• Fundersam1000

    Sluta med SSRI

    Efter ha läst om alla biverkningar man får när man slutar med sin medicinering och att man ska trappa ner långsamt dvs minska dosen stegvis. Undrar jag nu vad felet är på mig... Slutade helt och tvärt ta mina 100 mg sertralin om dagen. Har ätit i 7 månader och det har verkligen hjälpt mig att må bra. Innan mådde jag skit med daglig ångest, tårar och ingen självkänsla. Men med tabletterna vände det. Slutade nu ofrivilligt eftersom jag glömde ta med mig pillren på utlandsresan. Nu har det gått tre veckor och jag mår precis som om jag fortfarande åt dem... Vad är felet? Borde inte biverkningarna kommit nu? Eller behöver jag inte äta antidep? Är jag typ "botad" eller kommer biverkningarna senare? Skulle äta dem minst 5 månader till enligt plan med läkare och psykolog. Jag har liksom gått och väntat på den där välbekanta känslan av ångest. Skumt.

  • Svar på tråden Sluta med SSRI
  • Anonym (Hej)

    Du ha väl återställt obalansen du hade i hjärnan och då behöver du inga tabletter längre. Sedan så är det inte alla som får utsättningssymtom, jag fick inte heller det när jag slutade med sertralin däremot så mådde jag psykiskt dåligt utan dom så jag fick börja igen.

  • Fundersam1000

    Tack för svar. Ja du har väl rätt. Känner mig bara så förvånad. Men är rätt säker på att det vänder snart. Har levt med ångest i hela mitt vuxna liv och är förundrad över att det går att leva utan :)

Svar på tråden Sluta med SSRI