• 8411143

    SD kommer bli det största partiet 2018

    SD kommer få 30-40% tills valet 2018.

    Det visar det tydligt i deras senaste valresultat, 5,7% = 130% ökning = 13% = 130% ökning = 30%... Inte minst har dom ökat med 6% enheter sedan December 2014 pga Decemberöverenskommelsen, på bara 6 månader... Nu har dom 22,1% Sentio.

    30-40% är inte orimligt och dom kommer bli Sveriges största parti 2018 med god marginal.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-05 15:59




    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-07 04:45


  • Svar på tråden SD kommer bli det största partiet 2018
  • Gert
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Anonym (pesimist)

    Pessimist.


    Så länge vår politik styrs av en mentalt handikappad svetsare och en komiker kommer sd få utan problem långt mer än det du spår 2018, det under förutsättning att det inte blir nyval.

  • Anonym (*)

    Det blir katastrof. Redan idag har SD svårt att få folk att ställa upp för dom, det finns helt enkelt inte tillräckligt många som kan stå för sina åsikter IRL. Sedan när de försäger sig så ska de uteslutas. Kommer de hinna regera överhuvudtaget?

    I Bjuv, som varit SD.s starkaste kommun i många år, har SD lämnat in 4 motioner under den senaste mandatperioden (2010-2014). En av dom handlade om gratis halkskydd till pensionärer. Är det dessa människor som ska representera Sverige?

    Eller är det Jimmies svärmor som ska bli utrikesminister? Eller kanske kulturminister, hon har ju starka åsikter om konst, vill ju fängsla konstnärer vars budskap inte passar henne.

    Ska Ekeroth bli justitieminister? Han som har skatteskulder och umgås med skattefifflare?

    Nej, den dagen SD tar över i Sverige, då får vi skämmas på riktigt.

  • FDFMGA
    Anonym (pesimist) skrev 2015-07-05 16:41:41 följande:

    Pessimist.


    Så länge vår politik styrs av en mentalt handikappad svetsare och en komiker kommer sd få utan problem långt mer än det du spår 2018, det under förutsättning att det inte blir nyval.


    "Mentalt handikappad svetsare"

    Märkligt att så få sverigedemokrater tycks vara rumsrena.

    Det här är ju inte Ekerroths kloak avpixlat.

    Mig veterligt finns det bara en partiledare som har dokumenterat mental instabilitet, och det är SD-ledaren som efter att ha satsat enorma summor på roulette och förlorat sjukskrev sig på grund av utbrändhet. Men han blev visst tagen i örat av Försäkringskassan när han försökte snika åt sig mer i ersättning än han hade rätt till.

    Dessa bidragsfuskareGlad
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Anonym (SD-tjej)

    Jag kommer rösta SD iaf. Även om jag tycker vissa av deras medlemmar är tveksamma så kan de ju inte göra bort sig mer än Löfven 

  • Nerfherder
    Anonym (SD-tjej) skrev 2015-07-05 17:15:22 följande:

    Jag kommer rösta SD iaf. Även om jag tycker vissa av deras medlemmar är tveksamma så kan de ju inte göra bort sig mer än Löfven 


    Det där var en intressant logik. SD tjej minsann.
  • Anonym (SD)

    Ekeroth är en mycket bra debattör, även om han filmade järnrörsskandalen så är det ingenting jämfört med vad han har gjort för partiet.

  • Anonym (SD)
    Gert skrev 2015-07-05 16:01:59 följande:
    Var har du fått den trenden ifrån? PK-institutet Sifo eller Demoskop gissar jag?

    Dom fick 18% av PK-institutet Novus, 20% av Yougov, 22,1% av Sentio.
  • Anonym (*)
    Anonym (SD) skrev 2015-07-05 18:15:31 följande:

    Ekeroth är en mycket bra debattör, även om han filmade järnrörsskandalen så är det ingenting jämfört med vad han har gjort för partiet.


    Vad har han gjort för partiet, menar du?

    Ska man gå efter SD.s egen måttstock, borde han inte finnas med i partiet. Han har en polsk mamma som begått skattebrott, och själv har han skatteskulder. Han borde ju kastas ur Sverige, om SD får bestämma. Icke-svenskar som begår brott ska ju ut.
  • Nerfherder
    Anonym (SD) skrev 2015-07-05 18:15:31 följande:

    Ekeroth är en mycket bra debattör, även om han filmade järnrörsskandalen så är det ingenting jämfört med vad han har gjort för partiet.


    Eller Gert, för den delen :D
Svar på tråden SD kommer bli det största partiet 2018