• scrapparlotta

    Väldigt enkel välkomstdrink?

    Vill ha tips på väldigt enkel välkomstdrink, gärna med nåt gott vin eller nåt liknande.

    Får inte vara för sött, men inte heller för torrt och surt.

  • Svar på tråden Väldigt enkel välkomstdrink?
  • MrsPJ

    Sangria är aldrig fel. Festligt med frukten i och läskande. Med vitt vin kan man ju göra i princip vad som helst, blanda med sprite och någon schweppes för att det inte ska bli för sött/surt och lägga ner en jordgubbe. Jag hade nån sorts melonlikör jag blandade med schweppes som var livsfarligt god. Schweppes är min absoluta favorit eftersom det finns flera smaker och den är bra att ha när man inte vill ha det för sött.

  • scrapparlotta
    MrsPJ skrev 2015-07-01 22:35:33 följande:

    Sangria är aldrig fel. Festligt med frukten i och läskande. Med vitt vin kan man ju göra i princip vad som helst, blanda med sprite och någon schweppes för att det inte ska bli för sött/surt och lägga ner en jordgubbe. Jag hade nån sorts melonlikör jag blandade med schweppes som var livsfarligt god. Schweppes är min absoluta favorit eftersom det finns flera smaker och den är bra att ha när man inte vill ha det för sött.


    Vilken scheppers använder du då?

  • MsFry

    Prosecco med Aperol, lite sodavatten, is och en halv apelsinskiva. Mycket läskande på sommaren. Går även bra att göra på vitt vin om man inte vill ha prosecco.

  • Lussekatta

    En god lite syrlig drink som kan göras alkoholfri :)

    Sprite
    Äppeljuice
    Pressade limeklyftor
    (Vodka)

    Sötsyrlig och väldigt god!

  • sextiotalist

    Vitt vin och frusen hemmagjord flädersaft. Mums och en eller två jordgubbar för färgens skull

  • nevermind
    Dexter dot com skrev 2015-07-02 13:33:01 följande:

    Southern Comfort & Ginger Ale med massor av is är nog det enklaste och godaste man kan dricka.


    Ååååh, Southern Comfort, några skvättar Roses lime (eller vad den heter) och fruktsoda. Sååååå gott!! Inte alls för söt, påminner om Trocadero i smaken.
  • Dexter dot com
    nevermind skrev 2015-07-02 14:33:52 följande:
    Ååååh, Southern Comfort, några skvättar Roses lime (eller vad den heter) och fruktsoda. Sååååå gott!! Inte alls för söt, påminner om Trocadero i smaken.
    Det har jag inte testat. Ska absolut testas i helgen :)
  • nevermind
    Dexter dot com skrev 2015-07-02 16:43:44 följande:
    Det har jag inte testat. Ska absolut testas i helgen :)
    Fick jag tips om när jag jobbade på pub i England.
Svar på tråden Väldigt enkel välkomstdrink?