• Zerla

    Säger folk till er att ni är tjocka?

    För att fatta mig kort. Jag är 1,75. Väger 66 kg. Har ett BMI på ca 21. Storlek medium på de flesta kläder. Har tidigare lidit av anorexi och har vägt runt 40 kg. De sista året (i samband med att jag blivit frisk) har flera personer sagt att jag är tjock. "Tänk vad snygg du kunde ha varit om du var smal" "gå ner lite i vikt så kanske du får en kille"

    Jag lider utav detta så fruktansvärt. Tränar 3 ggr i veckan (ibland 7) o äter inte direkt onyttigt.

    Mina kompisar som är lika "stora" har ALDRIG fått såna kommentarer som jag får utså. Är jag så jävla tjock att folk reagerar? Har ställt in 3 dejter pga att jag är så rädd att killen ifråga ska tycka jag är tjock. Jag har diagnoserats med BDD så dessa kommentarer ifrån utomstående gör inte livet enklare. Någon som vet hur man hanterar tjockiskommentarer? Dem rinner tyvärr aldrig av mig utan äter upp mitt huvud.

  • Svar på tråden Säger folk till er att ni är tjocka?
  • Annelie 76

    Jag ÄR tjock. Är 1,75cm och väger 95kg. Aldrig någonsin har nån sagt att jag är tjock, inte ens hos barnmorskan när jag var gravid.
    Jag tror att du umgås med puckon som har nåt allvarligt fel i huvudet alternativt behöver starka glasögon. Det finns inte en chans i världen att du kan vara det minsta tjock när du väger 40kg, tror inte ens att du har en liten putmage.
    Nä, dumpa alla idioter omkring dig (då blir du genast av med 50-90kg) och sök psykolog eller nåt som kan hjälpa dig med självbild och självkänsla.

  • Miss anonym

    Jag drar inte en gräns för fet baserat på vikt. När jag var ung och tränade mycket vägde jag dryga 80kg med mina 173cm. Och jag var slim då!

    Nu väger jag nog lika mycket men den vältränade kroppen lyser med sin frånvaro:)

    Jag är kurvig och stolt! Så nä du är verkligen inte fet. Måste vara idioter som kläcker ur sig något sånt. I mina och många andras ögon ska en kvinna ha former, det är vackert och sensuellt. Var stolt över hur du ser ut, du är vacker!

  • Drottningen70

    Du behöver byta ut ditt umgänge. Du är tydligen omgiven av människor som inte vill dig väl. Du kommer aldrig att bli frisk så länge dessa personer finns i ditt umgänge.

  • MammAmma
    Drottningen70 skrev 2015-07-05 12:03:45 följande:

    Du behöver byta ut ditt umgänge. Du är tydligen omgiven av människor som inte vill dig väl. Du kommer aldrig att bli frisk så länge dessa personer finns i ditt umgänge.


  • Anonym (Sårad)

    Jag är 155 cm lång och väger 64 kg. Har egentligen ingen mage att tala om men jag har breda höfter och en jätterumpa som gör att jag ser väldigt stor ut. Och jag har också fått flera kommentarer om att jag borde gå ner i vikt. Det har också hänt att några, både män OCH kvinnor kommenterat dallret där bak. Jag tror inte folk fattar hur oerhört sårande det är.

  • MjauMjauMjau

    Nej, det har jag aldrig fått höra. Jag har legat upp emot BMI 25 och inte ens då fick jag höra något sådant. Det hör väl till allmän hyfs att man inte öppnar sin käft om man inte har något bra att säga - speciellt om det gäller någon annan persons utseende. 


    Felet ligger inte hos dig, utan hos din omgivning. 

  • Anonym (men va?)

    Vad är det för folk som säger att du är tjock? Herregud. Du har haft ätstörningar och nu är du absolut inte tjock!!!

    Men för att svara på din fråga så näe, när jag var riktigt stor var det ingen som sa något tyvärr. Men nu när jag blivit smal gnäller alla istället. Konstigt att det är okej att klaga på mig när jag är smal men inte tjock kan jag tycka?

  • Anonym (tvärtom fast samma)

    Bra jobbat som nått normalvikt!

    Jag har, lite omvänt, blivit ifrågasatt om varför jag är så spinkig inför andra på en fest. Vägde då 52 kg till 165 cm. Inte roligt det heller.

    Ifall du inte har något emot att vara öppen med din historik med ätstörningar kan du säga nåt i stil med att du mår mycket bättre nu än när du svälte dig själv, så de får en tankeställare. Annars kan man säga nåt mer bitskt som "alla är olika, du också". Eller "kill them with kindness" typ "Gud vad snällt att du bryr dig. Tack så mycket för din vänlighet!"

    Lycka till!

  • Thotis90

    Jag är 165 cm och väger 66 kg, med ett bmi på 24.2. Jag får ofta höra på mitt jobb (jobbar med barn åk. F-5) att jag är tjock och ibland får jag frågan om jag är gravid. Icke. 


    Ofrivilligt barnlös med endometrios - fuckendo.blogg.se
  • K grrl

    Jag är 174, väger 65. Till mig säger folk (om något) att jag är spinkig. Du har märkliga vänner...

Svar på tråden Säger folk till er att ni är tjocka?