• Anonym (trött)

    Gått över tiden 10 dagar..normalt att känna så här?

    Har som sagt gått över tiden hela 10 dagar och är så sjukt trött på att vara gravid. Det är dom senaste dagarna jag börjat känna så här, tidigare har jag tyckt att det kännts rätt ok att gå  över tidne då jag hunnit med att göra en massa saker. Nu känns det som att det aldrig kommer att hända. Ialf inte naturligt, blir väl igångsättning.

    Jag känner knappt någon längtan efter barnet längre, allt känns bara jobbigt. Jag vill bara inte vara gravid. Känner mig extremt oförberedd mentalt inför förlossningen och det gjorde jag absolut inte tidigare. 

    Hur kände ni som gick över tiden så länge? Längtade ni lika mycket efter barnet?  Kom det igång naturligt eller blev det igångsättning?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-06 11:14
    NI som gått över tiden; hade ni också en liten mage med ganska litet sfmått?

    Jag bara tänkte om det finns något samband..

  • Svar på tråden Gått över tiden 10 dagar..normalt att känna så här?
  • Alvina

    Jag gick över tiden 2 veckor. Dagen innan jag skulle bli igångsatt började värkarna så vi åkte då till sjukhuset. Så jag slapp igångsättningen son skulle ha skett dagen efter. Jag var också jättetrött på att vara gravid och hade hoppats på att barnet skulle komma ut lite tidigare. Jag längtade efter bebisen och ville inget hellre än att få träffa honom. Jag var så nyfiken på hur han såg ut. Sista månaden höll jag på att "längta ihjäl mig", det var nästan så att jag hade lust att ta till kökskniven ; ) Jag ville bara få det överstökat och ha honom i min famn. 9 månader var en väääldigt lång tid att behöva vänta.

  • Anonym (trött)
    Alvina skrev 2015-07-05 15:03:52 följande:

    Jag gick över tiden 2 veckor. Dagen innan jag skulle bli igångsatt började värkarna så vi åkte då till sjukhuset. Så jag slapp igångsättningen son skulle ha skett dagen efter. Jag var också jättetrött på att vara gravid och hade hoppats på att barnet skulle komma ut lite tidigare. Jag längtade efter bebisen och ville inget hellre än att få träffa honom. Jag var så nyfiken på hur han såg ut. Sista månaden höll jag på att "längta ihjäl mig", det var nästan så att jag hade lust att ta till kökskniven ; ) Jag ville bara få det överstökat och ha honom i min famn. 9 månader var en väääldigt lång tid att behöva vänta.


    Tack för ditt svar!  Jag hoppas verkligen att det kommer starta innan jag ska bli igångsatt men har nästan gett upp på det. Hade du några som helst känningar innan det startade?

    Jag har längtat massor men de senaste dagarna är jag bara trött på allt. Trött på alla kommentarer från folk, trött på att inte orka göra sånt jag vill göra och trött på att bara vänta. 
  • Lysmasken

    Gick själv över med 16 dgr så jag vet hur du känner dig. På dag 14 så fick jag in till fl & dra lite i livmodern. Så fort vi kom ut från sjukhuset så hade jag riktigt ont. Trodde att det skulle komma igång samma dag.


    Isabelle 051204 Filippa 080401 Novalie 100825
  • Anonym (trött)
    Lysmasken skrev 2015-07-05 19:05:16 följande:

    Gick själv över med 16 dgr så jag vet hur du känner dig. På dag 14 så fick jag in till fl & dra lite i livmodern. Så fort vi kom ut från sjukhuset så hade jag riktigt ont. Trodde att det skulle komma igång samma dag.


    Hade du några känningar innan det startade eller började det helt plötsligt med en värk? Jag hoppas så att det kommer igång ikväll/inatt. 
  • Lysmasken
    Anonym (trött) skrev 2015-07-05 20:38:36 följande:

    Hade du några känningar innan det startade eller började det helt plötsligt med en värk? Jag hoppas så att det kommer igång ikväll/inatt. 


    Hade haft förvärkar sen v 20. Fick ju tid till igångsättning på dag 16 men natten till dag 16, väldigt tidigt så började värkarna. Först trodde jag inte på det. Trodde att det var förvärkarna som höll på. Men sen ringde jag till fl runt 05 på morgonen & berättade. Haha dom sa till mig att det är ju värkar du har. Borde ju ha fattat det då det var 3:je barnet

    Vi kom in runt 06 & då hade jag väl öppnat ca 5-6 cm. Åt frukost och sen tog dom hål på hinnorna.
    Isabelle 051204 Filippa 080401 Novalie 100825
  • mikipiki

    Jag gick över tiden 11 dagar med min son och det var dom längsta 11 dagarna i mitt liv. Han kom med buller och bång när det väl satte igång dock. Vattnet gick på morgonen på dag elva och på kvällen efter 2,5 timme med värkar var han född :) så håll hoppet uppe! Bebisen kommer ut :)

  • Lysmasken

    Vart från början inställd på att gå över 6 dgr då jag hade gjort det med dom andra. Vid dag 10 så grät jag & ville inte träffa folk.

    Var annan dag så vart jag ute & gick en stor runda. Åt hur mkt ananas som helst. Trodde att det kunde sätta fart.


    Isabelle 051204 Filippa 080401 Novalie 100825
  • Anonym (Japp!)

    Jag kände så med tvåan och då gick jag över en vecka. Ettan fick jag en vecka innan BF så det kändes som om jag hade gått över två veckor.
    Kolla med din bm om hon (/han) inte kan göra en hinnsvepning. Det fick igång min förlossning iaf!

  • Snow Crash

    Blev igångsatt efter 21 dagar. Runt BF var jag jättepepp och full av energi till förlossningen, tre veckor senare var jag bara tom, trött och trodde nog inte att det skulle bli nån bebis. Kändes som om jag blivit lurad, magen skulle bara krympa ihop igen och försvinna. Folk hade slutat höra av sig och fråga om det hänt nåt än.
    Men jag blev igångsatt, allt gick bra och det kom faktiskt en bebis också! Nu har de ändrat i mitt landsting så man behöver inte gå mer än 14 dagar över om man inte vill.

  • Anonym (trött)
    Anonym (Japp!) skrev 2015-07-05 21:03:50 följande:

    Jag kände så med tvåan och då gick jag över en vecka. Ettan fick jag en vecka innan BF så det kändes som om jag hade gått över två veckor.
    Kolla med din bm om hon (/han) inte kan göra en hinnsvepning. Det fick igång min förlossning iaf!


    Var det din vanliga bm hos mödrahälsovården som utförde den? Kna man ringa och be om det? Har en känsla av att jag kommer bli nekad.

    Ska in för en medicinsk bedömning den 10:e, någon som vet exakt vad det innebär? Hon sa att jag skulle bli igångsatt men att jag främst skulle in för en medicinsk bedömning. Det finns typ inga som helst indikationer(ialf i nuläget) på att jag skulle behöva igångsättning. 
    Jag mår väldigt bra fysiskt för att vara så här långt gången. Är dock sjukt less på allt just nu. Ledsen varje morgon när jag vaknar och inget hänt. 
Svar på tråden Gått över tiden 10 dagar..normalt att känna så här?