• Anonym (Undrar)

    Varför är det så knäckande att bli dissad?

    När man dejtar så blir man ju dissad ganska ofta egentligen av att personen inte gillar en tillräckligt för att vilja ha en till date, förhållande eller ens svara när man ringer/smsar. Varför är det så knäckande att bli dissad av någon man knappt känner? Någon som känner igen sig och vet varför man blir så ledsen och deppig av det? Hur ska man göra för att slippa känna så här? Att tänka att han inte vet vad han går miste om funkar ju inte eftersom att jag vill att killen ska veta vad han går miste om men det får jag ju inte visa om vi inte har någon kontakt! SkrikandesOskyldig Skrattande Så ni som dejtar ofta hur gör ni?

  • Svar på tråden Varför är det så knäckande att bli dissad?
  • Anonym (cornelia)

    Du ska sluta bry dig helt om andra människor. Klippa känslorna helt med resten av världen. Sluta se andra som människor utan enbart som leksaker gjorda av kött.  Det enda som spelar roll i den här världen är du och dina egna njutningar. Allt annat saknar värde.
    Tänk så.

  • Anonym (anonym)
    Anonym (Undrar) skrev 2015-07-11 00:01:09 följande:
    När man dejtar så blir man ju dissad ganska ofta egentligen av att personen inte gillar en tillräckligt för att vilja ha en till date, förhållande eller ens svara när man ringer/smsar. Varför är det så knäckande att bli dissad av någon man knappt känner? Någon som känner igen sig och vet varför man blir så ledsen och deppig av det? Hur ska man göra för att slippa känna så här? Att tänka att han inte vet vad han går miste om funkar ju inte eftersom att jag vill att killen ska veta vad han går miste om men det får jag ju inte visa om vi inte har någon kontakt! SkrikandesOskyldig Skrattande Så ni som dejtar ofta hur gör ni?
    Normalt sätt blir man inte ledsen för att människor man inte känner inte vill lära känna en. De som finns på dejtingsajter är samma människor man ser på tunnelbanan inte skulle man bli ledsen om de inte ville träffa en.
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (cornelia) skrev 2015-07-11 00:08:03 följande:
    Du ska sluta bry dig helt om andra människor. Klippa känslorna helt med resten av världen. Sluta se andra som människor utan enbart som leksaker gjorda av kött.  Det enda som spelar roll i den här världen är du och dina egna njutningar. Allt annat saknar värde.
    Tänk så.
    Jag är redan ganska känslokall så jag vet inte om det är ett bra alternativ för mig att försöka bli ännu mer robotaktig.
    Anonym (anonym) skrev 2015-07-11 00:12:00 följande:
    Normalt sätt blir man inte ledsen för att människor man inte känner inte vill lära känna en. De som finns på dejtingsajter är samma människor man ser på tunnelbanan inte skulle man bli ledsen om de inte ville träffa en.
    Jag menar inte kompletta främlingar utan någon man känner litegrann eller har träffat eller pratat med lite eller att man kanske har gemensamma vänner och liknande.

  • Anonym (Realist)

    Räkna med att det bara är 10% av de du blir intresserad av som även blir intresserade av dig. Det enda du kan göra är alltså att genast gå vidare och försöka hitta nästa person att bli intresserad av.

  • Anonym (Ledig)

    Det är klart att man blir ledsen när någon talar om för en att man inte duger.

  • Rolitza

    Ha, ha... 10% av de jag blir intresserad, blir intresserad av mig?

    Vad kom den siffran ifrån, snarare 0.003% för mig. Tror det varierar väldigt från person till person. Har i princip aldrig träffat en kille som är intresserad av mig samtidigt. Antingen är han intresserad först och inte jag, sen viceversa. Eller så är han inte intresserad alls. Eller så är han mest intresserad av ett ligg och jag inklusive alla andra tjejer som ser någorlunda normala ut är intressanta i det syftet.

    Och jag är 30+. Det tär på självkänslan så klart och har slutat med att jag gett upp allt vad dejting heter och inte haft ett förhållande på 10 år. Jag är en helt vanlig tjej ska tilläggas, ser helt ok ut och har utbildning, bra familjeförhållanden, jobb etc om det nu har nån betydelse, vilket det inte har.

  • Rolitza

    Jag tror också att alla människor funkar väldigt olika på att ha kapaciteten att bara lägga ner och bli intresserad av nästa. Om det inte är det ytliga man faller för utan om man verkligen tycker om någon så funkar det inte riktigt att bara ta nästa att försöka med. Vi är ju inte robotar.

    Så säkert är det förklaringen till att det inte funkar för mig, blir extremt sällan intresserad av någon.

    Men några tips kan vara att fokusera på sig själv istället och inte ta kärleken på så stort allvar. Skaffa intressanta hobbies som gör att annat kommer i fokus, skaffa intressant jobb och utbildning.

    Sen tänka på alla dåliga saker med personen för ofta så förskönar man en person. Han var ändå inget att ha i stil med surt sa räven..

  • Rolitza

    Usch, man måste vara så hårdhudad när det gäller dejting och tror att det är många som inte kan vara det och att det är därför man ger upp. Ivf för mig och en del jag känner.

  • Anonym (Tjej)

    Ju fler gånger man blir dissad desto lättare blir det. Jag blev dissad senast igår, han messade imorse och bad om ursäkt, men jag sa bara -ha det bra! Varpå han skickade 18 sms och jag svarar inte.

    Jag är 31 år. När jag var yngre så tog jag åt mig jättemycket om jag blev dissad och när killen väl hörde av sig så släppte jag allt och åkte till honom utan att blinka.

    När du träffar någon ny så ska du tänka:

    Det ska bli kul att se om den här personen förtjänar mig. Du ska absolut ALDRIG ens fundera på om du duger åt din dejt. Det vet du redan att du gör.

    Så fort personen ifråga sårar/sviker/dissar så är det över. Din nya regel. Du kan inte förvänta dig mer av nån du inte känner.

Svar på tråden Varför är det så knäckande att bli dissad?