• Anonym (?)

    Kan det bli så att barnet för sambon och mig närmare varandra eller blir det bara värre?

    Hej

    Jag och sambon väntar vårt första barn i höst vilket vi är väldigt glada över.

    Dock så tycker jag att våran relation är så tråkig! Sambon har eget företag och jobbar jämt och kommer hem typ 20-21 på kvällarna. Och dom få gångerna som han är lite ledig och vi ska hitta på nåt blir det oftast att vi bara käkar ute och åker hem och lägger oss på soffan för att han är så trött.

    Jag har föreslagit attdu typ ska spela kort, minigolf, ut och gå eller göra något annat men han vill typ aldrig. Det ända han vill är att se på fotboll.

    Jag undrar nu om det kommer bli bättr när vi är en familj sen? Kommer han få energi av barnet? Kommer sambon tycka det är roligt att hitta på familjegrejor?

    Han har sagt själv att han ska komma hem 16-17 sen när vi får barn vilket är bra men kommer han vilja göra saker eller är det bara soffan och mobilen som gäller sen när barnet är här?

    Någon som vet om killar/blivande pappor förändras till en mer energisk person och en bättre partner?

  • Svar på tråden Kan det bli så att barnet för sambon och mig närmare varandra eller blir det bara värre?
  • Jemp

    Hur skulle man få mer energi av småbarn?

    Däremot kan ju prioriteringarna ändras.

  • Anonym (Hm)

    Om han kommer hem flera timmar tidigare så lär han ju absolut ha mer energi.
    Men jag tycker att du ska prata med honom.. Att få barn är inte bara underbart - det är helt livsomvälvande, även för relationen mellan föräldrarna..
    Det gäller därför att Vårda det man har ihop!

  • Miss P
    Anonym (Hm) skrev 2015-07-04 18:37:13 följande:

    Om han kommer hem flera timmar tidigare så lär han ju absolut ha mer energi.
    Men jag tycker att du ska prata med honom.. Att få barn är inte bara underbart - det är helt livsomvälvande, även för relationen mellan föräldrarna..
    Det gäller därför att Vårda det man har ihop!


    håller med om vad du har skrivit och vill även tilläga att när babyn sover passa ni då på att vila er. mys tillsammans i soffan... för det behöver man... var rädda om varandra och omtänksamma mot varandra.
  • Åsan
    Drottningen70 skrev 2015-07-04 19:03:04 följande:

    Det kommer att bli värre. Mycket värre...


    Håller med. Funkar det inte innan barn så kommer det definitivt inte att funka efter.
  • Anonym (Nä!)

    Mer energi av barn? Knappast! Är han trött redan kommer det bli mycket värre!

  • Jw83

    Barn kräver ett väldigt bra förhållande och samspelta föräldrar. Har man problem innan man får barn så blir dessa nog bara 100gånger värre när barnet kommer.

    Lägg in ständig sömnbrist, sämre ekonomi och ingen tid ensamma som ett par. Tror du själv han kommer orka mer?

  • Maddi

    Man vet ju inte på förhand hur livet kommer bli för er. Men om ni får en kolik bebbe. En som vaknar 15-20 gånger per natt i 2 års tid så gäller det att relationen är stabil innan. Att från bådas sidor förstår att den andra är dur och grinig pga sömnbrist. Sånt man måste försöka blunda för eftersom man vet orsaken.

    Får ni däremot en som sover helt fantastisk från dag ett så kan de däremot kanske bli bra.

Svar på tråden Kan det bli så att barnet för sambon och mig närmare varandra eller blir det bara värre?