• VaBussig

    Mådde inte illa med första, måste jag må illa med andra?? Hur har ni haft det?

    Jag hade en lätt första graviditet, inga komplikationer eller besvär alls som illamående. Detta var för 8 år sedan och nu planerar vi för att skaffa en till.

    Nu till min oro, jag har fobi för att må illa och kräkas och det är väl det enda som hindrar mig från att vilja skaffa ett till barn.

    Vore fantastiskt peppande och få höra lite positiva svar, hur ni som skaffat två barn har mått vid graviditeterna, ni som inte mådde illa med första, blev det även så med andra??

    Bara för att jag hade det så lätt första graviditeten så känns det som att jag kommer få igen det nu...

    Min mamma mådde inte illa med mig eller min bror så förhoppningsvis är sådant ärftligt med...


    You can look your doors, but the evil's out there....waiting
  • Svar på tråden Mådde inte illa med första, måste jag må illa med andra?? Hur har ni haft det?
  • Anonym1977

    Har inte mått illa eller kräkts med nån av mina fyra. Inte heller min mamma med jag och mina två syskon. :)

  • VaBussig
    Minza83 skrev 2015-06-30 15:03:04 följande:

    Har bara mått illa med en av fyra! :) troligen berodde det på magnesiumbrist dock


    Jag började faktiskt äta magnesium för två månader sedan eftersom jag läste att det kan va bra. Så jag äter 600 mg per dag.
    Började du äta magnesiumtillskott? Blev det bättre efter det?
    You can look your doors, but the evil's out there....waiting
Svar på tråden Mådde inte illa med första, måste jag må illa med andra?? Hur har ni haft det?