• Anonym (nn)

    Är det så att bara vissa människor förtjänar sympatier?

    Frågan är generell.

    Jag har märkt och jag tror att många andra också vet om att en del människor kan enbart sympatisera med varandra inom en mindre krets, vänner, släktingar eller med andra människor med samma värderingar emellan. Det är fullkomligt naturligt, men jag jag begriper inte det hänsynslösa agerandet bland civila.

    I regel fungerar det som så att om någon exv. inte har samma hudfärg, utövar samma religion, delar samma filosofi, tror på samma politik eller delar genusperspektiv så anses människan inte vatten värt.

    Hur kommer det sig?
    Är vi inte alla lika värda, trots att vi kan ha andra livserfarenheter och värderingar?

    Den snarstuckna, fördömande och trångsynta människan bidrar inte med någonting. Det gör mig trött, utmattad och jag tappar hopp om mänskligheten. Hur svårt ska det vara att visa välvilja för sina medmänniskor, genom att åtminstone låta bli att verbalt slakta allt som inte passar din egen världsbild?

    Sverige sjunker.

  • Svar på tråden Är det så att bara vissa människor förtjänar sympatier?
  • Anonym (stackare)
    Anonym (nn) skrev 2015-06-30 09:10:17 följande:

    Frågan är generell.

    Jag har märkt och jag tror att många andra också vet om att en del människor kan enbart sympatisera med varandra inom en mindre krets, vänner, släktingar eller med andra människor med samma värderingar emellan. Det är fullkomligt naturligt, men jag jag begriper inte det hänsynslösa agerandet bland civila.

    I regel fungerar det som så att om någon exv. inte har samma hudfärg, utövar samma religion, delar samma filosofi, tror på samma politik eller delar genusperspektiv så anses människan inte vatten värt.

    Hur kommer det sig?
    Är vi inte alla lika värda, trots att vi kan ha andra livserfarenheter och värderingar?

    Den snarstuckna, fördömande och trångsynta människan bidrar inte med någonting. Det gör mig trött, utmattad och jag tappar hopp om mänskligheten. Hur svårt ska det vara att visa välvilja för sina medmänniskor, genom att åtminstone låta bli att verbalt slakta allt som inte passar din egen världsbild?

    Sverige sjunker.


    Stackare. Får du inga sympatier?
  • Anonym (nn)
    Anonym (stackare) skrev 2015-06-30 09:11:21 följande:
    Stackare. Får du inga sympatier?
    Jag lider ingen nöd. Tänker på samhället och mänskligheten.
  • Anonym (stackare)
    Anonym (nn) skrev 2015-06-30 09:12:34 följande:
    Jag lider ingen nöd. Tänker på samhället och mänskligheten.
    Vad stort och osjälviskt av dig.
  • Anonym (nn)
    Anonym (stackare) skrev 2015-06-30 09:18:53 följande:
    Vad stort och osjälviskt av dig.
    Tycker jag inte, frågan är värt att ställas i tanke på hur framtidsprognoserna ser ut. Att möjligtvis bidra med någonting bättre känns bara naturligt för mig.
  • Anonym (stackare)
    Anonym (nn) skrev 2015-06-30 09:20:34 följande:
    Tycker jag inte, frågan är värt att ställas i tanke på hur framtidsprognoserna ser ut. Att möjligtvis bidra med någonting bättre känns bara naturligt för mig.
    Vad hade du för tankar på att bidra med någonting bättre då?
  • Anonym (nn)
    Anonym (stackare) skrev 2015-06-30 09:21:53 följande:
    Vad hade du för tankar på att bidra med någonting bättre då?
    Att diskutera är ett sätt att komma fram till någonting bättre.
  • Anonym (stackare)
    Anonym (nn) skrev 2015-06-30 09:24:53 följande:
    Att diskutera är ett sätt att komma fram till någonting bättre.
    Ja precis. Har du några egna förslag?
  • Anonym (nn)
    Anonym (stackare) skrev 2015-06-30 09:31:19 följande:
    Ja precis. Har du några egna förslag?

    Du verkar inte ha förstått syftet med mitt inlägg.


    Varför kallar du dig för stackare förresten?
    Är det någonting jag borde veta, men inte vågar säga?

  • Anonym (identifierar)

    Man känner lättare för dom man identifierar sig med, och vi har olika lätt att identifiera oss med andra. Dessutom har vi olika lätt att känna för dom vi inte identifierar oss med eller "fiender". Forskning har visat att kvinnor har lättare att känna empati och sympati för fiender än vad män har.

  • Anonym (stackare)
    Anonym (nn) skrev 2015-06-30 09:33:12 följande:

    Du verkar inte ha förstått syftet med mitt inlägg.


    Varför kallar du dig för stackare förresten?
    Är det någonting jag borde veta, men inte vågar säga?


    Kom inte på något bättre nick för tillfället. Ok. Vad är syftet med ditt inlägg då?
Svar på tråden Är det så att bara vissa människor förtjänar sympatier?