• Mamma76

    LÅNG sittvagn med fullt liggläge

    Hej!

    Vi behöver en lång sittvagn med fullt liggläge. Vi vill inte ha en böj på vagnen vid barnets höft. Finns det???

    Helst också vändbar, men det tror jag är omöjligt.

    De flesta sittvagnar är ju runt 90 cm långa, men vi behöver mer än det. Helst mycket mer än det.

  • Svar på tråden LÅNG sittvagn med fullt liggläge
  • Maddi
    Mamma76 skrev 2015-07-06 21:37:21 följande:

    Tack. Jag har redan kollat den sidan, men mycket var lite gammal info där.


    Ok jag har inte varit på sidan på ett bra tag, de kanske är de.

    synd.
  • Dockan

    Ingen koll på längden - men Kronan Duo har fullt och platt liggläge. Gissar att ni redan kollat..?

  • Gryntroll

    Har hört att danska vagnar ska vara större. Vet inte om det stämmer men anledningen skulle vara att de ofta låter barnen sova i vagnarna under förskoletiden.

  • Mamma76

    Vi har en dansk vagn redan, men de är liggvagnar, och vi behöver en sittvagn. Vår son vill inte läggas ner i vagnen, men kan acceptera att fällas ner från sittande när han är trött.

    Tack för tipset om Kronan!

  • Dockan

    Hur gammal är sonen...? Vi använder sittdelen från 2014 och har ju bara en 72 cm här hemma än - men det är verkligen jätte mycket kvar på längden - i synnerhet i i fullt liggläge.

    Sulkyn från kronan har vänner till oss - är också fullt liggläge och de är supernöjda, om er son är äldre menar jag. :)

  • Mamma76

    Hej. Sonen är 88 cm och 17 månader. Han ligger på den översta växtkurvan...

    Kronan duo verkade ha för kort fotstöd, så en annan vagn är nog bäst.

  • Dockan

    Ska ni ha sittvagn om han är så gammal? En rejäl sulky kanske är att föredra? Tyngdpunkten hamnar ju mer rätt och finns ju med fullt liggläge. :)

    Nä som sagt vi har en riktig smalis här om än lång för sin ålder. Våra vänner har ett rätt litet barn på bägge ledder. :) Dock två vänpar som har sulkyn och det andra barnet är både lång och normalbred. Sulkyn är ju tänkt för äldre barn. :)

    Hoppas du hittar någon. Har själv en som sover mycket i vagn så fullt liggläge och plattsits är prioriterat sen när han växer ur sittdelen.

  • Gladhannapanna

    Vi hade en kronan sulky, fullt liggläge, sålde den när dottern var i fyraårsåldern och då satt hon fortfarande bra i den, slutade sova i treårsåldern. Vet ej längden, men gissar att den är längre än duon.

  • Mamma76

    Kronan Duo:s liggläge är 95 cm långt och för sulkyn 92 cm. Vi har redan en vagn, Hartan, med 91 cm, så vi tänkte oss något mycket längre, men där man får fortsätta se barnet i ögonen och med fullt liggläge. Han gillar att se på oss och prata när han somnar. Och han är ju bara 17 månader.

Svar på tråden LÅNG sittvagn med fullt liggläge