• samanta1234

    Ni som fick glad gubbe på ältest när började ni ha samlag och fick sen pojke

    Hej, När ni såg glad gubbe på ägglossningstest när började ni ha samlag och undrar om ni fick kille sen. Det sägs om man har sex under ägglossningsdag chansen är störst att få en pojke. Jag har en underbar flicka nu längtar jag efter en son. Jag har köpt clearblue test har inte visat glad gubbe än men jag fortsätter tills jag får den.

    frågan är när man ska börja ha sex när det visar glad gubbe för att maximera chansen att få gosse. Det visar 24-12 timmar innan ägglossning..fattar inte riktigt när ska börjaRynkar på näsan

  • Svar på tråden Ni som fick glad gubbe på ältest när började ni ha samlag och fick sen pojke
  • Minza83

    Nä testet kan visa ända upp till 48h innan! Den visar ökningen av ägglossningshormonet. Jag skulle köra på sex 1,5 dygn efter glad gubbe om jag vore dig ts.
    /mamman med två pojkar, en tös samt en pojke i magen ;)

  • samanta1234
    Minza83 skrev 2015-06-27 10:19:44 följande:

    Nä testet kan visa ända upp till 48h innan! Den visar ökningen av ägglossningshormonet. Jag skulle köra på sex 1,5 dygn efter glad gubbe om jag vore dig ts.
    /mamman med två pojkar, en tös samt en pojke i magen ;)


    tack, jag ska försöka
  • samanta1234
    RobzMarley skrev 2015-06-27 08:55:28 följande:

    Vi hade sex en tisdag kväll. Fick positivt ältest dagen efter. Sen hade vi inte sex mer. Blev flicka


    man får flicka i såna fall
  • RobzMarley
    samanta1234 skrev 2015-06-28 08:31:09 följande:

    man får flicka i såna fall


    Jag skrev att jag fick en flicka på det sättet...

    Men det är aldrig 100%
  • samanta1234
    RobzMarley skrev 2015-06-28 09:30:55 följande:
    Jag skrev att jag fick en flicka på det sättet...

    Men det är aldrig 100%
    Man kan i alla fall göra ett försök. Pojkspermier dör snabbt, har hört
  • samanta1234

    jag tror att det stämmer att om man har samlag vid äl kan man få kille
    de som får flicka vid den tiden är kanske för att de har varma kläder. har hört varma kläder dödar pojkspermier eller låg ph värde

  • RoscoeSmith

    Jag hade sex första mensfria dagen och blev gravid. Så man behöver inte sitta och hetsa och pricka ägglossning. Det går ändå.

  • samanta1234
    RoscoeSmith skrev 2015-06-28 15:15:39 följande:

    Jag hade sex första mensfria dagen och blev gravid. Så man behöver inte sitta och hetsa och pricka ägglossning. Det går ändå.


    ja det tar tid innan glad gubbe visar sig. gillar inte vänta
  • SecretlyMe
    RoscoeSmith skrev 2015-06-28 15:15:39 följande:

    Jag hade sex första mensfria dagen och blev gravid. Så man behöver inte sitta och hetsa och pricka ägglossning. Det går ändå.


    Så hur förklarar du det faktum att de som försökt över ett år att bli gravida genom regelbundet sex och som inte har fysiska/hormonella hinder, inte lyckas?
Svar på tråden Ni som fick glad gubbe på ältest när började ni ha samlag och fick sen pojke