• Harryhubert

    Hur kan jag visa att hon kan lita på mig igen

    Vi har ett total havererat förhållande pga att jag blev utfryst efter vi fick barn jag fick ingen bekräftelse på nått sätt. Jag var sökte bekräftelse på annat håll och var otrogen med en tjej. Jag var tyst om detta och levde lögnen eller förnekelsen på nått sätt jag vet ont hur jag ska förklara. Nu 2,5 år senare får min sambo reda på att jag varit otrogen och även varit flörtig med andra. Hon är förkrossad och mycket arg med all rätt.

    Men vi har kommit fram till att vi älskar varandra och vill leva med varandra. Men jag måste visa att hon kan lita på mig.

    Hur fan gör jag?

    PS: vi har fortfarande inte haft sex sedan mars 2012..

  • Svar på tråden Hur kan jag visa att hon kan lita på mig igen
  • HäckHäxan

    Så det första du gjorde efter att ni fick barn och slutade ha sex var att knulla en annan kvinna 1 gång, sen var du tyst i 2 1/2 år och nu vet din sambo om vad du gjorde och är arg ( med all rätt ) och du vill ändå laga relationen och fortsätta leva i en sexlös kärleksrelation?

    Jag förstår inte problemet. Hon vill ha kvar dig och låta dig fortsätta leva utan sex, du vill vara kvar och fortsätta elva utan sex. Ni älskar varandra. Det är väl bara att gratulera er och hoppas att ni lever lyckliga i alla era dagar känner jag. 


    Jag bevisar härmed min existens. Jag skriver på FL, alltså finns jag.
  • Anonym (X)

    Gör om gör rätt :) Det är aldrig ok med otrohet, man har alltid ett val... Men nu har det hänt och ni vill gå vidare.. Du måste låte henne få älta, fråga, bli förbannad ledsen osv... Var ärlig!!! Det måste du årka med. Börja uppvakta henne igen så hon känner att hon är nr ett. Kanske boka in er på familjerådgivning... Sen ge det tid, det mesta löser sig med tiden. Sen måste ni båda börja ta på varandra!!! Hon måste inse att hon inte bara är mamma utan också din kvinna!!! Prata prata, säg vad du behöver, hör vad hon behöver. Ge varandra närhet!!! Det mesta kan man övervinna tillsammans om man vill :)

    Lycka till :)

  • Anonym (Levtlänge)
    HäckHäxan skrev 2015-07-02 05:12:01 följande:

    Så det första du gjorde efter att ni fick barn och slutade ha sex var att knulla en annan kvinna 1 gång, sen var du tyst i 2 1/2 år och nu vet din sambo om vad du gjorde och är arg ( med all rätt ) och du vill ändå laga relationen och fortsätta leva i en sexlös kärleksrelation?

    Jag förstår inte problemet. Hon vill ha kvar dig och låta dig fortsätta leva utan sex, du vill vara kvar och fortsätta elva utan sex. Ni älskar varandra. Det är väl bara att gratulera er och hoppas att ni lever lyckliga i alla era dagar känner jag. 


    Jag bevisar härmed min existens. Jag skriver på FL, alltså finns jag.
    Fast det dör är ett rätt inskränkt sätt att se på saken. Tror du verkligen inte att ts självömkande och bekräftelsekåta syn på sig själv och sin partner har någon del i att hon inte vill ha sex med honom? Han inleder ju sitt inlägg med att rättfärdiga sitt svek (som handlar om att han gick bakom ryggen på sin sambo, att det handlade om sex är egentligen sekundärt.)
    Alla vill lägga skulden någon annanstans än hos sig själv, men det leder ingenstans.
    Dvs så länge ts inte tar HELA ansvaret för att han bedragit OCH sin del av ansvaret för det insomnade sexet kommer ingenting att lösa sig.
    Sambon måste ta ansvar för sin del, men det är inget ts kan påverka.
  • Harryhubert

    Jag söker inte självömkan jag söker råd jag har gjort fel och står för det. Jag vill inte leva att sexlöst liv jag vill leva ett liv med lycka lust och familj.

    Jag söker rud för hur jag ska få henne att lita på mig igen och hur jag ska få henne att känna lust igen.

  • puss

    Gjort är gjort. Blur det inte bra på så lång tid är det bättre att göra slut tycker jag.

  • Anonym (.F)

    Fråga henne vad just hon behöver för att kunna lita på dig igen. Det är så individuellt och i slutändan så är det ju hon som ska lita på dig..

