• Liiiina

    Får han bara ta vår son?

    Hej!

    Jag och min sambo fick en son för 1 månad sen. Min sambo har varit väldigt lite med oss och de resulterar i bråk mellan oss så vi funderar på att gå skilda vägar.

    Mitt problem är inte det, mitt problem är att barnets pappa känner för att ha honom utan mig och det är jag inte redo för. Han lyssnar tyvärr inte på det och jag är varje dag rädd att han bara ska sticka iväg med vår son om ja ex. Duschar eller vilar.

    Om han skulle göra vad kan jag göra då?? Min son behöver ju mig men vi har delad vårdnad..

    Vad kan man göra??? :'(

  • Svar på tråden Får han bara ta vår son?
  • Kriya

    Hej TS, kan du förklara vad du menar med 'sticka iväg', menar du typ 'ta en promenad' eller åka till världens ände och inte komma tillbaka?

  • Liiiina

    självkkart får han ta iväg honom någon timme om de nu bara skulle bli en timme, men han är väldigt bra på att åka till stan ovh komma hem efter två dagar. Det är de som gör mig orolig och min magkänsla säger mig att han skulle kunna göra de med honom också.

    Min sambo har den här första månaden inte varit delaktig alls i vår son. De första 10 dagarna valde han att åka till Tyskland istället för att spendera med oss ????

  • Maddi

    Nu tycks ju han vela vara delaktig i barnets liv och det har bara gått en månad av barnets liv. Självklart ska han kunna vara själv med sonen om han nu vill de. Han bevisar uppenbarligen att han vill ta ansvar.

    Din son behöver dig säger du och många andra mammor med. Men hans son behöver sin pappa också. Och han har all rätt att ha sitt eget barn lika mycket som du.

  • sextiotalist
    Maddi skrev 2015-07-04 08:20:59 följande:

    Nu tycks ju han vela vara delaktig i barnets liv och det har bara gått en månad av barnets liv. Självklart ska han kunna vara själv med sonen om han nu vill de. Han bevisar uppenbarligen att han vill ta ansvar.

    Din son behöver dig säger du och många andra mammor med. Men hans son behöver sin pappa också. Och han har all rätt att ha sitt eget barn lika mycket som du.


    Det har gått en månad. 10 av dessa dagar, som är avsedda att lära känna barnet tillbringar han o Tyskland på semester och hur har han bevisat att han vill ta ansvar? Förklara det för mig.

    Att ta ansvar i mina ögon är inte att ta iväg barnet från dess anknytningsperson.

    Om pappan vill ta ansvar så.arbetar han på att bygga upp en anknytning i barnets trygga miljö innan man far iväg
  • augustii

    Det ska ju vara för sonens bästa. Ett så litet barn bör inte vara borta från sin primära anknytningsperson längre stunder. Pappan bör träffa sonen ofta tillsammans med dig så att han på sikt kan vara ensam med barnet. Vänd dig till familjerätten för stöd. De har ju olika rekommendationer för olika åldrar.

  • nevermind
    sextiotalist skrev 2015-07-04 09:14:29 följande:
    Det har gått en månad. 10 av dessa dagar, som är avsedda att lära känna barnet tillbringar han o Tyskland på semester och hur har han bevisat att han vill ta ansvar? Förklara det för mig.

    Att ta ansvar i mina ögon är inte att ta iväg barnet från dess anknytningsperson.

    Om pappan vill ta ansvar så.arbetar han på att bygga upp en anknytning i barnets trygga miljö innan man far iväg
Svar på tråden Får han bara ta vår son?