• BigMami

    Rökande granne

    Man får inte ha blomlådor så det skräpar ner till grannen under...

    Man får inte grilla så matoset stör grannen...

    Man får inte vädra sängkläder på balkongen för grannen under kan få in damm & partiklar i sin lägenhet. .

    Man ska visa hänsyn!

    Men röka! Det är det fritt fram med på balkonger!?? Det om nåt är väl sjukt störande och även hälsofarligt!?

    Vi som INTE valt in rök i våra liv ska behöva tvingas ta hänsyn till de som röker.. ?..

  • Svar på tråden Rökande granne
  • SecretMe
    BigMami skrev 2015-07-04 22:58:51 följande:

    Man får inte ha blomlådor så det skräpar ner till grannen under...

    Man får inte grilla så matoset stör grannen...

    Man får inte vädra sängkläder på balkongen för grannen under kan få in damm & partiklar i sin lägenhet. .

    Man ska visa hänsyn!

    Men röka! Det är det fritt fram med på balkonger!?? Det om nåt är väl sjukt störande och även hälsofarligt!?

    Vi som INTE valt in rök i våra liv ska behöva tvingas ta hänsyn till de som röker.. ?..


    Håller med
    Lite blomjord, vattenskvimp och matos är livsfarligt men cigarettrök är ok?
  • Modesty

    Förstår vad du menar men det är väl inte svårare än att man pratar med grannen som då säkert röker någon annanstans istället.

  • SecretMe
    Modesty skrev 2015-07-04 23:47:12 följande:

    Förstår vad du menar men det är väl inte svårare än att man pratar med grannen som då säkert röker någon annanstans istället.


    Kan fungera  men för mig gjorde det inte det.
    De ansåg att balkongen var det enda stället som de "slapp röken" på.
    Jojo, men jag slapp den inte.
  • Modesty
    SecretMe skrev 2015-07-04 23:50:18 följande:

    Kan fungera  men för mig gjorde det inte det.

    De ansåg att balkongen var det enda stället som de "slapp röken" på.

    Jojo, men jag slapp den inte.


    Otur :( De flesta rökare brukar ha respekt. Jag hade största respekten och tex frågade grannen brevid om hon störde sig på min rök och nu när jag är gravid och jag bett pizzabagarna under snällt om de kan röka lite längre bort och det har aldrig vart några problem. Deras kunder har jag inte sagt nåt till för tyvärr så är det två asskoppar uppsatta på varsin sida om vår balkong och de åker ju hem när de fått sin pizza.

    Den enda jag inte hade respekt för var läkaren med mottagning nere vid porten som kom ut och skrek på mig, pga att han inte visade mig respekt och betedde sig jävligt illa. Onödigt, man kan faktiskt be snällt.
  • M r a u

    Tänker likadant. Man ska visa hänsyn på alla sätt och vis, men kedjeröka tills varenda lägenhet i huset rökfylls får man? I vårt hus är det enbart rökarna som använder sina uteplatser och balkonger, vi andra har allting stängt. En av de icke-rökande grannarna hade öppet första sommaren de bodde här och fick kasta sitt spjälskydd för att det stank cigarettrök. Kul.

  • BigMami

    Nja grannen tyckte vi skulle öppna fönstret på andra sidan lägenheten.. men vad hjälper det? Vill ju kunna öppna balkongen i sovrunmet. Inte så trevligt att lägga barnen (3 månader och 2.5 år) där när det blir rökfyllt.

  • Gizmo

    Håller med dig ts! Det vore bra om jag kunde ställa ut torkställningen på balkongen, men det går ju inte, eftersom grannarna röker som borstbindare... Suck....Demon

  • Liten ekorre

    Vi har samma problem där vi bor. Extra jobbigt på sommaren när man aldrig kan njuta av sin balkong eller vädra ur lägenheten ordentligt. Grannarna under och brevid oss röker bägge omlott så det går högst en kvart mellan rökomgångarna...

    Och nej; prata med dem hjälper inte. Då får man bara höra hur synd det är om dem. "Ska de inte ens få röka på sin egen balkong!" ....

  • BigMami

    Ja.. Knackade på i morse hos grannen, fast de var hemma öppnade ingen... Gick och retade upp mig på det hela dagen!! Reste bort och kom hem nu ikväll och knackade på igen. Tänkte att de säkert inte skulle öppna.. Men det gjorde de!

    Bad dem vänligt att gå ner och röka eller röka under deras fläkt..

    Hon sa att fläktarna var så dåliga. Då sa jag att vi ska inte behöva lida för det då vårt sovrum där vi lägger bebisen luktar...

    Då kom hon faktiskt själv på att hon skulle skramla lite när hon går ut så vi ska hinna stänga till.. Det är ju främst kvällstid jag vill ha det svalt. Sedan kan hon ju faktiskt gå ut och röka när hon vill resten av året det är ju nu på sommaren man vill kunna ha öppet.

    Alltid en början! Men man får väl se hur länge det håller om d funkar! Fick iaf lite hopp!...

Svar på tråden Rökande granne