    Dessutom så får hon känna att du bryr och engagerar dig. Samma med sexet. Varför vill hon inte ha sex? Vad är det som fattas/är fel?

  • Anonym (viktor)
    Harryhubert skrev 2015-07-01 23:41:19 följande:

    Vi har ett total havererat förhållande pga att jag blev utfryst efter vi fick barn jag fick ingen bekräftelse på nått sätt. Jag var sökte bekräftelse på annat håll och var otrogen med en tjej. Jag var tyst om detta och levde lögnen eller förnekelsen på nått sätt jag vet ont hur jag ska förklara. Nu 2,5 år senare får min sambo reda på att jag varit otrogen och även varit flörtig med andra. Hon är förkrossad och mycket arg med all rätt.

    Men vi har kommit fram till att vi älskar varandra och vill leva med varandra. Men jag måste visa att hon kan lita på mig.

    Hur fan gör jag?

    PS: vi har fortfarande inte haft sex sedan mars 2012..


    Tyvärr kan du aldrig visa att hon kan lita på dig igen. Och det med all rätt - du har visat att du är kapabel att vara otrogen - och du kan aldrig garantera att det inte händer igen. Men vad förväntade sig din partner egentligen? Ger man inte det som förväntas i ett partnerförhållande är det väl närmast naturligt att man söker det utanför förhållandet? Och varför är du kvar i ett sexlöst förhållande???? Du har några frågor du bör ställa till dig själv innan du väljer att fortsätta..

    Det är tragiskt att se alla män som inte fattar att det finns ett val - man måste inte leva sitt liv i ett sexlöst förhållande - det finns kvinnor därute som VILL ha sex.

  • Anonym (Levtlänge)
    Anonym (viktor) skrev 2015-07-02 11:31:53 följande:
    Tyvärr kan du aldrig visa att hon kan lita på dig igen. Och det med all rätt - du har visat att du är kapabel att vara otrogen - och du kan aldrig garantera att det inte händer igen. Men vad förväntade sig din partner egentligen? Ger man inte det som förväntas i ett partnerförhållande är det väl närmast naturligt att man söker det utanför förhållandet? Och varför är du kvar i ett sexlöst förhållande???? Du har några frågor du bör ställa till dig själv innan du väljer att fortsätta..

    Det är tragiskt att se alla män som inte fattar att det finns ett val - man måste inte leva sitt liv i ett sexlöst förhållande - det finns kvinnor därute som VILL ha sex.

    Men människor är inte utbytbara på det sättet, eller borde inte vara det i alla fall. Och sex är heller ingen rättighet, eller skyldighet för den delen.
    Dvs det finns inget läge där man bara har rätt att förvänta sig sex, eller något där man har skyldighet att leverera.
    Bägge - BÄGGE - har ansvar för sexualiten i en parrelation. Man kan inte lägga allt ansvar på den som inte vill; att vara den som vill betyder inte att "man gjort sitt".
    Och den som bara vill ha sex i största allmänhet, inte specifikt med den man lever med, har nog väldigt svårt att upprätthålla intresset hos den andra.
  • Anonym (Levtlänge)

    Ts, du inleder ditt inlägg med att påstå att ert förhållande havererat pga att du blev utfryst när ni fick ert gemensamma barn.
    Men i det läget kunde du ju t ex valt att engagera dig i ditt barn i samma utsträckning som dess mamma.
    Det är såna pappor som får ligga.

  • Anonym (viktor)
    Anonym (Levtlänge) skrev 2015-07-02 12:15:07 följande:
    Men människor är inte utbytbara på det sättet, eller borde inte vara det i alla fall. Och sex är heller ingen rättighet, eller skyldighet för den delen.
    Dvs det finns inget läge där man bara har rätt att förvänta sig sex, eller något där man har skyldighet att leverera.
    Bägge - BÄGGE - har ansvar för sexualiten i en parrelation. Man kan inte lägga allt ansvar på den som inte vill; att vara den som vill betyder inte att "man gjort sitt".
    Och den som bara vill ha sex i största allmänhet, inte specifikt med den man lever med, har nog väldigt svårt att upprätthålla intresset hos den andra.
    Jo, människor i en relation är faktiskt utbytbara. Och det av just den anledning du beskriver. Eftersom man inte har rätt att förvänta sig sex av vem som helst måste man försöka hitta en person som vill ha sex. Och det är kanske en annan än din nuvarande partner. Det är jätteviktigt att hitta en levnadspartner som matchar, och sex är ett område som måste matcha för att livet ska kännas bra.
Svar på tråden Hur kan jag visa att hon kan lita på mig igen