• Anonym (skäms)

    Har kanske en rätt så dum fråga

    Kan man bli med barn med en 60-årig man??
    Har haft oskyddad sex med honom i ca en månad och han har tidigare sagt att han har steriliserat sig och att jag därför inte behöver oroa mig.. men börjar bli lite tveksam.! Min mens var försenad ca en vecka men sen så kom den igår (detta har aldrig hänt förut), brösten känns lite ömma och stora, magen är helt jävla putig och svullen känns det som och jag har blivit sjukt känslig helt plötsligt. Här om dagen så skulle min kusin åka bort på semester och då brast jag i gråt och verkligen grät hysteriskt (vilket jag annars ALDRIG skulle göra speciellt inte i en restaurang bland en massa människor).

    Har tagit graviditetstest 2 gånger men båda visade negativt... känner mig jätte konstig och vet inte längre vad jag ska tro, kan inte sova för jag får inga svar på mina egna frågor! 
    Någon som har kloka råd för jag vill bara slänga mig i väggen just nu

  • Svar på tråden Har kanske en rätt så dum fråga
  • Anonym (?)

    Använder du inte preventivmedel, om du ni inte vill ha barn?

  • Erizajo

    Varför skulle du inte kunna bli gravid med en 60 åring menar du?? Gubbar kommer inte i något klimakterie som kvinnor, de kan bli pappor fast de är gamla. Så vill du inte bli gravid får du skydda dig. Men om mensen har kommit är det ju lugnt även om den var sen

  • Anonym (...)
    Anonym (?) skrev 2015-07-04 18:03:47 följande:

    Använder du inte preventivmedel, om du ni inte vill ha barn?


    Jag skulle inte heller använda preventivmedel om mannen var steriliserad.
  • taquine
    Anonym (Grattis) skrev 2015-07-05 07:42:32 följande:

    Lycka till med bebisen!


    Seriöst , vad var det för ett svar? 
    Får väl hoppas det är falskt alarm TS , kul för ungen sen att hälsa på pappa på hemmet som tonåringObestämd
    Goodness me
  • Anonym (Grattis)
    taquine skrev 2015-07-05 09:19:26 följande:
    Seriöst , vad var det för ett svar? 
    Får väl hoppas det är falskt alarm TS , kul för ungen sen att hälsa på pappa på hemmet som tonåringObestämd
    Goodness me
    Som man frågar får man svar.
    Frågan var dum. Svaret var ironiskt.
    Hon har ju blött/fått mens. En vecka sent är ingen riktig kris. Särskilt inte om mannen är steriliserad.

    Antingen tar TS ett test, det kan ingen här göra åt henne, eller så bara väntar hon ut tiden för att veta säkert. Frågan var dum. Ingen här kan göra något för TS. Google är vettigare än FL.
  • Anonym (...)
    Anonym (Grattis) skrev 2015-07-05 10:20:18 följande:
    Som man frågar får man svar.
    Frågan var dum. Svaret var ironiskt.
    Hon har ju blött/fått mens. En vecka sent är ingen riktig kris. Särskilt inte om mannen är steriliserad.

    Antingen tar TS ett test, det kan ingen här göra åt henne, eller så bara väntar hon ut tiden för att veta säkert. Frågan var dum. Ingen här kan göra något för TS. Google är vettigare än FL.
    Hon har redan tagit två negativa test...
  • telly
    Anonym (...) skrev 2015-07-05 09:08:03 följande:

    Jag skulle inte heller använda preventivmedel om mannen var steriliserad.


    Sjukdomar?
  • Anonym (?)
    Anonym (...) skrev 2015-07-05 09:08:03 följande:
    Jag skulle inte heller använda preventivmedel om mannen var steriliserad.
    OK, du lägger alltså över ansvaret på någon annan. En sterilisering är inte 100% säker. Dessutom kanske mannen ljuger.

    Jag tycker att om någon absolut inte vill ha barn, så har den personen ett eget ansvar. Visst kan man välja att lita på andra, men då ska man ju inte gnälla sedan, om det skiter sig.
  • Anonym (Grattis)
    Anonym (...) skrev 2015-07-05 11:43:20 följande:
    Hon har redan tagit två negativa test...
    Exakt. Vad ska FL hjälpa till med då?
    Det hon kan göra är att vänta några dagar och ta ett till, eller bara inse utan tester att blödningen är mensen (vilket är mest troligt) som kommit igång och att hon i framtiden kanske bör tänka till lite och väga för och nackdelar.
Svar på tråden Har kanske en rätt så dum fråga