• Snoken

    Gjorde jag fel

    Detta är min första gång som jag nånsin tagit hjälp av internet , men jag känner att jag måste bara fråga och ev få råd och tips .

    Ska försöka hålla mig kort.

    Jag har varit tillsammans med min sambo i snart 16 år , och för typ 6 månader sen bestämde vi oss för att separera . Vi uttalade orden att vi gör slut och ser om vi hittar tibax till varandra osv .. Anledningarna var många att vi bestämde oss för detta , det största är väl att jag tröttnat på att sova själv som jag gjort i 6 år .. Påtalade detta hur många gånger som helst .. Att få bekräftelse som person va något som inte heller fanns .. Nu är det ju så att det inte är ens fel att 2 träter det vet jag .. Men hur som helst ..

    Råka träffa på en kvinna som gav mig just detta och vi hade 6 2 gånger.. Mådde as dåligt av detta att jag så dumt kunde falla i fällan.. Har berättat allt och mår så purkett .. Va ju inte direkt så att jag va otrogen men hon är jätte besviken över mitt svek .. Försöker trösta henne men det går inte .. Min fråga är hur faan gör man för att gå vidare ? Va mitt handlande fel ?..

  • Svar på tråden Gjorde jag fel
  • Simon 681

    Det känns naturligtvis jobbigt, men ni hade vad jag förstår gjort slut. Hade du lovat henne att leva i celibat?


    How do we see the new masculinity in its most ideal form? In one word - Freedom.
  • Snoken

    Simon ... Inte direkt men typ inte vara med nån tills jag flyttat .. Såg att det inte framkom i första

  • helene 355

    jag skulle uppleva att ditt handlande var fel då ni ev skulle föröska hitta tillbaka till varandra. försöker man laga ett förhållande än om de är slut så ligger man inte med någon annan. 

  • Snoken
    helene 355 skrev 2015-07-04 17:18:53 följande:

    jag skulle uppleva att ditt handlande var fel då ni ev skulle föröska hitta tillbaka till varandra. försöker man laga ett förhållande än om de är slut så ligger man inte med någon annan. 


    Jo .. Det känns ju som ett jäkla svek
  • helene 355
    Snoken skrev 2015-07-04 17:22:57 följande:
    Jo .. Det känns ju som ett jäkla svek
    ja då är frågan om hon kan förlåta eller ej, och de kan nog bara hon svara på, tror inte att de är så mycket du kan göra än att prata om de och förklara att du förstår misstaget men de känns de som ni redan gjort. du får vänta och se.
  • Snoken
    helene 355 skrev 2015-07-04 17:28:24 följande:

    ja då är frågan om hon kan förlåta eller ej, och de kan nog bara hon svara på, tror inte att de är så mycket du kan göra än att prata om de och förklara att du förstår misstaget men de känns de som ni redan gjort. du får vänta och se.


    Jo.. Men att se en kvinna så ledsen gör ju så ont :/.. Nu är det ju mitt fel att det är så här iofs och kan inte skylla det på någon annan ..
  • Anonym (otrogen fru)

    Gå på parterapi

    Humanova super proffsigt

  • Snoken
    Anonym (otrogen fru) skrev 2015-07-04 21:08:41 följande:

    Gå på parterapi

    Humanova super proffsigt


    Nja.. Vet inte .. Bråket eskalera i kväll .. Får bara bita i hop
  • Anonym (K)

    Jag tror inte att otrohet är anledningen till en dålig relation utan att otrohet är effekten av en dålig relation. Det viktigaste är att komma till rätta med problemen i relationen och framförallt få tillbaka tilliten till varandra så att ni känner er trygga och säkra tillsammans. Det gäller såklart att den andra parten har samma inställning. Hon har ju två val i detta läge; antingen fastnar hon i detta och då är det omöjligt att gå vidare eller så släpper hon det så att ni kan börja jobba på en bättre framtid. Fråga vad hon vill.

  • Anonym (Jonas)

    Jag är i samma situation som du, nästan, fast jag har inte haft sex med tjejen utanför förhållandet. Jag är bara typ väldigt into her. 

  • Anonym (nja)

    Enligt mig så har du inte vart otrogen. Ni har gjort slut.

    MEN ni sa också att ni får se vad som händer, kanske ni kan hitta tillbaka till varandra. Är lite i samma sak. Och jag kan lova att om min ex man hoppade i säng med någon annan så finns det ingenting att se på längre. Ingenting att hitta tillbaka till.

  • HäckHäxan

    Hur orkar man mentalt att sova själv i sex år och leva utan närhet? Jag förstår fan inte, jag hade dött mentalt!


    Jag bevisar härmed min existens. Jag skriver på FL, alltså finns jag.
  • Mascaraklumpar

    Vad hade ni 62 gånger? Vad är hon besviken över? Varför försöker du trösta henne? Jag fattar nada. Är ni alltså ihop igen nu, eller vadå?

  • Silverfox

    Ni separerade för ett halvår sedan. Ni sa att ni gjorde slut med varandra. Du har mått dåligt i sex år av ert förhållande. Varför skulle du ha gjort fel när du träffade en ny kvinna som gav dig detta du ville ha? Varför mår du dåligt av detta? Varför är ditt ex jättebesviken? På vad? Att du fick det hon inte kunde ge dig på sex år av en annan kvinna?

    Nä, jag tycker att du inte ska må dåligt av detta. Bekräftelse är viktigt i ett förhållande. Ömsesidig bekräftelse. Älska på. Livet är för kort att stänga in sig i dåliga relationer.

  • Silverfox
    Mascaraklumpar skrev 2015-07-05 06:36:22 följande:

    Vad hade ni 62 gånger?


    De hade 6 2 gånger.

    De hade sex två gånger.
Svar på tråden Gjorde jag fel