• Anonym (Förvirrad)

    Min man har börjat jobba övertid, och skaffat sig två mobiltelefoner.

    Hej.

    Ska försöka förkorta mig lite.

    Vissa kommer säkert gå galna på mig nu, men jag får ta det.

    Jag har varit gift med min man i snart 1 år.

    Han jobbar i Norge, och jag kan ju hans schema.

    Han brukar jobba 07:00 - 16:00 varje dag.

    Nu är klockan snart 21:00 och ännu är han inte hemma.

    Jag försöker inte kontrollera honom på något sätt, men av någon anledning så blir jag jätte orolig. Verkligen JÄTTE orolig ! GråterGråter

    Jag undrar hela tiden om han mår bra. Om någonting har hänt. Om han träffar någon annan osv osv.

    Igår kom han hem 22:00 och jag blev förbannad. 

    Jag visade det inte för honom dock, utan kokade inombords.

    Jag frågade bara var han har varit, och han sa då att han jobbade övertid.

    Han har även skaffat sig två mobiltelefoner.

    Jag har frågat honom vad han ska med två mobiltelefoner till. Och han svarade " Jag behöver dessa telefoner, för att jag har kontakter. "

    Han tar med sig även bägge telefonerna när han åker till jobbet.

    Tanken slog mig. Tänk om han har en för sin familj, och den andra för sin hemliga älskarinna.

    Hade du inte tänkt så om din man helt plötsligt köpt sig två mobiltelefoner?

    Och så är det detta att han brukar sluta 16:00, och nu närmar den sig 21:00.

    Detta ger mig sån ÅNGEST ! Jag klarar inte av detta mera !

    Det känns som om jag bara vill skrika allt jag kan, samtidigt som jag vill gråta. Gråter

    Vad kan jag göra i dessa lägen? Finns det ens nåt jag kan göra? Vad hade ni gjort? Hade ni varit oroliga om ni var i min situation? Tycker ni jag överreagerar? 

    Det är så mycket som snurrar i huvudet på mig. Och jag mår verkligen inte bra av allt detta som händer.

    Vad göra?

  • Svar på tråden Min man har börjat jobba övertid, och skaffat sig två mobiltelefoner.
  • Anonym (Svimfärdig)

    Jadu. Inte ser jag att du kommer särskilt långt med att skriva här iaf. Vad vill du uppnå med det? Verkar bara konstigt i mina ögon.
    Fråga honom, föreslår jag. Åk dit. Hitta på något annat än honom att intressera dig för. Kräv något. Eller vad som helst.

  • LittleSunshine84

    Lugna ner dig lite. Jag har två telefoner, har haft tidigare pojkvänner som har haft två telefoner pga av arbete.

    Övertid är inte heller särskilt ovanligt på en arbetsplats.

    Varför pratar du inte bara med honom? Lösningen är ju inte att gå och vara arg och förbannad? Jag har lärt mig i terapi att jag har rätt till mina känslor och tankar. Det har underlättar i svåra perioder av mitt liv att skriva i en bok när tankar och känslor har blivit för mkt. Det är lätt att det blir en höna av en fjäder.

    Varför skulle han vara otrogen? Har han varit det förr, har du sett några tecken?

  • Anonym (Förvirrad)
    LittleSunshine84 skrev 2015-07-03 20:59:43 följande:

    Lugna ner dig lite. Jag har två telefoner, har haft tidigare pojkvänner som har haft två telefoner pga av arbete.

    Övertid är inte heller särskilt ovanligt på en arbetsplats.

    Varför pratar du inte bara med honom? Lösningen är ju inte att gå och vara arg och förbannad? Jag har lärt mig i terapi att jag har rätt till mina känslor och tankar. Det har underlättar i svåra perioder av mitt liv att skriva i en bok när tankar och känslor har blivit för mkt. Det är lätt att det blir en höna av en fjäder.

    Varför skulle han vara otrogen? Har han varit det förr, har du sett några tecken?


    Jag försöker lugna ner mig men har sån ångest så att tårarna bara rinner.

