• h81

    3e barnet ca 8 år senare någon?

    Hej!

    Undrar om någon har erfarenhet av en liten sladdisförlossning och vill dela med sig?
    Våra stora är 8 och 10 i år så det är ju några årsedan sist!
    Med ettan var vi på förlossningen i 5 timmar (kämpade på hemma och var öppen 8 cm när vi kom in)
    med tvåan var vi på förlossningen 1,5 timme (var öppen 8 cm även då)
    båda gångerna har jag klarat mig fint med enbart lustgas!

    Jag hoppas ju såklart på en smidig förlossning även denna gång, men folk skrämmer upp mig att det kommer bli segt för att det är så länge sen sist och jag är så GAMMAL denna gång (33 år)

    Ni som vart med om liknande, hur var era förlossningar? som första? som en tredje? helt annorlunda?

    tacksam för lite feedback här =)

    BF 10/7

  • Svar på tråden 3e barnet ca 8 år senare någon?
  • BigMami

    Oj! Låter nästan som om det var jag som skrev ts!

    Jag har barn om är födda 2003, 2004, 2012 & 2015. Jag är 83a.

    Förlossningen med 1a tog 7h med lustgas, 2an 2 timmar m lite lustgas. 3an 8 årsenare tippade jag på 2-4 timmar då det hade gått några år... Den startade precis lika som de andra förlossningarna men tog endast 30 minuter! Hade ingen smärtlindring. Det slutade med operation för min del då jag sprack mycket för att det gick så snabbt...

    4an tog 4 timmar ca och ingen smärtlindring. Sydde nåt enstaka stygn.

  • h81
    BigMami skrev 2015-06-30 13:35:21 följande:

    Oj! Låter nästan som om det var jag som skrev ts!

    Jag har barn om är födda 2003, 2004, 2012 & 2015. Jag är 83a.

    Förlossningen med 1a tog 7h med lustgas, 2an 2 timmar m lite lustgas. 3an 8 årsenare tippade jag på 2-4 timmar då det hade gått några år... Den startade precis lika som de andra förlossningarna men tog endast 30 minuter! Hade ingen smärtlindring. Det slutade med operation för min del då jag sprack mycket för att det gick så snabbt...

    4an tog 4 timmar ca och ingen smärtlindring. Sydde nåt enstaka stygn.


    Skönt att höra!! Tack =)
  • h81
    BigMami skrev 2015-06-30 13:40:29 följande:

    Ja kroppen är ju ändå van med vad som komma skall


    ..man hoppas ju det även fast det gått många år! ????
  • godess9

    har inte kläckt än men har två barn födda 00 och 03 och väntar nu en trea, jag har fyllt 40.... :)

  • h81
    godess9 skrev 2015-07-02 16:19:45 följande:

    har inte kläckt än men har två barn födda 00 och 03 och väntar nu en trea, jag har fyllt 40.... :)


    Spännande!!

    Har du fått höra detta av folk med?

    (Folk TYCKER ju hemskt mkt..)
  • trilskas

    Har hört att efter 7 år kommer kroppen bete sig som en kropp som inte fött tidigare.. Vet ej dock hur pass det stämmer.

  • h81
    trilskas skrev 2015-07-03 19:06:38 följande:

    Har hört att efter 7 år kommer kroppen bete sig som en kropp som inte fött tidigare.. Vet ej dock hur pass det stämmer.


    det är det folk säger till mig med.. men tycker jag fått tillräckligt med svar från tjejer som fött med många år mellan nu att så behöver det inte va!

    ..min första förlossning gick ju dock rätt lärt men ändå! vill man ju ha liiite fördel av o ha fött två innan ????????
  • godess9
    h81 skrev 2015-07-03 19:05:25 följande:
    Spännande!!

    Har du fått höra detta av folk med?

    (Folk TYCKER ju hemskt mkt..)
    haha jodå, lever med en 16 år yngre man dessutom så visst finns det åsikter ;) MEN de människor som faktiskt betyder något, dvs släkt och vänner är  glada med oss och glada för oss :)
    det där med att man skulle vara som förstföderska efter x antal år tror jag är bull.... har man fött barn förut kan man nog aldrig bli som förr. Det skulle vara som att efter x antal år utan sex blir du oskuld igen xD
Svar på tråden 3e barnet ca 8 år senare någon?