• emliz

    Köra bil topless?

    Satt och funderade på om det är lagligt att köra bil med bar överkropp. Googlade lite men fick inte direkt upp nått 'ja' eller 'nej'.

    Kan tänka mig att det kan klassas som förargelseväckande beteende men vem ser egentligen en som sitter utan tröja på en motorväg?

    Är det lagligt att köra i badkläder?

  • Svar på tråden Köra bil topless?
  • SponsraVM

    Så länge du inte visar fittan och rumpan är det okej.

  • emliz

    Jag skrev topless inte byxlös .. ok. Men är det lagligt? Kan polisen påpeka något om man blir stoppad?

  • viseversa

    Tvivlar på att det är olagligt. Dock kan det ju öka risken för olyckor om någon kåt gubbe/man/kille/tjej/kvinna mm mm mm glor på dona bröst istället för på vägen så i säkerhetssynpunkt kanske det inte är ok. Men jag vet inte faktiskt.

  • emliz
    viseversa skrev 2015-07-01 15:28:08 följande:

    Tvivlar på att det är olagligt. Dock kan det ju öka risken för olyckor om någon kåt gubbe/man/kille/tjej/kvinna mm mm mm glor på dona bröst istället för på vägen så i säkerhetssynpunkt kanske det inte är ok. Men jag vet inte faktiskt.


    Ok tack. Är det mer accepterat om en man kör topless då? Varför jag undrar är för att min AC är slut i bilen och jag har 1h resväg hem från jobbet. I den här värmen är det olidligt
  • Gizmo

    Det klassas troligen som uppseendeväckande beteende! Men jag vet inte, ring & fråga polisen.

  • viseversa
    emliz skrev 2015-07-01 15:30:16 följande:
    Ok tack. Är det mer accepterat om en man kör topless då? Varför jag undrar är för att min AC är slut i bilen och jag har 1h resväg hem från jobbet. I den här värmen är det olidligt
    Du får väl ha bh på dig eller en tunn tröja och öppna en ruta? Att åka topless är inte enda lösningen på problemet.
  • Gert

    Kör förbi en moské när du gör det.


    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • emliz
    Gert skrev 2015-07-01 17:10:03 följande:

    Kör förbi en moské när du gör det.


    Jag har turen att bo i ett samhälle utan moskéer :)
  • Kim Possible

    Jag är uppvuxen på landet. Det var åtminstone inte olagligt att köra raggarbil flashandes sin manliga 110F-kupa sist jag var tillbaks där på besök. Å andra sidan finns närmsta polis tre mil bort, om man har tur, så det kan bero på det.

Svar på tråden Köra bil topless?