• hurtänktedunu

    hur slutar man längta?

    Jag har ett barn på ca 1 år. Och jag har hela tiden känt att jag skulle nog nästan klara mig på bara 1 barn. jag har liksom inte längtat efter en till. Jag har vetat att jag vill ha fler men inte alls längtat på samma sätt som med första.

    Det blir ju liksom inte samma har jag tänkt. Men nu så kom längtan som ett brev på posten och det är inte på smått vis. från en dag till en annan så känns det som att jag kommer bli galen.


    Men samtidigt har jag en plan med allt och jag vill inte göra något förhastat. vi vill ha 4 år mellan barnen plus minus ett år så nu känner jag att 3 år är bra. vilket innebär att det går inte att börja innan nästa sommar. och sen så ska jag plugga en vidareutbildning i höst på 1 år. så oavsett går det inte innan nästa sommar.

    så hur gör jag för att inte bli galen av denna längtan?

  • Svar på tråden hur slutar man längta?
  • Bothina

    Hej

    du borde prata med någon om det, jag gör det. Längtar efter ett till barn men man måste tänka praktiskt, ett barn är värd att man har allt ordnat för sig

  • hurtänktedunu

    ja jag vet. det är därför det blir extra jobbigt. jag känner ändå att mitt praktiska tänk vinner över mitt emotionella tänk.


    Däremot så visst klarar vi ett barn till nu. mannen har fast jobb, jag har fast jobb, vi har bil, vi bor i villa och har mycket sparat men ändå så vill jag göra min vidareutbildning först och som sagt inte ha för tätt mellan barnen.

  • Bothina

    Vet hur du känner, men prata med någon som står dig nära.. det kan hjälpa mer än vad man tror

  • hurtänktedunu

    ja jag tror nog att du har rätt i det. känns jobbigt att detta kom samma vecka som min syster och mamma är utomlands så har ingen att prata med. inte bra timing om vi säger så.

  • Aprildimma

    Känner igen mig.. Har en på snart två år. För ett år sedan kunde jag verkligen inte tänka mig en till. Nu har längtan dock slagit till ordentligt... Kan nog bero på att så många på jobbet är gravida och bekanta. 
    Vårt problem är att vi inte har plats för en till just nu, vill flytta till hus först men lyckas inte hitta något bra då vi inte har supermycket pengar sparade just nu. Riktigt jobbigt! 

  • hurtänktedunu

    åh ja jag vet, från en dag till en annan bara. Och det där med att leta hus vet jag hur jobbigt det kan vara. vi flyttade in i vårt hus nu i maj efter att ha letat i 2,5 år. ska jag säga att jag var skapligt trött på det då.

    Problemet jag har egentligen är att en del av mig längtar som en galning, den känslomässiga delen, medan den praktiska delen gott kan vänta ett tag till. Samtidigt så känns det ju som att väntar man lite så drar man ju ut på det liiiiite längre. när man sen är klar med barn så har man ju inte så mycket mer att längta till. ;)

Svar på tråden hur slutar man längta?