• Anonym (Mamma)

    Förfärad på fritids

    Jag hämtade mitt barn på fritids i veckan och det jag fick vara med om där gjorde mig alldeles chockad.

    Ett barn fick ett totalt utbrott och gick bärsärkagång. Slog och spottade både barn och personalen. Några av de andra barnen var så rädda så de grät. En i personalen gick iväg och grät. Jag stannade bara en kort stund, så länge det tog att hämta mitt barn. Kände att jag var tvungen att skydda henne, vi nästan sprang ut. Jag kom mitt i så jag vet inte vad som orsakade det hela eller hur länge det höll på.

    När vi kom hem frågade jag mitt barn om detta hänt tidigare. Ja, varje dag nästan fick jag till svar. Han spottar på alla hela tiden och slåss om man kommer för nära sa min dotter.

    Fan, jag blir rädd! Jag valde att stanna hemma dagen efter och nu har vi semester tills skolan börjar men kommer inte släppa detta.

    Finns det fler som har erfarenhet av detta? Hur skyddar jag mitt barn?

    Hon börjar år 2 i höst. Pojken går i hennes klass.

  • Svar på tråden Förfärad på fritids
  • Anonym (Liten)

    Rimligen är det redan åtgärder vidtagna. Som förälder till en klasskompis kan du inte göra mer än att prata med klassläraren och fritids och framföra din oro samt att prata med ditt barn om det sker fler grejer.

  • Anonym (öh)
    Anonym (Liten) skrev 2015-07-05 17:56:19 följande:

    Rimligen är det redan åtgärder vidtagna. Som förälder till en klasskompis kan du inte göra mer än att prata med klassläraren och fritids och framföra din oro samt att prata med ditt barn om det sker fler grejer.


    Det är ett arbetsmiljöproblem som riskerar att traumatisera ts dotter. Ts har ansvar för sitt barn och kan inte lämna henne i vilken sorts miljö som helst. Herregud!
  • Anonym (???)
    Anonym (öh) skrev 2015-07-05 18:35:13 följande:
    Det är ett arbetsmiljöproblem som riskerar att traumatisera ts dotter. Ts har ansvar för sitt barn och kan inte lämna henne i vilken sorts miljö som helst. Herregud!
    Vad menar du? Kan du förklara mer vad du menar? Ts får väl byta skola/fritids till sitt barn då.
  • Anonym (Liten)
    Anonym (öh) skrev 2015-07-05 18:35:13 följande:
    Det är ett arbetsmiljöproblem som riskerar att traumatisera ts dotter. Ts har ansvar för sitt barn och kan inte lämna henne i vilken sorts miljö som helst. Herregud!
    Vad tycker du TS ska göra?
  • Anonym (*)
    Anonym (öh) skrev 2015-07-05 18:35:13 följande:
    Det är ett arbetsmiljöproblem som riskerar att traumatisera ts dotter. Ts har ansvar för sitt barn och kan inte lämna henne i vilken sorts miljö som helst. Herregud!
    Med tanke på att dottern inte nämnt detta innan så är ju frågan hur traumatiserad dottern är.


  • Anonym (*)
    Anonym (Liten) skrev 2015-07-05 17:56:19 följande:

    Rimligen är det redan åtgärder vidtagna. Som förälder till en klasskompis kan du inte göra mer än att prata med klassläraren och fritids och framföra din oro samt att prata med ditt barn om det sker fler grejer.


  • Anonym (kille)

    Att en PERSONAL går undan och gråter är inte verklighet!

    Stackars barn som får såna utbrott....hoppas han får hjälp.

  • Anonym (Osar)

    Vilken normal, vuxen människa FLYR när barn står och gråter och uppenbarligen personalen också!?

    Och varför har inte din dotter sagt detta till dig förut, om det nu händer varje dag? Då måste det ju ha hänt under ett helt läsår av skola och fritids (i ettan) och kanske till och med i sexårs?

  • Nyfikna72

    Trist men det är nog så det fungerar med många adhd barn. En del är verkligen aggressiva. Även om de har hjälp och stöd är det inte tillräckligt många gånger så även om det var skrämmande så ta reda på varför det är som det är innan du drar nå förhastade slutsatser.

  • Anonym (fy)
    Anonym (Osar) skrev 2015-07-05 18:42:19 följande:

    Vilken normal, vuxen människa FLYR när barn står och gråter och uppenbarligen personalen också!?

    Och varför har inte din dotter sagt detta till dig förut, om det nu händer varje dag? Då måste det ju ha hänt under ett helt läsår av skola och fritids (i ettan) och kanske till och med i sexårs?


    Eller hur. Vad är det för personal som gör en sån sak? Borde inte få arbeta med barn!!!
Svar på tråden Förfärad på fritids