• Anonym (Används den?)

    Ståbräda??

    Vi väntar just nu vårt andra barn. Eftersom storebror redan är 2 1/2 år så kommer vi ju inte behöva ha nån vagn till honom längre utan bebis får ta över hans Emmaljunga city Cross. Vi funderar dock på om vi ska ha en ståbräda till vagnen för längre promenader och så. Men används ståbrädan eller blir den bara liggande? Hyr funkar det att gå med ståbräda på Emmaljungan? Är den i vägen?

  • Svar på tråden Ståbräda??
  • Anonym (Används den?)

    Ja, syskonvagn känns det som han kommer vara för stor för. Han kommer ju vara över tre och redan nu går eller cyklar (balanscykel) han så gott som alltid. Tycker ni det gick bra att gå ordentligt med ståbrädan eller är den i vägen för fötterna? Vilken modell har nu använt?

  • Ditte335

    Vi har 2 år och 4 månader mellan och använde ståbräda fram till att stora var ca 3 1/2, eg skulle den nog vara bra att ha nu ned när hon är fyra, typ man är en vuxen och två barn i stan eller så och hon blir trött. Också bra att ha i trafiken där man inte kan ha en liten cyklandes hur som helst. Gå till en barnvagnsaffär och prova hur det funkar att gå för dig. Jag tycker det var väldigt bra och skulle inte velat vara utan

  • Anonym (alternativ)

    Mitt tips är att skaffa en sjal eller ergonomisk sele till bebisen så kan storebror vid behov sitta i vagnen. Trevligt vid sjukdom etc. Vi hade tänkt göra så men det slutade med att det var smidigare att bara bära bebisen och lämna vagnen hemma Vid mycket trafik går det ju dessutom då att hålla handen lättare än om man samtidigt ska manövrera en vagn

    Vår äldsta var 2,5 när lillasyster föddes och vagnen användes endast för sömn. Förra sommaren (äldsta var då 3-3,5 år) tror jag vi använde vagn max 5 ggr och äldsta klarade av att gå själv en heldag på en djurpark.

  • Anonym (Används den?)
    Anonym (alternativ) skrev 2015-07-04 11:19:39 följande:

    Mitt tips är att skaffa en sjal eller ergonomisk sele till bebisen så kan storebror vid behov sitta i vagnen. Trevligt vid sjukdom etc. Vi hade tänkt göra så men det slutade med att det var smidigare att bara bära bebisen och lämna vagnen hemma Vid mycket trafik går det ju dessutom då att hålla handen lättare än om man samtidigt ska manövrera en vagn

    Vår äldsta var 2,5 när lillasyster föddes och vagnen användes endast för sömn. Förra sommaren (äldsta var då 3-3,5 år) tror jag vi använde vagn max 5 ggr och äldsta klarade av att gå själv en heldag på en djurpark.


    Sjal och sele har vi sedan första barnet och kommer säkert användas en del vid hämtning/lämning på förskola. Dit orkar storebror gå själv utan problem. Men när man ska vara ute längre stunder känns det osmidigt att bära mitt i vintern. Då går man ju gå med uppknäppt jacka. Så under vinterhalvåret blir nog sjalen främst inomhus och för kortare turer.
  • Anonym (alternativ)

    Vår yngsta är född i slutet på oktober och det funkade förvånansvärt bra med sjal vintertid. Vi köpte ett bärskydd från MaM för att täcka bebisen, sen knäppte jag min jacka med knappar i halsen och längst ned, kompletterade vid behov med en fuskpolo. Vi var ute i pulkabacken så (åkte faktiskt några gånger alla 3 i samma pulka)

Svar på tråden Ståbräda??