• Anonym (TS)

    Killar! dags att prata ut & dela synpunkter!

    Hej! Tycker det är väldigt mycket överallt om hur tjejer har det, upplever saker osv. vill höra från er killar om era historier om vad som är motigt för er.

    Jag hoppas att ni har tid/är villiga att svara på detta.

    Jag la upp en tråd om att "tjejer är döda fiskar, varför?"

    Man hör ju bara att tjejer är på detta sätt och det beror ju på olika saker.. Vissa anser att detta är övergrepp www.arsinoe.se/om-din-sexpartner-ligger-som-en-dod-fisk-sa-begar-du-troligen-ett-overgrepp/ vilket det uppenbarligen upplevs som för många kvinnor/tjejer.

    Hur upplever ni detta killar? Varför fortsätter man om tjejen bara ligger där och har ni själva varit med om liknande saker som inte känns okej för er, fast "andra kanske inte skulle ta det på så stort allvar som du som var med om det gör".

    Var snäll och dela med er, tycker det är viktigt att höra två sidor och det pratas väldigt lite om männens "problem".

  • Svar på tråden Killar! dags att prata ut & dela synpunkter!
  • Faber

    Fanny Åström är en av Sveriges mest obehagliga radikalfeminister med en sjuk människosyn och en av de största näthatarna. Hon har dessutom suttit på psyket. Jag skulle inte ta hennes postmoderna marxism som något slags expertutlåtande.

    Till skillnad från förklaringarna från hennes värld finns det många olika.

    Är hon i ett förhållande? Då kanske hon ställer upp, inte ovillig men inte särskilt intresserad heller. Det innebär inte nödvändigtvis att hon upplever det som ett övergrepp utan mer som att klia sin partner på ryggen.

    Kanske är hon hämmad, vågar inte ta för sig.

    Kanske är hon helt enkelt kass i sängen som både tjejer och killar kan vara.

    Kanske hennes partner inte får safterna att flöda så sexet blir slentrianmässigtmen hon gillar honom ändå

    etc. etc.


    *Politiskt korrekt sidfot*
  • Anonym (TS)
    Faber skrev 2015-06-30 14:17:46 följande:

    Fanny Åström är en av Sveriges mest obehagliga radikalfeminister med en sjuk människosyn och en av de största näthatarna. Hon har dessutom suttit på psyket. Jag skulle inte ta hennes postmoderna marxism som något slags expertutlåtande.

    Till skillnad från förklaringarna från hennes värld finns det många olika.

    Är hon i ett förhållande? Då kanske hon ställer upp, inte ovillig men inte särskilt intresserad heller. Det innebär inte nödvändigtvis att hon upplever det som ett övergrepp utan mer som att klia sin partner på ryggen.

    Kanske är hon hämmad, vågar inte ta för sig.

    Kanske är hon helt enkelt kass i sängen som både tjejer och killar kan vara.

    Kanske hennes partner inte får safterna att flöda så sexet blir slentrianmässigtmen hon gillar honom ändå

    etc. etc.


    Okej vet inte så mycket om henne men menar främst just vad kommentarerna till texten innebär :)

    Vill mer få en syn från er killar som varit med om tex en "död fisk" och hur ni ser på det och om ni sjävla vet om något som kanske inte ses så stort av andra men för dig.

    Kanske dåligt att ta upp just den sidan men jag hoppas att du förstår vad jag vill få fram :)
  • Hamburgartjuven

    Jag har ingen död fisk men mkt litet initiativtagande... Tror att många kvinnor bara utgår från att mannen ska vara den som ser till att det blir bra. Tror i och för sig att det förhållningssättet börjar försvinna mer och mer men det är faktiskt en feministisk fråga i viss mån (jag är inte feminist utan nöjer mig med humanist).

    Sen finns det såklart låsningar, hämningar etc som inte kan kopplas till kvinnans och mannens roll i samhället och den sociala fostran men det finns ju sådana män med.

    Någon lösning? Nja det är nog att stötta individuell personlig utveckling utanför sovrummet som gäller.

  • Anonym (TS)
    Hamburgartjuven skrev 2015-06-30 15:30:33 följande:

    Jag har ingen död fisk men mkt litet initiativtagande... Tror att många kvinnor bara utgår från att mannen ska vara den som ser till att det blir bra. Tror i och för sig att det förhållningssättet börjar försvinna mer och mer men det är faktiskt en feministisk fråga i viss mån (jag är inte feminist utan nöjer mig med humanist).

    Sen finns det såklart låsningar, hämningar etc som inte kan kopplas till kvinnans och mannens roll i samhället och den sociala fostran men det finns ju sådana män med.

    Någon lösning? Nja det är nog att stötta individuell personlig utveckling utanför sovrummet som gäller.


    Ja men precis.. Killen "ska" vara den som har ansvaret för sexet känns det som. Jag både ger intiativ till det och min kille ger också det så det är lite 40/60 i vårat förhållande då han har mer sexlust än jag så det blir så automatiskt.

    Ja men precis.. Tror också att det håller på att släppa en hel del :)
  • Anonym (i)

    Låt oss säga att ett par har sex. Tjejen är osugen men har sex med killen ändå.
    Tjejen bara ligger där passiv "som en död fisk", medan killen gör jobbet.

    Då skulle endast en verklighetsfrånvriden radikalfeminist säga att killen begår övergrepp.

  • M r a u

    DAGS att prata ut? Det är väl 97% hankön som ventilerar i den här forumsdelen?

  • Anonym (TS)
    M r a u skrev 2015-07-01 18:00:46 följande:

    DAGS att prata ut? Det är väl 97% hankön som ventilerar i den här forumsdelen?


    Tycker du? Har mest erfarenhet av kvinnor men just detta ämne som jag pratar om tyckte jag inte att jag fick speciellt många manliga kommentarer :)
  • Anonym (TS)
    Anonym (i) skrev 2015-07-01 13:15:54 följande:

    Låt oss säga att ett par har sex. Tjejen är osugen men har sex med killen ändå.

    Tjejen bara ligger där passiv "som en död fisk", medan killen gör jobbet.

    Då skulle endast en verklighetsfrånvriden radikalfeminist säga att killen begår övergrepp.


    Måste alla prata om feminister 24/7.. Varför inte bara säga sitt tyckande och tankar kring det.

    Nä inte våldtäckt skulle man väl inte se det men det är mycket som spelar in. Om man inte vill så måste man lära sig att säga nej men ens partner ska ju inte köra på trots att tjejen verkar totalt ointresserad eller bara ligger där. Tänder man ens på de?

    Man kan bolla fram och tillbaka hur mycket som helst.

    Om din flickvän skulle vara väldigt aktiv vanligtvis inom sexet men sen inte alls, utan iprincip bah ligga där medans du kör på, skulle du fortsätta?
Svar på tråden Killar! dags att prata ut & dela synpunkter!