• Alexi

    Hur många dagar per år är ert fritids stängt?

    Kommande läsår är fritids på dotterns skola stängt för planering fyra dagar. Jag tycker det är rätt mycket. Speciellt som en annan kommunal skola i närheten inte stänger alls utan löser sådana dagar med kända vikarier.

    Vi har alltså fyra dagar för skolbarnet och fyra dagar för förskolebarnet kommande läsår att lösa ledighet för. Känns så där kul.

    Hur ser det ut på andra håll?

  • Svar på tråden Hur många dagar per år är ert fritids stängt?
  • Mrs Green

    Jag tror vi har 6 dagar per år, men de ligger bra. Två dagar i slutet av sommarlovet, någon dag i slutet på jullovet också typ skärtorsdagen, fredag efter kristihimmelsfärd och liknande.

  • Anonym (tja)

    De flesta förskolor och fritids stänger för planering.Det är myndigheterna som  har gett uppdraget att dokumentera och planera  .Kanske  ni kan få hjälp av andra föräldrar eller ta med fritidsbarnet till jobbet?

  • replica

    Jag jobbar på fritids och vi har två stängningsdagar per läsår, skulle någon behöva omsorg då så har vi öppet men med vikarier.


    "Practise makes perfect"
  • Alexi

    Alla fura dagarna hos oss ligger i anslutning till ett lov men vad hjälper det om man inte är ledig på lovet? Tex höstlovet är inte vi lediga. Inte typ 20 juni heller.

  • Punkster

    Vi stänger 4 dagar per läsår för planering och 4 veckor på sommaren. Vi erbjuder dock alltid omsorg, även när vi har stängt. Antingen genom att vi håller öppet med vikarier eller hänvisar till en annan öppen skola i närheten, det är lite olika.

  • Butterscotch

    Hmm... vet faktiskt inte. Fritids har planeringsdagar men de ligger i anslutning till när man ändå är ledig så vi har aldrig blivit lidande av det, och därmed noterar jag dem knappt. Dagis däremot stänger lite hipp som happ och gärna mitt i en vanlig arbetsvecka så då måste man ta ledigt. 

  • Alexi

    Men alla andra med barn både i skola och förskola, tar ni ut senester sju-åtta dagar per år då, jobbar ni hemma, tar med barnet till jobbet, mor- och farföräldrar eller hur gör ni?

Svar på tråden Hur många dagar per år är ert fritids stängt?