• Anonym (Aj)

    Hur lång tid innan bröstbölden (amning) försvann?

    Jag fick mjölkstockning som utvecklades till en bröstabscess (varböld). Legat på sjukhus och fått den punkterad och tömd tre gånger. Nu tar jag antibiotika men bröstet ömmar/sticker fortfarande och är rött och knöligt. Det ser för jäkligt ut.

    Du som också fått liknande, när blev du fri och frisk?? Är så less... Amningen ska ju vara njutbar!

  • Svar på tråden Hur lång tid innan bröstbölden (amning) försvann?
  • Åsan

    Hade tur och min försvann efter en punktering, fyra dagars skölj med saltlösning och en penicillinkur.

  • Anonym (Aj)
    Åsan skrev 2015-07-03 23:11:07 följande:

    Hade tur och min försvann efter en punktering, fyra dagars skölj med saltlösning och en penicillinkur.


    Så fyra dagar?
  • Åsan

    Nä det tog nog längre tid innan det blev helt bra och bröstet var normalt igen... Minns inte exakt hur länge, men va på återbesök efter fyra dagar och då kollade de med UL och sa att saltsköljningen kunde avbrytas för det såg bra ut och det var ingen var kvar.

  • Anonym (en månad)

    Min hann i och för sig gå rätt långt innan de kom fram till vad det var (det var sååå ovanligt med bröstböld sa bm så det kunde det inte vara) men efter sjukhusvistelsen åt jag nog pencilillin länge, har för mig jag åt totalt pencillin i  en månad. Slutade amma, blev så nedgången, fick tablett för att avbryta mjölkproduktionen.

  • Anonym (Aj)

    Det verkar gå åt rätt håll nu men ett nytt problem har uppstått: ur ett av hålen de tömde rinner det nu konstant mjölk! Vad kan jag göra med det?

Svar på tråden Hur lång tid innan bröstbölden (amning) försvann?