• Anonym (Vågor)

    Utslag på rumpan...

    Hej! Är det någon expert som kan svara på vad jag har för utslag på rumpan.

    Jag har haft dessa två i flera månader. Jag tänkte att det var vårtor och tog medel för det. Vilket sved enormt. Sedan dess kliar det lite. Har smörjt med mjukgörande och tycker det känns lite bättre. Men vad är det?

    Tacksam för svar.

  • Svar på tråden Utslag på rumpan...
  • Anonym (Vågor)

    Tänkte på mollusker, men tycker inte det ser typiskt ut. Eller?

  • Anonym (Anonym)

    Kanske eksem? Testa Hydrakortisonkräm receptfritt på Apoteket

    Eller boka in ett läkarbesök på en vårdcentral?
    Alternativt hos en gynekolog om du tror att det är STD.

  • Anonym (J)

    Tycker absolut det ser ut som mollusker. På mina barn började det just på rumpan, spred sig sen lite nerför benet.

  • Anonym (Vågor)

    Tack för era svar!

    Mitt barn hade en mollusk på låret på sidan i höjd strax under skinkan (svårt att förklara). Den är nu borta. Vi sover bredvid varann och det var i samband med barnets mollusk jag fick detta. Trodde först det var typ finnar innan jag insåg de inte gick bort så lätt o är fasta till konsistensen.

    Mina sitter mitt på ena skinkan. Alltså inte nära könet eller så. Det står att de är sexuellt överförda i vuxen ålder men i så fall ska uppträda nära könet. Men jag har fast sällskap i min man och tror istället att det är i samband med att barnet hade en mollusk som typ mitt immunförsvar var nedsatt o jag fick dessa två.

    Det konstiga är att jag vet att jag hade mollusker som barn och då står det att man är livslångt immun. Men inte jag då tydligen.

    Det står de läker av sig själva men att man kan klämma dem...det var så mitt barn blev av med sin för att hen (tyvärr) klöste på det. Men vem ska hjälpa mig klämma, min man eller? (pinsamt).

    Vet nån någon bra salva att smörja med?

    Tack igen för er hjälp!

  • Anonym (Mia)
    Anonym (Vågor) skrev 2015-07-03 23:23:29 följande:

    Tack för era svar!

    Mitt barn hade en mollusk på låret på sidan i höjd strax under skinkan (svårt att förklara). Den är nu borta. Vi sover bredvid varann och det var i samband med barnets mollusk jag fick detta. Trodde först det var typ finnar innan jag insåg de inte gick bort så lätt o är fasta till konsistensen.

    Mina sitter mitt på ena skinkan. Alltså inte nära könet eller så. Det står att de är sexuellt överförda i vuxen ålder men i så fall ska uppträda nära könet. Men jag har fast sällskap i min man och tror istället att det är i samband med att barnet hade en mollusk som typ mitt immunförsvar var nedsatt o jag fick dessa två.

    Det konstiga är att jag vet att jag hade mollusker som barn och då står det att man är livslångt immun. Men inte jag då tydligen.

    Det står de läker av sig själva men att man kan klämma dem...det var så mitt barn blev av med sin för att hen (tyvärr) klöste på det. Men vem ska hjälpa mig klämma, min man eller? (pinsamt).

    Vet nån någon bra salva att smörja med?

    Tack igen för er hjälp!


    Om det är din man borde det inte vara pinsamt. Om någon annan skulle behöva göra det vore det pinsamt men varför skäms du om din man skulle hjälpa till med att klämma mollusker? Skulle inte tveka att fråga min man om det behövdes.
  • Anonym (J)
    Anonym (Vågor) skrev 2015-07-03 23:23:29 följande:

    Tack för era svar!

    Mitt barn hade en mollusk på låret på sidan i höjd strax under skinkan (svårt att förklara). Den är nu borta. Vi sover bredvid varann och det var i samband med barnets mollusk jag fick detta. Trodde först det var typ finnar innan jag insåg de inte gick bort så lätt o är fasta till konsistensen.

    Mina sitter mitt på ena skinkan. Alltså inte nära könet eller så. Det står att de är sexuellt överförda i vuxen ålder men i så fall ska uppträda nära könet. Men jag har fast sällskap i min man och tror istället att det är i samband med att barnet hade en mollusk som typ mitt immunförsvar var nedsatt o jag fick dessa två.

    Det konstiga är att jag vet att jag hade mollusker som barn och då står det att man är livslångt immun. Men inte jag då tydligen.

    Det står de läker av sig själva men att man kan klämma dem...det var så mitt barn blev av med sin för att hen (tyvärr) klöste på det. Men vem ska hjälpa mig klämma, min man eller? (pinsamt).

    Vet nån någon bra salva att smörja med?

    Tack igen för er hjälp!


    Det verkar ju troligt att din son har smittat dig, men konstigt om du redan har haft det. Vet att det fanns en tråd i Familjeliv för ett tag sedan med tips på hur man får bort dem snabbare. Googla kanske familjeliv och mollusker. Tror det var zinksalva för att torka ut dem, men är inte säker.
  • Anonym (Vågor)

    Tack för era tips! Ska kolla det där med zinksalva. Och Mia du har rätt, det är ju inte pinsamt egentligen. Och han skulle absolut hjälpa mig om jag frågade.

    Återigen - tack för att ni tog er tid!

Svar på tråden Utslag på rumpan...