• Tr86

    Mellanblödningar mellan ÄL och BIM?

    Jag fick ett MA i mars och efter det har kroppen inte varit sig lik. Det tog 6 veckor innan mensen kom tillbaka och jag har väl nu haft tre misslyckade cykler efter det.

    Men efter missfallet så får jag alltid nu lite rosaaktiga flytningar ca fem dagar innan mens, för att så vara ingenting nästa dag, och så komma igen tredje.

    Vad ÄR det frågan om? Jag har aldrig haft så förut. Och dessutom så känner jag mig gravid varje månad oxå, illamående, sjukt trött osv. Ironiskt nog var jag aldrig illamående när jag var gravid "på riktigt" så är allt bara hjärnspökerier?

    Börjar bli sjukt less på det här nu iaf. Nån som haft liknande erfarenheter?

  • Svar på tråden Mellanblödningar mellan ÄL och BIM?
  • Anonym (känner igen)

    Jag är hormonkänslig och efter en tidigare graviditet så kände jag snabbt igen symptomen, men bara några dagar före beräknad mens kom en lätt blödning. Jag trodde det var nidbkldningen men sen avtog alla symptomen och sen kom den stora blödningen. Sen dess har jag haft korta perioder 24dagar och haft mellanblödning. Vad jag har lyckats läsa mig till så kan man få en blödning när ägget egentligen ska fästa om man är gravid men lite som en minimens

  • Tr86
    Anonym (känner igen) skrev 2015-07-04 20:47:32 följande:

    Jag är hormonkänslig och efter en tidigare graviditet så kände jag snabbt igen symptomen, men bara några dagar före beräknad mens kom en lätt blödning. Jag trodde det var nidbkldningen men sen avtog alla symptomen och sen kom den stora blödningen. Sen dess har jag haft korta perioder 24dagar och haft mellanblödning. Vad jag har lyckats läsa mig till så kan man få en blödning när ägget egentligen ska fästa om man är gravid men lite som en minimens


    Är det så att ägget varit befruktat men inte fäst? Och att slemhinnorna (eller vad det är) blöder lite då?
    För jag får bara som rosa flytningar när jag torkar mig. Hade jag inte sett på pappret så hade jag inte ens noterat det. Men nu efter missfallet letar man ju alltid efter blod.. :/
  • Tr86

    I fredags så fick jag oxå lite rosa flytningar, lördag kväll lite brunt ( antagligen då gammalt blod), och idag när jag trodde mensen skulle komma så ingenting. Får väl se vad morgondagen ger...

    Har iaf fått tid hos gyn efter semestern för att kola upp om mina hormoner blivit kokobananas..

  • Anonym (känner igen)

    Jag skrev nog lite otydligt, jag menade att det kan komma en blödning vid den tidpunkten då ägget ska fästa om ägget är befruktat även om ägget inte är befruktat.

    Det brukar väl vara så att det strular lite med hormonerna efter ett missfall. Men har du koll på ÄL och hur lång fas du har efter? Tänkte att om mensen är sen så kan det ju vara endera att blödningen var en äkta nidblldning och att du ska ta gravtest eller så är mensen sen för att ÄL var senare än vanligt eller att du är stressad och att mensen är sen för det. Hoppas att det är det första! Själv har jag börjat må illa igen och väntar på beräknad mens, men vill man blir gravid så känner man väl av lite mer..

Svar på tråden Mellanblödningar mellan ÄL och BIM?