte, om du ändå inte är intresserad av att ha sex med honom?

    Det kan vara en lösning som gör att ni kan fortsätta bo ihop som kompisar, och han får ha ett sexliv. Och du slipper ha ett jobbigt sexliv.
  • Anonym (Fia)

    Har ni funderar på att gå i parterapi m inriktning på sexlivet? Om du älskar honom o vill leva m honom får ni nog båda jobba på detta. Ofta handlar d om ngt annat än sex, finns ofta större bakomliggande orsaker till vrf par inte har sex.


    Anonym (uutibv) skrev 2015-06-29 01:05:52 följande:

    15-20 år sedan.


  • Anonym (ludensköld)
    Anonym (uutibv) skrev 2015-06-29 01:10:59 följande:

    Jag kan inte bara ställa upp. Han märker när jag inte vill som jag redan sagt och då vill inte han heller. Efter att ha läst era svar i tråden vill jag bara sjunka under jorden. Jag är en hemsk människa som inte ger min man sex. Jag trodde jag skulle få råd och tips men blir bara kritiserad och känner mig värdelös. Tack för det, jag lämnar tråden med det.


    Det handlar inte om att du ska ställa upp, det handlar inte om att du ska sex mot din vilja. Det handlar inte om att du ska göra nåt överhuvudtaget.

    Det handlar om att du verkar inte riktigt förstå att världen inte bara handlar om dig och din självutnämnda offerroll. Att jordens mittpunkt ligger hos dig och dina behov.

    Jag vet inte hur du blivit fostrad eller hur ditt normalbegåvade jag är medvetet eller inte. Men innerst inne så borde du väl ändå fatta. Att om du avisar din man hela tiden så GER HAN UPP FÖRSÖKEN FÖR HAN REDAN PÅ FÖRVÄG VET RESULTATET:

    Du kommer aldrig att lyckas med konststycket att äta kakan och behålla den.

    Det är normalt att ha någon form av regelbunden lust till sin partner. När man inte har det så är någonting fel.

    Är det relationen som är fel?
    Är det fysiska eller psykiska orsaker som ligger bakom?

    Men du verkar helt sakna förmåga att vända på det i rollerna och se det från din mans horizont. För allt kretsar runt dig och bara dig.

    Om du kontaktar banken för ett lån och banken säger nej hela tiden. Eller du ringer en vän som aldrig svarar eller aldrig återkommer på dina missade samtal. Då fortsätter du bara eller du till sist skiter i det. Man ger upp till sist, man anpassar sig och lever vidare.

    Men som sagt, ert förhållande verkar suga "big time"

    Fast du kommer inte ta in, du kommer antagligen aldrig fatta för femöringen trillar inte ner. För att du är helt otroligt självupptagen.

    Nej du ska inte ha sex mot din vilja. Men du vill bli uppvaktad hela tiden. Du vill ha och ha, men något kommer aldrig ifrån dig. Du beter dig som en lite bortskämd ungjävel. Som en liten unge som pekar hela tiden på saker och aldrig blir nöjd. När du inte får som du vill så lägger du dig ner på golvet och skriker och gråter och förväntar dig medhåll och att du då ska få det du pekar på.

    Lämna du tråden bara, spelar ingen roll. Det förändrar inget. 
    Att sitta och tycka synd om dig själv och dela ut en massa skuldförsök med. "tack för det, lämnar tråden" lär du inte komma långt med och ditt problem kommer ändå stå kvar och det kommer ändå att finnas kvar i ditt liv. Tills den dagen du gör något åt det eller tvingas att göra något åt det.
  • Anonym (ojoj)
    Anonym (ludensköld) skrev 2015-06-26 19:52:52 följande:
    Du har väl knäckt honom helt enkelt.

    Varför ska han lägga energi på att uppvakta dig sexuellt och redan vet svaret att du inte vill?

    Så grattis, du har knäckt honom och som vanligt stannar han för den där lojalitetens skull.

    Måste kännas skönt att få knäcka någon så pass och sakna helt och hållet självinsikt..

    Troligtvis är han inte otrogen, du har bara kastrerat honom och klippt kuken på honom psykologiskt.

    Men nåt fel har du som inte fattar detta själv!!

    O vill du inte ha sex för att du inte har lust och gång på gång. Så kan du göra ett "hand job" på honom eller vad som helst som inte innefattar att du får "pitten" i dig.

    Vad vill du, att han ska sitta i soffan och ruttna bort eller?
    Eller vill du att han ska runka på dass och samtidigt ha en kvinna i huset som aldrig vill eller har lust, samtidigt som han ska springa runt och försörja dig..

    Snacka om psykisk misshandel och total avsaknad av självinsikt.. 

    Nä du är inte egoist... Du är bara självupptagen...

    Sen om du inte har sexuell lust till honom, varför inte släppa honom fri och göra slut med honom. Älskar du honom så vill du väl att han ska få må bra och vara lycklig. Kan inte du erbjuda honom det och samtidigt förvägrar honom. Då älskar du inte han...
    precis så!
Svar på tråden Är min man otrogen?