    Han har haft flickvänner förut, och varit otrogen mot alla dem. Det har han sagt själv. 

    Det jag är orolig för är att jag ska bli en av dessa offer Gråter
  • LittleSunshine84
    Anonym (Förvirrad) skrev 2015-07-03 21:02:10 följande:
    Jag försöker lugna ner mig men har sån ångest så att tårarna bara rinner.

    Han har haft flickvänner förut, och varit otrogen mot alla dem. Det har han sagt själv. 

    Det jag är orolig för är att jag ska bli en av dessa offer Gråter
    Eftersom han har det i bagaget så fråga rätt ut? Det gör ondare för dig att gå och må dåligt än att fråga. Eller hur?

    Du är inte ett offer! Du är starkare än du tror. Låt inte dina misstankar ta ut ngt i förskott. Njut av sommaren, aktivera dig med ngt, unna dig saker och ställ frågan.
  • Anonym (Förvirrad)
    LittleSunshine84 skrev 2015-07-03 21:13:04 följande:
    Eftersom han har det i bagaget så fråga rätt ut? Det gör ondare för dig att gå och må dåligt än att fråga. Eller hur?

    Du är inte ett offer! Du är starkare än du tror. Låt inte dina misstankar ta ut ngt i förskott. Njut av sommaren, aktivera dig med ngt, unna dig saker och ställ frågan.
    Han ringde precis, men från ett norskt nummer.

    Han säger att han slutar 22:00.

    Ajaa, jag tänker inte bry mig längre.

    Jag måste försöka lita på honom. Jag är nog bara rädd för att bli sårad. Det har verkligen knäckt mig
  • Anonym (Jahaja)

    Han knullar norskor förstås...flera stycken, varför hemligt annars o två telefoner???
    Rikta upp livet o kom in i matchen!!

  • annasv1980

    Har han arbetat där länge eller ändrade han bara beteende nyligen? Stannar han i Norge även över helgerna? Det är ju nära så borde han inte komma hem. Har det varit övertid tidigare också? Du borde ju märka det på hans län sen om det faktiskt varit mycket extra timmar, eller? Jag skulle personligen inte våga gifta mig med någon som varit otrogen i tidigare relationer. De har någon annan slags moral. Magkänslan ska man lita på och du måste prata med honom.

  • Anonym (Jahaja)

    Jag har varit otrogen förr - men inte nu. Man kan lära sig.
    Levde utan sex i 10 år och nu i "särboförhållande" - inget snegöka för det.. man kan lära sig..

  • Miss P

    Jag förstår att du reagerar för det hade jag med gjort... Varför ringer han inte dig eller messa dig och berättar att han ska jobb över??
    Jag hade berättat för honom hur jag känner även omhan hade tyckt att jag var tramsig... Kanske du får lite lugn och ro i din själ... Lycka till{#emotions_dlg.flower}

  • Anonym (Förvirrad)
    annasv1980 skrev 2015-07-03 21:30:52 följande:

    Har han arbetat där länge eller ändrade han bara beteende nyligen? Stannar han i Norge även över helgerna? Det är ju nära så borde han inte komma hem. Har det varit övertid tidigare också? Du borde ju märka det på hans län sen om det faktiskt varit mycket extra timmar, eller? Jag skulle personligen inte våga gifta mig med någon som varit otrogen i tidigare relationer. De har någon annan slags moral. Magkänslan ska man lita på och du måste prata med honom.


    Magkänslan vill verkligen säga mig nåt.

    Han började jobba där i början på detta året, det har faktiskt varit övertid, men då bara en timma så han slutade vid 17 tiden.

    Tänk om han verkligen slutar 16:00 dessa dagar och efter det har gått träffat någon bakom min rygg?

    Hur menar du att jag märker på hans län? Det kanske inte är så bra att snoka!? :/

    Jag planerar faktiskt att åka en dag till hans arbete och spionera, se om han tar vägen nånstans efter 16:00
Svar på tråden Min man har börjat jobba övertid, och skaffat sig två mobiltelefoner.