• kucke

    Någon som testat progesteronkräm trots inga missfall?

    Hej! Jag har stenkoll på min äl och prickar in den varje gång, men trots det inget plus :( vid varje äl har det efteråt känns som det tagit sig och jag haft det på känn. Men sedan några dagar innan mensen känns det ägget inte fäster och jag får vanliga mensvärkar och mens den beräkandem dagen.

    Blöder dessutom så mycket mer efter jag fick min dotter och i 7 dagar.

    Jag funderar på testat naturligt progesteron, men inte läst om någonsom testat det trots de ej haft missfall. Hoppas nån kanske har tips? :)

  • Svar på tråden Någon som testat progesteronkräm trots inga missfall?
  • Åenasidanåandrasidan

    Hej! Jag har köpt ProgesterAll och börjat använda sedan ett par dagar efter äl . Började försöka bli gravid förra månaden, kände att det tog sig men började sedan blöda med lite klumpar (små!) på BIM-1. Har därför köpt kräm och hoppas att det blir nåt denna gång...

  • kucke
    Åenasidanåandrasidan skrev 2015-07-12 14:47:34 följande:

    Hej! Jag har köpt ProgesterAll och börjat använda sedan ett par dagar efter äl . Började försöka bli gravid förra månaden, kände att det tog sig men började sedan blöda med lite klumpar (små!) på BIM-1. Har därför köpt kräm och hoppas att det blir nåt denna gång...


    Åh håller tummarna för oss båda :) jag har ännu inte vågat prova krämen och hoppas få ta lite prover på gyn. Eller mest att det tar sig nu under ÄL :)
  • Åenasidanåandrasidan

    Jag tänker som så att jag hjälper kroppen på traven lite om jag nu skulle ha progesteronbrist. Hoppas väldigt mycket men ännu långt kvar till test, 22/7 typ. Håller tummarna för er också!

  • Åenasidanåandrasidan

    Oj, kom åt skicka-knappen.

    Har inte tidigare fått missfall, men tror ju att det kan ha varit ett tidigt sådant förra månaden så nu vill jag förändra så att oddsen förbättras. Mina blödningar har också varit kraftigare senaste tiden (4 mån sedan jag plockade ut hormonspiral) och det kan ju vara ett bristtecken.

  • kucke

    Har du barn sedan tidigare? Jag har en dotter. :)

    Hur vet man hur mycket, när man ska börja och hur länge man ska smörja? Funderar på köp den, men vill inte få problem med min mens som är så regelbunden.

  • Åenasidanåandrasidan

    Man får med en beskrivning. När man försöker bli gravid smörjer man morgon och kväll ett par dagar efter äl till ett par dagar innan beräknad mens. Det kan tydligen bli då att cykeln kan bli några dagar sen när man just börjat med krämen (förhoppningsvis är man ju dock gravid)

  • elyse

    Ja, använde ProgesterAll. Det verkar vara en rätt vanlig behandling mit PCO, som i mitt fall, i USA.

  • kucke

    Hade du svårt/lätt bli gravid med dena två barn? :) vi hade det inte svårt, men inte lätt.

    Jag har regelbunden ÄL, inga uppenbara fel så förstår inte varför det inte tar sig.

    Elyse: jag funderar på krämen trots jag på papperet har allt i topp. :)

  • annis72

    Har också börjat med krämen och hoppas den skall göra verkan....har två bekanta som båda blev gravida vid 2:a försöket med krämen hjälp och båda är dessutom 40+

Svar på tråden Någon som testat progesteronkräm trots inga missfall?