• Nerfherder

    WiFi namn

    Vad har du för namn på ditt trådlösa nätverk? Jag bytte precis till hyperintressanta "tattare666" eftersom jag hela tiden blir hackad.

  • Svar på tråden WiFi namn
  • Shizuka

    WEP hackas nästan automatiskt på några minuter med mjukvara gjord för ändamålet. Om du inte ens använder WEP kan vem som helst ansluta direkt utan att "hacka". Ditt SSID har ingen som helst betydelse.

    Se över dina inställningar! Använd t ex WPA2. Din trådlösa router har väl någon wizard om du tycker att det är krångligt att ställa in själv.

  • Nerfherder
    Shizuka skrev 2015-07-07 20:39:36 följande:

    WEP hackas nästan automatiskt på några minuter med mjukvara gjord för ändamålet. Om du inte ens använder WEP kan vem som helst ansluta direkt utan att "hacka". Ditt SSID har ingen som helst betydelse.

    Se över dina inställningar! Använd t ex WPA2. Din trådlösa router har väl någon wizard om du tycker att det är krångligt att ställa in själv.


    Nu frågade jag ifs inte efter support...
  • boundforglory

    Jag har bara anonyma namn idag. Brukar ha en lång siffersekvens eller teckensekvens.
    Sen wep har nog ingen använt sen 2006...Fattar inte varför hen tog upp det.

  • Nerfherder
    boundforglory skrev 2015-07-07 20:59:40 följande:

    Jag har bara anonyma namn idag. Brukar ha en lång siffersekvens eller teckensekvens.
    Sen wep har nog ingen använt sen 2006...Fattar inte varför hen tog upp det.


    Tänkte mest på den där roliga debatten som uppstod för något år sedan. Du vet när folk kallade sina nätverk för roliga saker. Nu har jag dock stängt av ssid utsändningen och knappar in namnet manuellt. Känns säkrast så.
  • snedtak

    Allt i hushållet (varje wifi, hårddisk, extern enhet, telefon etc.) är döpt efter matematiker.

  • Shizuka
    Nerfherder skrev 2015-07-07 20:50:57 följande:
    Nu frågade jag ifs inte efter support...
    Nej, det gjorde du inte. Men "eftersom jag hela tiden blir hackad" lät som om du inte hade koll på säkerheten. Ber om ursäkt för att jag ville vara hjälpsam. Det ska inte hända igen.
  • Nerfherder
    Shizuka skrev 2015-07-07 21:33:47 följande:

    Nej, det gjorde du inte. Men "eftersom jag hela tiden blir hackad" lät som om du inte hade koll på säkerheten. Ber om ursäkt för att jag ville vara hjälpsam. Det ska inte hända igen.


    Du kan ju börja med att läsa ts innan du postar
  • boundforglory
    Shizuka skrev 2015-07-07 21:33:47 följande:
    Nej, det gjorde du inte. Men "eftersom jag hela tiden blir hackad" lät som om du inte hade koll på säkerheten. Ber om ursäkt för att jag ville vara hjälpsam. Det ska inte hända igen.
    Vilket protokoll ska man ha då?
  • Shizuka

    För mig bestod ts av två delar, varav den andra kändes viktigare. Nu när jag vet att det är okej för dig att bli hackad ska jag fokusera på den första delen, din fråga.

    Jag har använt "Piss off" som SSID en tid eftersom några finner det provocerande.

  • Nerfherder
    Shizuka skrev 2015-07-07 21:49:31 följande:

    För mig bestod ts av två delar, varav den andra kändes viktigare. Nu när jag vet att det är okej för dig att bli hackad ska jag fokusera på den första delen, din fråga.

    Jag har använt "Piss off" som SSID en tid eftersom några finner det provocerande.


    Säger en som på allvar föreslog wep....
  • Shizuka
    Nerfherder skrev 2015-07-07 22:02:54 följande:
    Säger en som på allvar föreslog wep....

    Nu är det DIN tur att läsa det JAG skrev. Föreslog jag WEP?

    Jag hittar fortfarande helt öppna privata nät och en del som är "skyddade" med WEP, och jag brukar hjälpa när jag har möjlighet.

    "Piss_off" var inte riktat mot dig. Det är mitt SSID.


  • Nerfherder
    Shizuka skrev 2015-07-07 22:14:54 följande:

    Nu är det DIN tur att läsa det JAG skrev. Föreslog jag WEP?

    Jag hittar fortfarande helt öppna privata nät och en del som är "skyddade" med WEP, och jag brukar hjälpa när jag har möjlighet.

    "Piss_off" var inte riktat mot dig. Det är mitt SSID.


    Det tolkade jag inte som heller...
  • Klexane

    Rosasmurfiblåboksaårødlue heter jag Blev så på en fest för herrens massa år sedan

Svar på tråden WiFi namn